Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2009, 19:51
Verwijderd
Op 15 juni (om en nabij) ben ik door mijn enkel gegaan met een fantastisch flatkorbal toernooi, de schuld lag bij het spelen op buitensport schoenen op een kunstgrasveld (voor 1 toernooitje ga je geen dure kunstgrasschoenen kopen natuurlijk) en een rare sprong in m'n te fanatieke bui.

Ik ben toen door m'n enkel gegaan. Voor het eerst in m'n leven . Het punt is dat het toen erg dik werd en daarna is het weer "dunner" geworden. De normale dikte heeft m'n enkel niet meer gekregen. Toen het geen pijn meer deed ben ik 6 juli uit eigenwijsheid gewoon op de waterski's gaan staan met een dispuutsuitje. Niet zo slim, na 1x vallen deed het weer ontzettend veel pijn en de zwelling werd weer extra.

Toch maar naar de fysio gegaan, hij heeft ernaar gekeken en vond het erg dik. Vervolgens heeft hij het getaped op vrijdag en dat heb ik gehouden tot dinsdag en dat twee keer omdat de eerste keer veel succes had (het was erg geslonken). Vandaag ben ik naar de fysio geweest en ik heb het gevoel alsof het weer net zo dik is als aan het begin. Eigenlijk is het de hele dag al zo (10.00 was ik klaar bij de fysio). Ook heeft hij aan m'n kuitbot gezeten (iets wiebelen ofzo) en op dit moment voelt het nog steeds "naar" (geen echte pijn, maar wel naar).

Goed, dit was de situatie ik heb een aantal vragen:
- Wanneer zou een enkelzwelling af moeten nemen? En nu bedoel ik niet mijn zwelling van vandaag maar dat hij weer een "normaal" formaat krijgt. Het is nu al meer dan een maand gezwollen en het voelt niet zo goed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Moet ik er nog op een andere manier dan door m'n fysio naar laten kijken? Of is een fysio wel zo slim genoeg (lijkt mij wel) dat als er iets ergers aan de hand zou zijn hij dit bij afspraak 1 gesignaleerd zou hebben?

Alvast bedankt voor de reacties! Vooral het antwoord op de eerste vraag zal mijn ongeduldigheid wel ten goede komen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:14
Pluis
Pluis is offline
Tja, hoe lang het duurt voor het geneest hangt af van wat er precies kapot is.
Ik vermoed dat er een pees is ingescheurd (als hij was afgescheurd dan had je wel bewegingsmoeilijkheden gehad met je voet) en het het duurt heel lang voordat pezen genezen. Iedere keer als de fysio er dan weer aanzit, zit hij weer aan die helende scheur en als reactie daarop wordt je enkel weer dik. Zolang je enkel niet helemaal geheeld is, blijft hij dik.

Wat je nu tegen je dikke enkel kan doen: hoog houden en niet belasten
En uiteraard: als je je zorgen maakt moet je de huisarts bezoeken, zo over internet is het onmogelijk om je van helemaal goed advies te voorzien.
Oud 25-07-2009, 11:43
blauwbilgorgel
blauwbilgorgel is offline
Ik had in de eerste klas ook ooit mijn enkel verstuikt, maar bij mij duurde het wel een aantal weken voordat hij dunner werd. En dan nog duurde het wel een hele tijd voordat mijn enkel normaal is geworden.
Ik merk wel dat ik nu nog een zwakke enkel heb, bijvoorbeeld bij het lopen. Als ik op een schuin stuk loop met die voet, heb ik grote kans dat bij enkel dan ineens doorknikt. Klinkt vreemd, maar ik weet niet anders hoe ik het moet zeggen.
Bij mij doet dat niet echt pijn verder, maar wel lastig.

En verder moet je denk ik doen wat hierboven staat. ^
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 12:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik had in de eerste klas ook ooit mijn enkel verstuikt, maar bij mij duurde het wel een aantal weken voordat hij dunner werd. En dan nog duurde het wel een hele tijd voordat mijn enkel normaal is geworden.
Ik merk wel dat ik nu nog een zwakke enkel heb, bijvoorbeeld bij het lopen. Als ik op een schuin stuk loop met die voet, heb ik grote kans dat bij enkel dan ineens doorknikt. Klinkt vreemd, maar ik weet niet anders hoe ik het moet zeggen.
Bij mij doet dat niet echt pijn verder, maar wel lastig.

En verder moet je denk ik doen wat hierboven staat. ^
Je zou eens kunnen laten kijken of de stand van je voeten wel goed is. Het kan zijn dat er gecorrigeerd moet worden zoals met fysiotherapie of met steunzolen.

Regels voor berichten