Advertentie | |
|
![]() |
|
Uh, het is toch duidelijk met wie Groenlinks regeert? Ze zitten in de fractie van de Groenen voor zover mij bekend. Google die term om erachter te komen welke andere partijen in dat blok in het europarlement zitten zou ik zeggen.
||
Citaat:
Het komt al even dom over dan stellen dat er blijkbaar animo was voor partijen met een duidelijk ja of een duidelijk nee tegenover europa... net of dat na die schijnvertoning met de europese grondwet uberhaupt nog een criterium is. En van mij mag Halsema best premier worden...
||
Citaat:
||
Citaat:
En halsema mag premier worden van me omdat we nu balkenende hebben, dus erg er op achteruit gaan zullen we niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien als een ruime meerderheid anti-europees zou zijn maar goed... De mensen in europa hebben vooral nationaal gestemd. Dan als nationale kabinetten je verantwoording uit de weg te gaan door zoiets te stellen vind ik persoonlijk weer tekenend voor de politieke sector... Als het zo zou gaan op willekeurig welke andere werkvloer dan zouden we allen raar kijken.
|
Verwijderd
|
Ik snap de achterban van Groenlinks niet. Sinds 2002 heeft Groenlinks ALLEEN MAAR VERLOREN. ALLE VERKIEZINGEN heeft Groenlinks in moeten leveren, op elk niveau! Van gemeenteraden tot EU, provinciale staten tot 2e kamerverkiezingen. Alleen met de EU-verkiezingen 2009 heeft Groenlinks weer iets aan stemmen gewonnen. Snap niet dat de achterban van GL druk uitoefent op Halsema. Halsema oppositieleider of toekomstig premier? Het enige recht was zij wat mij betreft mag hebben is het aanrecht met zulke belabberde resultaten. Halsema mag wat mij betreft zo gauw mogelijk opstappen! Ik zal er geen traan om laten.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Utrecht, en de epic fail van huisvesting, ruimtelijke ordening en bereikbaarheid bijvoorbeeld. De groenlinks-wethouder die bij zijn verkiezingen studenten belooft er voor hen te zijn, en nadat die op hem stemden daarna fluitend een wegtreiter-beleid voor studentenhuisvesting invoeren.. Hoewel ze hier en daar ook principes hebben. Groenlinks in Huizen ging er vol in toen ik met de VVD een verbod op discriminatie van homoseksuelen door ambtenaren op de agenda zette, daar waar de PVDA sputterde en het CDA zo pro-discriminatie was dat ze het college wilden laten ontploffen als de regel niet afgezwakt zou worden.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Maar goed geen voorbeelden van landelijk beleid dus kan je slechts je vermoeden erover beoordelen.
|
Verwijderd
|
Als Wilders zo groot wordt als de peilingen voorspellen, maakt dat een kabinet mét GroenLinks en zónder de PVV waarschijnlijker - aangenomen dat Balkenende niet op nog een LPF-debacle zit te wachten waarbij het land weer een half jaar niet bestuurd wordt.
Qua landelijk beleid denk ik dat het wel zal meevallen als GL zou regeren. Negentig procent van de intellectuelen stemt (centrum-)links, dus het zal voor GL geen probleem zijn om mensen met kennis van zaken te strikken voor hun ministersposten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou daarna ook wijzen naar D66, maar die lijden bij monde van Pechtold aan Balkenende-itis sinds de opkomst van Wilders. Dat is de besmettelijke aandoening die heerst onder Tweede kamerleden waarbij ze het debat doodslaan door te balken over fatsoen zonder te zeggen op welke manier dat relevant is en zonder verder nog een inhoudelijk debat te voeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, de PVV zegt duidelijk waar het op staat. Een duidelijke mening waar geen (hoofd)doekjes om worden gewonden. Je bent voor of tegen de PVV. Ben je voor: prima. Ben je tegen: ook goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zelfde geldt voor verlagen minimunloon, zijn ze ook ineens tegen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Iedere partij heeft kiezers uit alle lagen van de samenleving. Stempels drukken is achterhaald. Het zijn ook niet alleen studenten die GroenLinks stemmen. Vriend van me is ondernemer, acht eigen bedrijven verspreid over NL en België en stemt GroenLinks, puur omdat hij het met de meeste ideeën eens is. Op zo iemand zou normaliter het stempel VVD gedrukt worden.
||
Citaat:
Maar het CDA wil niet met de PVV samen. En ze zijn een stelletje leugenaars, maar op zoiets zullen ze niet snel terugkomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bron: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnie...r_dan_PvdA.xml |
![]() |
|
Dat is wel alarmerend, want dan zijn er dus ongeveer 240.000 mensen die van Nederland een talibanstaat willen maken, en nog eens ruim het dubbele daarvan die dat niet actief willen, maar ook wel prima zouden vinden.
|
|