Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2009, 12:24
cherrygirl
cherrygirl is offline
Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik mijn diploma VMBO Kader niveau4 gehaald. Dit betekend eigenlijk dat ik nu naar de MBO moet, maar ik wil zelf graag geneeskunde studeren jaja ik weet dat het een WO opleiding is .......maarehh.......ik heb gehoord dat ik ook cursus kan volgen op VWO niveau ik geloof dat het natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde B1 was.

Nou wil ik dit wel doen maar toch twijfel ik want kan ik na het behalen van mijn certificaten
aangenomen worden op het WO zonder dat ik de MBO nog heb afgemaakt? Weten jullie misschien ook hoelang het duurt? Zou iemand me alsjeblieft willen helpen die hier verstand van heeft, alvast bedankt.

mvg,

cherrygirl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2009, 13:01
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
Ik denk dat je zowieso eerst je VMBO TL diploma en je HAVO diploma moet halen...het is namelijk echt een enorme stap van VMBO K naar VWO ,vooral de beta-vakken lopen veel mensen bij mij op school die al sinds de brugklas VWO doen, een VWO-advies van de basisschool hadden enz op kapot
Ik raad je aan,als je echt geneeskunde wilt studeren en gemotiveerd bent om eerst een jaartje TL te gaan doen, dan 2 jaartjes HAVO en dan 2 jaartjes VWO...verder moet je je ook realiseren dat geneeskunde een studie met nummerus fixus is dus zelfs als je je VWO-diploma hebt is het maar de vraag of je wordt ingeloot

Laatst gewijzigd op 06-07-2009 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:01
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Je zult sowieso alle dingen moeten leren op HAVO-niveau voor je überhaupt begint aan 't VWO-niveau. Succes!
Oud 07-07-2009, 07:55
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
Is het anders geen idee voor je om MBO verpleegkunde te gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:03
Verwijderd
Het is een lange weg inderdaad. En zoals gezegd heeft geneeskunde een loting, alleen met hoge cijfers kom je er in, meestal dan. Als je dan van het VMBO komt is de kans dat je bij geneeskunde wordt ingeloot erg klein. Ik zeg niet dat het niet kan, maar weet je het zeker? Veel VWO'ers hebben al moeite met het profiel N&G, hoe moet dat dan met iemand die van VMBO komt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten