Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2009, 19:37
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb al een aantal jaren last van onrustige benen, vooral als ik net precies naar bed ga. Ontzettend lastig. Misschien heeft iemand hier ook last van (gehad) en/of heeft iemand goede tips?
Oud 29-08-2009, 22:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh dat heeft mijn moeder ook al haar hele leven, dat noemt ze 'kriebelknieën'. Dat schijnt vooral voor te komen bij vrouwen in de overgang. Maar ik weet niet wat je eraan doet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 22:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Restless legs.

Ik heb het ook wel eens, voornamelijk 's avonds. Soms in de bioscoop (te irritant), maar soms ook gewoon als er mensen bij zijn en dan ga ik gewoon maar heen en weer huppelen/springen/dansen/whatever, want dat helpt het beste. Ik weet nooit zo goed hoe het komt. Soms denk ik dat het komt door een weekje sport over te hebben geslagen, maar soms is er ook totaal geen reden te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 22:19
Balance
Balance is offline
Warme kruik helpt wel. Wel rustig de tijd geven dan, niet binnen 5 seconden alweer verplaatsen naar het volgende been.
Oud 30-08-2009, 00:12
DBZ
DBZ is offline
Heb ik ook weleens last van. Laatste tijd niet meer. Maar ik denk dat het ook een beetje aan de doorbloeding ligt, want ik heb het altijd als ik zit. Dan ga ik vaak staan/lopen en dan is het weer (even) weg.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 15:41
Verwijderd
Ik heb het ook vaak, bloedirritant want het kan je echt wakker houden. Een collega zei dat het helpt als je opstaat en een banaan eet (?). Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 21:24
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik lust geen bananen. In ieder geval goed om te weten dat ik niet de enige ben. Maar er is niemand met echt HET wondermiddel?
Oud 31-08-2009, 08:15
Iduna
Iduna is offline
Het kan zijn dat je een tekort hebt aan ijzer of andere mineralen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 14:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of iets hormonaals? (aangezien vooral vrouwen in de overgang het hebben) Ben je misschien overgestapt op een andere pil ofzo?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 16:27
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik slik een multivitaminetablet en eet normaal, dus zou in principe geen tekorten moeten hebben... Ik gebruik momenteel helemaal geen voorbehoedsmiddelen, maar dat heb ik in het verleden wel gedaan, dus misschien is het een afwezigheid van bepaalde hormonen... Dat zou inderdaad wel kunnen.
Oud 31-08-2009, 18:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Of iets hormonaals? (aangezien vooral vrouwen in de overgang het hebben) Ben je misschien overgestapt op een andere pil ofzo?
Ik ken ook wel heel veel mensen die niet in de overgang zijn en toch deze klachten hebben, dus ik weet niet zo goed of het eigenlijk wel aan de overgang te relateren is.
Een collega van mij zei dat je veel kans hebt op spataderen als je restless legs hebt, maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik niet. Ik hoop dat het niet klopt
Oud 31-08-2009, 18:25
Verwijderd
Ik kan me herinneren dat ik het als kind ook al had, dus dat overgang-gebeuren betwijfel ik een beetje...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 23:34
DDM
DDM is offline
Citaat:
Restless legs.
Dat is wel een erge snelle diagnose

Naast restless legs heb je ook nog gewone nachtelijke spierkrampen en PLMD, wat staat voor periodic limb movement disorder. En op basis van haar introductieverhaal kan je daar nog geen onderscheid in maken
Oud 01-09-2009, 07:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat is wel een erge snelle diagnose

Naast restless legs heb je ook nog gewone nachtelijke spierkrampen en PLMD, wat staat voor periodic limb movement disorder. En op basis van haar introductieverhaal kan je daar nog geen onderscheid in maken
Oh, ik dacht dat daar maar één naam voor was. Maar je hebt er wel eens reclame van op tv en dan wordt het allemaal 'restless legs' genoemd.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:20
Verwijderd
Bejaarden vrouwen op m'n werk leggen stukken zeep in hun bed aan het voeteneind, en sterker nog, een arts heeft dat laatst zelfs voorgeschreven aan een mevrouw.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik kan me herinneren dat ik het als kind ook al had, dus dat overgang-gebeuren betwijfel ik een beetje...
Ja want als het veel voorkomt bij vrouwen in de overgang dan kun je het natuurlijk onmogelijk hebben in andere fasen van je leven
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bejaarden vrouwen op m'n werk leggen stukken zeep in hun bed aan het voeteneind, en sterker nog, een arts heeft dat laatst zelfs voorgeschreven aan een mevrouw.
Gewoon een stuk zeep bij je voeten?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh, ik dacht dat daar maar één naam voor was. Maar je hebt er wel eens reclame van op tv en dan wordt het allemaal 'restless legs' genoemd.
Al die engelse namen het heet gewoon kriebelknieën in het Nederlands!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ja want als het veel voorkomt bij vrouwen in de overgang dan kun je het natuurlijk onmogelijk hebben in andere fasen van je leven
Ik bedoelde meer dat ik het raar vond dat het dan samen zou moeten hangen met hormonen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 14:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik bedoelde meer dat ik het raar vond dat het dan samen zou moeten hangen met hormonen.
oh ok. Het was ook maar een idee, want het zou natuurlijk kunnen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 18:05
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Het kan ook groeipijn zijn! Weet niet hoe oud je bent, maar neem aan dat je niet in de overgang bent Ik heb nog wel eens last van groeipijn echt ontzettend irritant! Ik kan er ook vaak niet van slapen omdat het zo'n pijn doet, en het enige wat dan helpt is met massageolie je benen masseren. Maarja om dat nou de heletijd te doen tot het weg is is ook niet echt wat.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 17:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar dat is pijn en niet per se onrust toch miss lauwtje?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 18:53
lol_nl
lol_nl is offline
Ik heb zelf ook heel veel last gehad van soortgelijke symptomen (en heb er nog steeds regelmatig last van). Hoewel... bij mij is het eerder dat ik HEEL snel last heb van koude handen en voeten / slechte doorbloeding. Meestal is het erger als ik moe ben. Als ik bijvoorbeeld de hele avond voor de pc heb gezeten ofzo, kan het echt heel erg zijn. Maar ik heb een manier ontdekt om er zo goed mogelijk mee om te gaan. Gewoon beetje intensief bewegen helpt bij mij het best. Ik doe bijv. een paar push-ups en wat ademhalingsoefeningen. Bewegen helpt bij mij altijd, maar je moet het wel goed doen. D.w.z.: niet forceren, maar jezelf laten gaan tijdens het bewegen en niet te veel nadenken tijdens je 'mini work-out'.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 22:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Moet dat dan onder je onderlaken of gewoon echt los in bed?
Oud 03-09-2009, 13:53
Verwijderd
zij stoppen dat gewoon los in het bed bij het voeteneind.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 15:52
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Citaat:
Maar dat is pijn en niet per se onrust toch miss lauwtje?
Het is allebei. Het doet best wel erg pijn, maar ook dat je benen moe en onrustig aanvoelen, als de pijn wat minder is. Meer een soort irritatie waar je knettergek van wordt!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 16:31
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
zij stoppen dat gewoon los in het bed bij het voeteneind.
Huhuhu. Dat wil ik wel eens proberen. Ben benieuwd of manlief 't ook een goed idee vindt.
Oud 04-09-2009, 09:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb zelf ook heel veel last gehad van soortgelijke symptomen (en heb er nog steeds regelmatig last van). Hoewel... bij mij is het eerder dat ik HEEL snel last heb van koude handen en voeten / slechte doorbloeding. Meestal is het erger als ik moe ben. Als ik bijvoorbeeld de hele avond voor de pc heb gezeten ofzo, kan het echt heel erg zijn. Maar ik heb een manier ontdekt om er zo goed mogelijk mee om te gaan. Gewoon beetje intensief bewegen helpt bij mij het best. Ik doe bijv. een paar push-ups en wat ademhalingsoefeningen. Bewegen helpt bij mij altijd, maar je moet het wel goed doen. D.w.z.: niet forceren, maar jezelf laten gaan tijdens het bewegen en niet te veel nadenken tijdens je 'mini work-out'.
Ik heb het soms juist ook ná het bewegen.

Maar het lijkt bij mij ook wel wat te maken te hebben met koude voeten ja.. Dus meestal als ik dat heb doe ik eerst sokken aan, als ik die nog niet aan had. Eventueel 2 paar sokken. Vervolgens een kruik maken en die tegen m'n kuiten aanhouden. Pas naar bed gaan als alles warm is. Want in bed kom ik er nauwelijks vanaf.
Oud 17-09-2009, 20:17
anoniem delft
anoniem delft is offline
hoi!
ik heb er zelf ook vaak last van maar ik heb het eerder op de avond dan ga ik meestal een stuk fietsen of ff hardloopen of zo en dan word het gevoel minder
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten