Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2009, 18:25
kous
kous is offline
Hallo,

Deze morgen had ik een heel raar verschijnsel.
Ik werd wakker door mijn wekker na slechts 3 uur geslapen te hebben en stond op. Ik kon gedeeltelijk niet zien, een klein blind vlekje in mijn oog gelijk waardoor ik bijna niet kon lezen.
Ik ging als volgt naar mijn overbuur om te ontbijten en ik geraakte plots niet meer uit mijn woorden, ik dacht aan wat ik wou zeggen maar er kwam alleen gebrabbel uit. Mijn vriend lachte er mee en dacht dat het voor de grap was maar ik kon echt niks zeggen. Ik ging naar huis en kreeg ook lichte pijn in mijn slaapstreek aan de linkerkant. Ik schreef een briefje voor m'n ouders, ik dacht dat ik het perfect neerschreef tot ik het de dag erna las.

"Ik kan niet meer spreek, ik kan geen zinnen vertellen meer heb heef veer hoofdpijn, ik kruip in beb week opnieuw! Ik zag ook niet veel, ik kruip in bed."

Ik sliep toen 10 uur en werd wakker met wat koppijn en constant duizelig maar kon weer lichtjes spreken.

Heeft iemand enig idee wat dit is?
Het is echt eng.
Oud 30-06-2009, 19:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou maar eens naar de dokter bellen als ik jou was. Ik weet niet wat het is, maar het klinkt inderdaad niet echt goed.
Oud 30-06-2009, 19:11
hahaha
hahaha is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 19:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dat vlekje voor je ogen en de hoofdpijn bij je slaapstreek kunnen ook op migraine wijzen. Als ik migraine had, kreeg ik als eerste een vlek voor mij ogen, waardoor ik nooit de hele zin kon lezen. Een beetje vergelijkbaar met in de zon kijken en dan iets proberen te lezen, dan zie je ook vlekken. Maar bij migrainevlekken kun je echt bepaalde delen niet zien. Daarna kreeg ik altijd knallende koppijn aan één kant (dus of links of rechts). Verder extreem misselijk, vaak overgeven. Sommige mensen zijn ook overgevoelig voor licht en geluid, dat had ik dan weer niet.

Maar dat niet uit je woorden kunnen komen en niet kunnen schrijven, heb ik nog nooit als een verschijnsel van migraine gezien. Klinkt mij in de oren als een soort kortsluiting in je hersenen.
Ik zou dus de dokter even bellen, want dit zijn wel wazige verschijnselen
Oud 30-06-2009, 21:31
Balance
Balance is offline
Ik ben het eens met de rest: naar de dokter!
Oud 30-06-2009, 23:04
DDM
DDM is offline
Dit is wel een serieuze kwestie. Was het je linkeroog? Je hoofdpijn zit links en je taalcentrum zit ook links. Het kan wijzen op een doorbloedingsstoornis van de hersenen. Dus zoek contact met een arts.
Oud 01-07-2009, 13:07
Kaa
Kaa is offline
Dit klinkt mij wel heel erg als migraine aura inderdaad. Voordat ik n migraine aanval krijg kan ik ook nooit uit mn woorden komen, dan weet ik wat ik wil zeggen, en ik zeg iets, maar hoor naderhand pas dat het niet klopt. En mn fijne motoriek is dan ook weg, dan heb ik de neiging om bijv gesneden tomaten een halve meter naast de pan te gooien ipv er in. Heel frustrerend. En rekenen daar begin ik dan niet eens meer aan.
Op die momenten zelf heb ik dan nooit hoofpijn, maar de volgende dag, of twee dagen erna begint de echte zware hoofdpijn ineens.
Desondanks klinkt alles wat jij hebt nogal eng inderdaad. Zeker als je het nooit eerder gehad hebt.
Ga maar snel naar de dokter.
Oud 01-07-2009, 14:26
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Bij mij begint een migraineaanval precies hetzelfde als bij jou. Vlekken voor me ogen, vaak zelfs halfzijdige uitval (een kant van m'n lichaam doet het dan niet meer) en dat ik niet meer kan praten. Of het praten zelf lukt wel, wat er uit komt is alleen onbegrijpelijk. Doodeng de eerste keer, maar van wat ik heb gehoord niet schadelijk.
Wel zou ik, vooral als je nog nooit eerder zoiets hebt gehad, even langs de dokter gaan voor de zekerheid..
Oud 01-07-2009, 15:35
Verwijderd
Naar de dokter, het is absoluut niet normaal om ineens niet meer uit je woorden te kunnen komen en niet meer goed te kunnen schrijven. Misschien is het migraine, maar ik vind het dan nog steeds bijzonder serieus klinken, het kan heel goed meer zijn dan migraine.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 19:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ook als het migraine is, is het goed om langs de dokter te gaan, er zijn namelijk medicijnen die de klachten kunnen verminderen
Oud 22-07-2009, 11:14
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
idd: naar de dokter.
En kan het niet gedeeltelijk liggen aan het feit dat je maar 3 uur geslapen hebt die nacht?
Oud 22-07-2009, 11:34
Rationeel
Rationeel is offline
ik weet niet óf ts inmiddels al naar een arts is geweest, maar dat lijkt me inderdaad wel handig.

het heeft ook verdacht veel weg van een TIA namelijk. dat hoeft op zich niet ernstig te zijn, maar het verdient wel wat aandacht.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 13:58
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik zat inderdaad ookal aan een TIA te denken...
Oud 22-07-2009, 14:04
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ook al zou 't een TIA zijn, vind ik dat op haar (waarschijnlijk) relatief jonge leeftijd ook nog zorgwekkend..

Benieuwd of ze inmiddels geweest is
Oud 23-07-2009, 22:06
vosje16
vosje16 is offline
Idd, ik dacht ook aan een TIA. Mijn opa heeft er al 3 gehad en de ene keer was hij verlamd aan zijn linkerkant, de andere keer zei hij dat hij overal rozen zag en nog wat andere rare dingen :-p
Mijn oma geeft hem dan steeds direct bloedverdunners...Dus misschien kan je de volgende keer uit voorzorg een aspirientje nemen als je weer rare dingen opmerkt?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten