Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2009, 16:31
CMDFlatline
CMDFlatline is offline
Hallo,

Ik heb samen met een mede-student de afgelopen maanden hard gewerkt aan een animatiefilmpje.

Even in het kort: Dit voorlichtingsfilmpje moet jongeren duidelijk maken dat ze voorzichtig moeten omgaan met hun privacy op het internet, anders kunnen de consequenties erg vervelend zijn, zoals het karakter in het filmpje ook ondervindt.

Nu zijn wij erg benieuwd naar jullie mening dus jullie zouden ons enorm helpen door dit filmpje (van nog geen 1minuut) even te bekijken en hieronder te posten wat je van het filmpje vindt. Wees vooral eerlijk, ook als je het helemaal niks vind horen we het graag. Wel serieuze reacties graag. Alvast bedankt voor je medewerking!

Groeten,

2 CMD-studenten

Laatst gewijzigd op 15-07-2009 om 11:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2009, 18:07
Verwijderd
hallo
ik heb jullie filmje net gekeken..
ik vind de boodschap wel goed, maar ik moest t alleen wel 2 keer kijken omdat ik het de eerste keer niet helemaal begreep..

groetjes sanne
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 18:11
sabrosa
sabrosa is offline
Nee, bij mij valt het kwartje echt niet...
Oud 10-07-2009, 18:22
BendeBen
BendeBen is offline
ik begrijp die hele hart metafoor niet, vooral dat geld kan ik compleet niet plaatsen

wat is cmd trouwens?
Oud 10-07-2009, 20:04
Verwijderd
ik vind het echt heel jammerlijk. in de animatie heb je veel werk gestopt, maar over het hele concept lijkt wel niet te zijn nagedacht.
ik heb zelf een jaar kunstaka achter de rug en ik moet zeggen dat jullie filmpje technisch heel goed is, maar conceptueel iets minder. hebben jullie geen overleg met je leraren over het concept? bij ons op school is het concept juist heel belangrijk en de techniek (helaas) niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 11:10
*oma*
*oma* is offline
Artistiek?
Oud 11-07-2009, 12:07
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Zoals men al gezegd heeft, het concept is weer wat minder goed uitgewerkt. De animatie is nog wel goed maar het hele idee gaat een beetje langs me heen.
Oud 12-07-2009, 19:01
Verwijderd
De animatie is vrij amateuristisch voor iemand van een multimedia-opleiding (waar je 3D-animatie vast ook leert), maar als je nog eerstejaars bent, is dat je vergeven.

De boodschap komt zoals gezegd heel slecht over. Ik kreeg niet de indruk dat ik die gozer "online" is want ik zie gewoon een winkelstraat. Pas bij een tweede keer kijken valt het kwartje (hartje?) en zie je Twitter, Hyves, films en spam.

Het hartkloppen is ook erg slecht gedaan. Het hart is vrijwel stijf, en lijkt meer op een soort rare vuist. Een closeup van het bonkende hart en misschien een hartsymbool (ipv een realistisch hart) waren beter geweest. Verder heeft een hart niet zoveel met privacy te maken maar met liefde. Geld heeft ook niets met privacy te maken.

"Ga voorzichtig om met je privacy..." moet natuurlijk zijn "Ga voorzichtig om met je gegevens..."
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 00:00
arPos
arPos is offline
Had m.i. beter gekund, ik volg de 20 euro niet, en ook niet waarom het meisje zo eng naar het arme ventje kijkt... ik zou er gillend van wegrennen;

Ik vond hem eerst wel aardig maar na de 4e keer kijken besloot ik dat jammerlijk genoeg dit m.i. het beste stukje is van het hele filmpje:
het bord

over flat gesproken, de gezichten, lichamen en oppervlakken missen diepgang waarmee het dynamische van 3D renderen eigenlijk een beetje gemist wordt;

al met al een beetje een gemiste kans, zowel conceptueel als wbt. de uitvoering.
Oud 13-07-2009, 00:12
Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik stoor me aan de focus op 00:10... Ik snap dat je de aandacht naar dat meisje wil laten gaat, maar nu komt het erg onnatuurlijk over...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 01:13
Verwijderd
Die focus was me niet eens opgevallen, zo subtiel (en dus onnodig) was het.

Dat hart stuitert trouwens ook meters ver weg, en vervolgens ligt het netjes voor de voeten van dat meisje.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 22:13
Verwijderd
nou wat de rest zegt enzo en what's up met die stok waar dat hart aan vast zit ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 12:03
CMDFlatline
CMDFlatline is offline
Bedankt voor al jullie reacties! Er mankeert inderdaad wel wat aan de film, wat we vandaag ook te horen hebben gekregen tijdens de beoordeling op de opleiding. Daarom gaan we de film op een aantal punten aanpassen, ook jullie feedback nemen we mee. Zodra de tweede versie van het filmpje klaar is posten we hier de link weer..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 21:23
Verwijderd
ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 13:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jammer dat ik de eerste versie net gemist heb! (als in, link is weg)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten