Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2009, 10:14
Lindatje1991
Lindatje1991 is offline
Hoi allemaal,

Echt heel vervelend maar ik was uitgeloot voor toegepaste psychologie. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen? Ik dacht dat dit ideaal voor mij was, maar eigenlijk heb ik nog nooit echt goed georienteerd enzo. Heeft iemand nog tips voor me?

groetjes Linda en alvast bedankt voor tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2009, 10:26
Carolien91
Carolien91 is offline
Hey Linda,

Ik ben 2 maanden geleden een studiekeuze assessment gedaan. Dit heeft mij heel veel geholpen en ik ben er van overtuigd dat ik nu de juiste keuze gemaakt heb. Hopelijk bevalt het straks ook. Het was in ieder geval fijn om door iemand geholpen te worden die onafhankelijk is en alleen puur mijn belang voorop stelde. Ik zou je dus advieseren om een studiekeuze assessment te doen.

groetjes carolien
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 11:13
Verwijderd
Ah dat is balen zeg!

Toegepaste psychologie is HBO toch? Als je dat interessant vindt, is Maatschappelijk werk & dienstverlening of Social work misschien ook wat voor jou. Of Creatieve therapie of SPH of Pedagogiek.
Je kunt het misschien ook 1 jaar doen en dan nog een keer meeloten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 12:38
Lindatje1991
Lindatje1991 is offline
dankjwel sarah ik zal er is even naar kijken. Inderdaad HBO trouwens.
Carolien weet je misschien ook bij welk bedrijf je het studiekeuze assessment hebt gemaakt?

groetjes
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 12:49
Carolien91
Carolien91 is offline
Het bedrijf heet Q.O.L.D. en ik ben geholpen door Sven Rickli
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 15:48
Briseïs
Briseïs is offline
Is wel handig om er even bij te zetten dat dat soort dingen meestal best wel een hoop geld kost, als in een paar honderd euro. Dat is als je ouders niet (mee) willen betalen voor een scholier wel een hele smak geld.
Oud 20-07-2009, 14:26
Nonexistinghero
Nonexistinghero is offline
Ik ben ook uitgeloot voor dezelfde opleiding. 'k Heb ook niet zo'n goed idee wat ik nu moet doen. M'n moeder zit te zeuren dat ik in de tussentijd een andere opleiding moet doen, maar 'k heb geen idee wat. Is er iets wat iemand die Psychologie wil volgen leuk zou vinden? Ik probeer volgend jaar wel meteen via een universiteit binnen te komen met zo'n toets voor Psychologie, maar in de tussentijd moet ik wel iets doen. Werken voor een jaar... nou ja, ik ben al zo moeilijk wat werk betreft, and nu het zo moeilijk te vinden is, zijn de kansen voor mij momenteel nihil.
Oud 20-07-2009, 17:45
light fighter
light fighter is offline
Misschien is Maatschappelijk werk en dienstverlening iets voor je. Het is ergens wel aanverwant aan toegepaste psychologie, alleen breder op hulpverlening/begeleiding gericht. Maar het is misschien wel een alternatief.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 19:04
Nonexistinghero
Nonexistinghero is offline
M'n interesses liggen eigenlijk bij de wetenschappelijke kant van Psychologie. Toegepaste Psychologie wilde ik voornamelijk doen voor de propadeuse.
Oud 20-07-2009, 20:35
light fighter
light fighter is offline
dan kun je dat toch ook met MWD doen de basis komt allemaal trug bij psychologie ook gespreksvoering ik kreeg er op grond van m'n MWD propedeuse in het eerste jaar een vrijstelling voor
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 21:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
M'n interesses liggen eigenlijk bij de wetenschappelijke kant van Psychologie. Toegepaste Psychologie wilde ik voornamelijk doen voor de propadeuse.
Is vwo dan geen optie?
Oud 21-07-2009, 08:13
Verwijderd
Kan je dan niet "Propedeuse Psychologische en Pedagogische Studies" doen? Dat bieden ze in iedergeval op het Saxion in Enschede aan. Je kan dan door het pluspakket al ervaren of de uni voor je is weggelegd en als dat niet zo blijkt te zijn kan je doorstromen in 1 van de andere studies. Anders kan je ook iets van "social studies" ofzo proberen dat bieden ze ook op een aantal hogescholen aan. Je hebt dan een breed jaar maar je ruikt toch aan alle facetten. Kan je mooi je P halen.

http://www.saxion.nl/ppps/voltijd/enschede/kort
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten