Op 15 juni (om en nabij) ben ik door mijn enkel gegaan met een fantastisch flatkorbal toernooi, de schuld lag bij het spelen op buitensport schoenen op een kunstgrasveld (voor 1 toernooitje ga je geen dure kunstgrasschoenen kopen natuurlijk) en een rare sprong in m'n te fanatieke bui.
Ik ben toen door m'n enkel gegaan. Voor het eerst in m'n leven

. Het punt is dat het toen erg dik werd en daarna is het weer "dunner" geworden. De normale dikte heeft m'n enkel niet meer gekregen. Toen het geen pijn meer deed ben ik 6 juli uit eigenwijsheid gewoon op de waterski's gaan staan met een dispuutsuitje. Niet zo slim, na 1x vallen deed het weer ontzettend veel pijn en de zwelling werd weer extra.
Toch maar naar de fysio gegaan, hij heeft ernaar gekeken en vond het erg dik. Vervolgens heeft hij het getaped op vrijdag en dat heb ik gehouden tot dinsdag en dat twee keer omdat de eerste keer veel succes had (het was erg geslonken). Vandaag ben ik naar de fysio geweest en ik heb het gevoel alsof het weer net zo dik is als aan het begin. Eigenlijk is het de hele dag al zo (10.00 was ik klaar bij de fysio). Ook heeft hij aan m'n kuitbot gezeten (iets wiebelen ofzo) en op dit moment voelt het nog steeds "naar" (geen echte pijn, maar wel naar).
Goed, dit was de situatie ik heb een aantal vragen:
- Wanneer zou een enkelzwelling af moeten nemen? En nu bedoel ik niet mijn zwelling van vandaag maar dat hij weer een "normaal" formaat krijgt. Het is nu al meer dan een maand gezwollen en het voelt niet zo goed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Moet ik er nog op een andere manier dan door m'n fysio naar laten kijken? Of is een fysio wel zo slim genoeg (lijkt mij wel) dat als er iets ergers aan de hand zou zijn hij dit bij afspraak 1 gesignaleerd zou hebben?
Alvast bedankt voor de reacties! Vooral het antwoord op de eerste vraag zal mijn ongeduldigheid wel ten goede komen denk ik.