Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2009, 02:04
anjali
anjali is offline
Letterlijk rond al mijn tenen zitten er tussenin bultjes en het jeukt ik neem aan dat dit gewoon voetschimmel is, maar weet iemand wat de beste zalf/creme is die je kunt gebruiken? Het jeukt een heel klein beetje, maar ik doe er elke keer babyolie op dus heb verder geen last....wel voelt het raar en bobbelig
Oud 29-07-2009, 08:23
Pluis
Pluis is offline
miconazolnitraat is een antischimmelzalf. Kan je zonder recept halen bij de apotheek, en kost vaak nog geen 5 euro
Oud 29-07-2009, 08:25
Rationeel
Rationeel is offline
lamisil doet ook wonderen.

belangrijk is ook je teentjes, en vooral ertussen, goed droog te maken na het douchen en als je snel zweetvoeten hebt je sokken halverwege de dag even verwisselen.
Oud 29-07-2009, 09:28
anjali
anjali is offline
Citaat:
lamisil doet ook wonderen.

belangrijk is ook je teentjes, en vooral ertussen, goed droog te maken na het douchen en als je snel zweetvoeten hebt je sokken halverwege de dag even verwisselen.
het is voor mij echt een raadsel hoe dit is gebeurd! ik heb geen zweetvoeten en heb dit in 22 jaar van mijn leven nog nooit meegemaakt...

ik ga zometeen meteen naar de apotheek....

alleen nog een vraagje als het tussen al mijn tenen zit kan het dus heel makkelijk op mijn nagels overgaan....nou zit ik net te kijken en valt het me op dat er bij sommige nagels al in de hoek een bruine verkleuring zit (kan natuuurlijk ook zijn dat ik gewoon gek ben) maar weet iemand hoe ik kalknagels kan tegenhouden?
Oud 29-07-2009, 10:39
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
kalknagels weet ik niet, maar schimmels kan je ook op een natuurlijke manier mee voorkomen/verhelpen door zo weinig mogelijk melk en suiker te consumeren, en al zeker de combinatie (zoals roomijs en gebak) te vermijden. goede alternatieven voor melk zijn rijstmelk en havermelk, als je sojamelk niet lekker vindt.
je moet van mij niet hé, maar het is maar een tip
Oud 29-07-2009, 11:11
anjali
anjali is offline
Citaat:
kalknagels weet ik niet, maar schimmels kan je ook op een natuurlijke manier mee voorkomen/verhelpen door zo weinig mogelijk melk en suiker te consumeren, en al zeker de combinatie (zoals roomijs en gebak) te vermijden. goede alternatieven voor melk zijn rijstmelk en havermelk, als je sojamelk niet lekker vindt.
tja ik ben vanaf vandaag op dieet, want over twee weken ga ik op vakantie dus zoieso zal ik zo weinig mogelijk melk en suiker consumeren...

ik eet in de ochtend alleen maar 3 sneetjes volkorenbrood en in de middag 2 en het avondeten bestaat nooit uit iets met suiker of melk....ennne ik lust geen melk dus dat drink ik niet

maar ik neem aan dat voetschimmel niet zomaar weggaat...ik zat net na te denken hoe dit gebeurt kan zijn....mijn ouders hebben het denk ik niet en ik ben nergens geweest waar je het kunt oplopen....wel had ik vorige week nieuwe schoenen aan die nogal krap zaten, en het was wel warm buiten....maar of ik had getranspireerd weet ik niet meer ....nou ja ik ga zometeen canesten halen...weet iemand of dat een goeie is?
Oud 29-07-2009, 11:45
blauw engeltje
Citaat:
tja ik ben vanaf vandaag op dieet, want over twee weken ga ik op vakantie dus zoieso zal ik zo weinig mogelijk melk en suiker consumeren...

ik eet in de ochtend alleen maar 3 sneetjes volkorenbrood en in de middag 2 en het avondeten bestaat nooit uit iets met suiker of melk....ennne ik lust geen melk dus dat drink ik niet
yoghurt? kaas? kwark?

nuja, het is niet altijd dé oorzaak of dé verergerende factor, maar het helpt vaak wel als je daar mee mindert of stopt... bij jou zal de melk/suiker-factor minder groot zijn, maar het was een mogelijkheid, daarom dat ik het even meldde
Oud 29-07-2009, 12:01
anjali
anjali is offline
Citaat:
yoghurt? kaas? kwark?

nuja, het is niet altijd dé oorzaak of dé verergerende factor, maar het helpt vaak wel als je daar mee mindert of stopt... bij jou zal de melk/suiker-factor minder groot zijn, maar het was een mogelijkheid, daarom dat ik het even meldde
yoghurt en kwark vindt ik vies mocht ik al een toetje eten dan zou het tiramisu worden (maar nu ik op dieet ben ga ik dat ook niet eten)...kaas eet ik bij voorkeur niet ik eet liever kipfilet
Oud 29-07-2009, 12:38
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ik weet ook niet alles natuurlijk, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord hoor.

het is zeer goed mogelijk dat een voetschimmel overslaat naar je teennagels en dus kalknagels veroorzaakt, maar zo snel gebeurt dat vaak niet. of heb je echt al tijden last van de schimmel?

heel misschien heb je wel een beginnende candida infectie, maar vaak gaat dat met allemaal andere nare symptomen gepaard. mocht je naar aanleiding van deze site vermoeden dat dit het misschien is, ga dan gewoon naar de huisarts en ga niet zitten klooien met zalfjes etc.

anders is canesten of lamisil prima.
Oud 29-07-2009, 14:13
Verwijderd
Gewoon zalfje halen bij de apotheek en smeren, als je zorgt dat je je sokken vaak vervangt als je zweetvoeten hebt en je voeten goed afdroogd na het douchen, dan is het zo over. Overslaan naar je nagels kan, maar als je op tijd begint met smeren, gebeurt dat echt niet snel.
Oud 29-07-2009, 15:49
anjali
anjali is offline
Citaat:
ik weet ook niet alles natuurlijk, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord hoor.

het is zeer goed mogelijk dat een voetschimmel overslaat naar je teennagels en dus kalknagels veroorzaakt, maar zo snel gebeurt dat vaak niet. of heb je echt al tijden last van de schimmel?

heel misschien heb je wel een beginnende candida infectie, maar vaak gaat dat met allemaal andere nare symptomen gepaard. mocht je naar aanleiding van deze site vermoeden dat dit het misschien is, ga dan gewoon naar de huisarts en ga niet zitten klooien met zalfjes etc.

anders is canesten of lamisil prima.
ik kom net terug van de apotheek die me miconazolnitraat hebben gegeven. Die schijnt het beste te zijn

volgens mij heb ik dit pas een weekje ofzo en ik geef toe het is niet heel erg...en volgens mij heb ik ook niet echt schilfers ik zie alleen mini blaasjes/pukkeltjes dus hopelijk heb je gelijk en gaat dit niet ineens veranderen in kalknagels.

ik denk niet dat het een candida infectie is hoor...ik heb nergens last van alleen ongeveer sinds een weekje jeukt het s'avonds voor ik naar bed ga een beetje tussen mijn tenen....maar zo heftig is dat verder niet...verder zie ik op die mini blaasjes/pukkeltjes na niets vreemds...en die blaasjes gaan ook niet kapot ofzo....ik zal wel gewoon met die miconazolnitraat beginnen en kijken of het verdwijnt
Oud 29-07-2009, 15:50
anjali
anjali is offline
Citaat:
Gewoon zalfje halen bij de apotheek en smeren, als je zorgt dat je je sokken vaak vervangt als je zweetvoeten hebt en je voeten goed afdroogd na het douchen, dan is het zo over. Overslaan naar je nagels kan, maar als je op tijd begint met smeren, gebeurt dat echt niet snel.
bedankt! ik begin direct met smeren
Oud 29-07-2009, 15:59
anjali
anjali is offline
Citaat:
miconazolnitraat is een antischimmelzalf. Kan je zonder recept halen bij de apotheek, en kost vaak nog geen 5 euro
het koste 6 euro trouwens, maar effe een vraag weet jij misschien of je die zalf overal moet smeren of alleen waar de huid is aangetast?
Oud 29-07-2009, 17:42
Verwijderd
Citaat:
het koste 6 euro trouwens, maar effe een vraag weet jij misschien of je die zalf overal moet smeren of alleen waar de huid is aangetast?
Een beetje ruim smeren kan geen kwaad, zolang je maar goed uitsmeert (en 't dus niet dik erop laat zitten).
Oud 29-07-2009, 18:18
anjali
anjali is offline
Citaat:
Een beetje ruim smeren kan geen kwaad, zolang je maar goed uitsmeert (en 't dus niet dik erop laat zitten).
oke
Oud 29-07-2009, 20:26
Verwijderd
Vaak zit de schimmel ook in de huid vlak naast de aangetaste huid, dus die moet je inderdaad ook insmeren, tot 1-2 cm langs de randjes. Smeren tot je geen last meer hebt, en daarna nog 5 dagen.
Oh en koop ook antischimmel strooipoeder, en strooi dat in je schoenen. Anders blijf je jezelf besmetten.

En er hoeft niet iets geks te gebeuren om een voetschimmel te krijgen; met katoenen sokken dragen en goed afdrogen verklein je de kans wel, maar het kan altijd zomaar gebeuren.

Laatst gewijzigd op 29-07-2009 om 20:39.
Oud 29-07-2009, 22:07
anjali
anjali is offline
Citaat:
Vaak zit de schimmel ook in de huid vlak naast de aangetaste huid, dus die moet je inderdaad ook insmeren, tot 1-2 cm langs de randjes. Smeren tot je geen last meer hebt, en daarna nog 5 dagen.
Oh en koop ook antischimmel strooipoeder, en strooi dat in je schoenen. Anders blijf je jezelf besmetten.

En er hoeft niet iets geks te gebeuren om een voetschimmel te krijgen; met katoenen sokken dragen en goed afdrogen verklein je de kans wel, maar het kan altijd zomaar gebeuren.
bedankt voor je reactie....ik denk dat ik het niet zo erg vindt die schimmel, maar ik hoop echt dat ik geen kalknagels krijg! dat voetschimmel valt inderdaad goed te genezen, maar kalknagels duren in ieder geval een 10 tot 12 maanden!

maar kan iemand mij misschien het volgende uitleggen: Ik jeuk niet met andere woorden er zijn gewoon blaasjes en er zijn geen schilfers zou ik mezelf dan toch kunnen blijven besmetten via schoeisel en kunnen er ook dan nog kalknagels ontstaan?
Oud 29-07-2009, 22:41
DDM
DDM is offline
Citaat:

maar kan iemand mij misschien het volgende uitleggen: Ik jeuk niet met andere woorden er zijn gewoon blaasjes en er zijn geen schilfers zou ik mezelf dan toch kunnen blijven besmetten via schoeisel en kunnen er ook dan nog kalknagels ontstaan?
Kalknagels kunnen altijd uit een voetschimmel bestaan. Maar dit geldt eigenlijk alleen als de voetschimmel lang bestaat. Dus zou me daar geen zorgen om maken

Maar je zegt dat je blaasjes hebt? Met een heldere inhoud? Dit past niet echt bij een schimmelinfectie (behalve bij een soort eczeem schimmelinfectie). Dan moet je meer aan een bijkomende virusinfectie dan wel een overgevoeligheidsreactie denken.

Laatst gewijzigd op 29-07-2009 om 22:48.
Oud 29-07-2009, 22:59
anjali
anjali is offline
Citaat:
Kalknagels kunnen altijd uit een voetschimmel bestaan. Maar dit geldt eigenlijk alleen als de voetschimmel lang bestaat. Dus zou me daar geen zorgen om maken

Maar je zegt dat je blaasjes hebt? Met een heldere inhoud? Dit past niet echt bij een schimmelinfectie (behalve bij een soort eczeem schimmelinfectie). Dan moet je meer aan een bijkomende virusinfectie dan wel een overgevoeligheidsreactie denken.
tja blaasjes??? ik zie gewoon tussen mijn tenen soort van mini pukkeltjes/blaasjes maar er zit volgens mij niets in....gaat in ieder geval niet kapot...en het jeukt....ik neem gewoon aan dat het schimmel is, want ik draag eigenlijk nooit open/luchtige schoenen en in dit warme weer kan het dus makkelijk optreden....daarnaast zal mijn weerstand ook niet zo geweldig zijn....ik slik geen vitamines/fruit/groentes etc eet ik allemaal niet....virusinfectie of overgevoeligheidsreactie lijkt me sterk

het zit trouwens alleen tussen de kleine tenen....met de grote is niets aan de hand
Oud 30-07-2009, 10:52
wup
wup is offline
Blaasjes kunnen volgens mij wel op een schimmel wijzen. Ik heb vaker huidschimmels gehad, op verschillende plekken, en ook wel eens blaasjes. Weet je het vast: als je een keer zo'n infectie hebt gehad, blijf je er vatbaar voor. Beter ga je gewoon naar je huisarts, die geeft je meteen een goed zalfje. Meestal moet je wel een paar weken smeren voor het helemaal over is, maar volgens mij ben je nog in een vroeg stadium. Dan zal het wel meevallen.
Oud 30-07-2009, 10:58
anjali
anjali is offline
Citaat:
Blaasjes kunnen volgens mij wel op een schimmel wijzen. Ik heb vaker huidschimmels gehad, op verschillende plekken, en ook wel eens blaasjes. Weet je het vast: als je een keer zo'n infectie hebt gehad, blijf je er vatbaar voor. Beter ga je gewoon naar je huisarts, die geeft je meteen een goed zalfje. Meestal moet je wel een paar weken smeren voor het helemaal over is, maar volgens mij ben je nog in een vroeg stadium. Dan zal het wel meevallen.
Ik was er gisteren voor naar de apotheek geweest die zeiden dat huisartsen miconazolnitraat aanraden dus die zit ik vanaf gisteren te smeren...of het helpt moet ik nog afwachten.

Wel zie ik dat desondanks dat ik niet jeuk er toch schilfers ontstaan . op zalf smeren en soms babyolie na krab ik niet...en ik heb goed opgelet ik heb geen zweetvoeten ofzo en ik droog goed! hoe kunnen er dan toch nog schilfers komen?
Oud 30-07-2009, 11:00
anjali
anjali is offline
maakt het koud houden van je voeten het trouwens erger? ik heb namelijk de hele tijd de ventilator aanstaan dus mijn voeten zijn nu ijskoud....ik zit te denken dat dat juist goed is, want daardoor heb ik geen jeuk....maar kan het zijn dat het daardoor juist verergert?
Oud 30-07-2009, 11:39
DDM
DDM is offline
Je begon met een simpele vraag, maar er komen steeds meer vragen bij. Is het dan niet beter dat je dan even naar je huisarts gaat, i.p.v. het hier te vragen. Dan kan die ook meteen even naar je voeten kijken. Er bestaan meer medicijnen dan miconazolnitraat. De apotheek kan wel zeggen dat, dat de beste is, maar sommige dingen moeten eerst beoordeeld worden door de arts voor dat je iets kan zeggen. De ene schimmelinfectie is de andere niet.
Oud 30-07-2009, 12:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als je voeten vervellen op plekken waar wat eelt zit (hiel, onder de tenen, enz.), is dat ook een teken van een voetschimmel? Mijn voeten doen dit elke zomer weer. Het jeukt niet en ik loop wel veel op blote voeten.
Oud 30-07-2009, 12:03
anjali
anjali is offline
Citaat:
Als je voeten vervellen op plekken waar wat eelt zit (hiel, onder de tenen, enz.), is dat ook een teken van een voetschimmel? Mijn voeten vervellen altijd in de zomer een keer. Het jeukt niet en ik loop wel veel op blote voeten.
Volgens mij niet. Dat het op plekken waar eelt zit vervelt heb ik ook zo nu en dan weleens vooral in de winter. Ik doe er dan altijd wat gewone (baby)olie/lotion op. Dat heeft gewoon met uitdroging ofzo te maken.
Oud 30-07-2009, 12:05
anjali
anjali is offline
Citaat:
Je begon met een simpele vraag, maar er komen steeds meer vragen bij. Is het dan niet beter dat je dan even naar je huisarts gaat, i.p.v. het hier te vragen. Dan kan die ook meteen even naar je voeten kijken. Er bestaan meer medicijnen dan miconazolnitraat. De apotheek kan wel zeggen dat, dat de beste is, maar sommige dingen moeten eerst beoordeeld worden door de arts voor dat je iets kan zeggen. De ene schimmelinfectie is de andere niet.
1. Het is idd beter naar de huisarts te gaan, maar ik was daar maandag al geweest in verband met uitspoelen van mijn oren.
2. Die dokter is een uur rijden van mijn huis af dus dan moet mijn vader weer eens vrij nemen om me met de auto te brengen.
3. Ik heb geen problemen met die schimmel...ik wil alleen niet dat er kalknagels komen
Oud 30-07-2009, 12:08
DDM
DDM is offline
Citaat:
Als je voeten vervellen op plekken waar wat eelt zit (hiel, onder de tenen, enz.), is dat ook een teken van een voetschimmel? Mijn voeten doen dit elke zomer weer. Het jeukt niet en ik loop wel veel op blote voeten.
Een schimmelinfectie kenmerkt zich door roodheid, schilfering en jeuk. De roodheid zit dan vooral rondom de rand van de laesie. Denk dat het bij jou door de blote voeten komt.
Oud 30-07-2009, 12:09
DDM
DDM is offline
Citaat:
1. Het is idd beter naar de huisarts te gaan, maar ik was daar maandag al geweest in verband met uitspoelen van mijn oren.
2. Die dokter is een uur rijden van mijn huis af dus dan moet mijn vader weer eens vrij nemen om me met de auto te brengen.
3. Ik heb geen problemen met die schimmel...ik wil alleen niet dat er kalknagels komen
Oke Wat ik al zei, ik zou me om die kalknagels niet zo druk maken. Kijk het even aan met de zalf. Zie je binnen een week geen verbetering, ga dan even naar de huisarts.
Oud 30-07-2009, 13:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
het zijn niet van die droge schilfers zoals bij vervellen op je armen, maar van die redelijk grote witte vellen die je eraf kunt pulken? een soort droge, niet pijnlijke blaren?

dat heb ik ook vaak in de zomer, op momenten dat ik nog niet veel op blote voeten loop, want bij mij is het dan juist snel over. normaal is het vaak beperkt tot wat vellen op de hiel en onder de tenen inderdaad, maar dit jaar was het wel heel extreem. ongeveer mijn hele onderkant van mijn voet is van huidje gewisseld en ik kon op een gegeven moment echt vellen van 2-3 mm dik van mijn voet trekken... inclusief eelt

het is wel een soort schimmel, maar het jeukt nooit en is snel weer over. wat je eraan kunt doen behalve je voeten goed drogen weet ik ook niet.
Oud 30-07-2009, 14:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
het zijn niet van die droge schilfers zoals bij vervellen op je armen, maar van die redelijk grote witte vellen die je eraf kunt pulken? een soort droge, niet pijnlijke blaren?

dat heb ik ook vaak in de zomer, op momenten dat ik nog niet veel op blote voeten loop, want bij mij is het dan juist snel over. normaal is het vaak beperkt tot wat vellen op de hiel en onder de tenen inderdaad, maar dit jaar was het wel heel extreem. ongeveer mijn hele onderkant van mijn voet is van huidje gewisseld en ik kon op een gegeven moment echt vellen van 2-3 mm dik van mijn voet trekken... inclusief eelt

het is wel een soort schimmel, maar het jeukt nooit en is snel weer over. wat je eraan kunt doen behalve je voeten goed drogen weet ik ook niet.
Het lijkt inderdaad of m'n huid wordt vervangen. Het zijn geen kleine velletjes, maar echt stukjes vel. Zoals ik me kan herinneren van vorige jaren gaat het inderdaad vrij snel over en heb je er ook geen last van. Aan de andere kant heb ik bijna altijd van die poezelig zachte voetjes, dus als dat hierdoor komt vind ik het allemaal prima.
Oud 01-08-2009, 14:46
anjali
anjali is offline
het is nog steeds niet over heb al drie daagjes zalf gesmeerd....vandaag heb ik gekeken of alcohol helpt
Oud 01-08-2009, 15:42
PatoLoco
PatoLoco is offline
Uhm... lijkt mij niet dat die dingen op 3 dagen plotseling verdwenen zijn...

geduld
Oud 01-08-2009, 16:02
janosch
janosch is offline
Citaat:
Sorry maar wat een bullshit waar heb je dat vandaan? Net zoiets als dat je melk moet drinken om sterkere nagels te krijgen, dat is echt niet waar, dat is genetisch bepaald.
(of melk na een kater zei ooit iemand voor de grap als je het gelooft werkt het wel trouwens)
Oud 01-08-2009, 18:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Sorry maar wat een bullshit waar heb je dat vandaan? Net zoiets als dat je melk moet drinken om sterkere nagels te krijgen, dat is echt niet waar, dat is genetisch bepaald.
(of melk na een kater zei ooit iemand voor de grap als je het gelooft werkt het wel trouwens)
mja iedereen heeft zo zijn anti-katertje regel, maar er is maar één methode en dat is genetische immuniteit. muahhahaha

ik heb nog nooit in mijn leven hoofdpijn of buikpijn gehad. ik word alleen heel slaperig en zwak
Oud 01-08-2009, 19:21
anjali
anjali is offline
Citaat:
Uhm... lijkt mij niet dat die dingen op 3 dagen plotseling verdwenen zijn...

geduld
hmm ik begrijp deze kwaal niet echt. Het is een beetje jeukerig, maar niet zo erg dat ik ook daadwerkelijk zit te jeuken verder zie ik alleen maar mini blaasjes tussen mijn tenen en ik ontdek net een mini blaasje aan de onderkant van een kleine teen

het rare is alleen hoe kon dit zich uitbreiden? ik zie geen schilfers en jeuk niet en toch zitten er tussen al mijn tenen kleine blaasjes

ik bedoel als je op je hiel door je schoenen een blaar hebt verdwijnt die toch ook na 2/3 daagjes? die mini blaasjes zien er net zo uit als een blaar dus dan hoorden die toch ook na 2/3 daagjes te verdwijnen
Oud 01-08-2009, 20:15
janosch
janosch is offline
Citaat:
hmm ik begrijp deze kwaal niet echt. Het is een beetje jeukerig, maar niet zo erg dat ik ook daadwerkelijk zit te jeuken verder zie ik alleen maar mini blaasjes tussen mijn tenen en ik ontdek net een mini blaasje aan de onderkant van een kleine teen

het rare is alleen hoe kon dit zich uitbreiden? ik zie geen schilfers en jeuk niet en toch zitten er tussen al mijn tenen kleine blaasjes

ik bedoel als je op je hiel door je schoenen een blaar hebt verdwijnt die toch ook na 2/3 daagjes? die mini blaasjes zien er net zo uit als een blaar dus dan hoorden die toch ook na 2/3 daagjes te verdwijnen
Hmm trouwens. Ik bedenk me ineens dat iem die ik ken ook zoiets had volgens mij, ik weet niet meer precies wat en ik heb het niet gezien ofzo, maar mss moet je je schoenen (sandalen) schoonmaken?

Citaat:
mja iedereen heeft zo zijn anti-katertje regel, maar er is maar één methode en dat is genetische immuniteit. muahhahaha

ik heb nog nooit in mijn leven hoofdpijn of buikpijn gehad. ik word alleen heel slaperig en zwak
Hm ik heb er eigenlijk ook nooit zo'n last van, zelfs niet toen ik echt veel te veel had gedronken. Maar 1x wel toen ik ook te weinig water gedronken denk ik. En toen had ik tequila op, mss is dat het wel, dat hoor ik wel eens dat dat anders is ofzo maar ik weet het niet, zo vaak drink ik nou ook weer niet. Ik wil alleen de volgende dag wel lekker uitslapen jah en gewoon lui zijn

En sommige mensen worden nooit dronken, omdat ze dus te veel immuniteit hebben leuk hoor...
Oud 01-08-2009, 20:34
wup
wup is offline
Ik snap echt niet dat je niet even naar je huisarts gaat. Ookal is hij nog zo ver weg. Je loopt je zo druk te maken, terwijl hij je in 5 minuten kan vertellen wat het is ( of niet, maar dit klinkt niet zo ingewikkeld)
Oud 01-08-2009, 21:21
janosch
janosch is offline
Citaat:
Ik snap echt niet dat je niet even naar je huisarts gaat. Ookal is hij nog zo ver weg. Je loopt je zo druk te maken, terwijl hij je in 5 minuten kan vertellen wat het is ( of niet, maar dit klinkt niet zo ingewikkeld)
Haha tja, dat zie je eigenlijk altijd wel in deze um... rubriek(?)
Durft niet of bang voor dokters, alles is mogelijk
Oud 01-08-2009, 21:25
anjali
anjali is offline
Citaat:
Haha tja, dat zie je eigenlijk altijd wel in deze um... rubriek(?)
Durft niet of bang voor dokters, alles is mogelijk
nee hoor, maar heb geen zin om voor zo'n kleinigheid naar de dokter te gaan....ik ben gewoon bang dat er kalknagels ontstaan als die blaasjes te lang blijven....maar eigenlijk is dat neem ik aan gewoon visueel niet aantrekkelijk om te zien....die kalknagels trekken na 1/2 jaar toch wel weg dus
Oud 01-08-2009, 21:26
anjali
anjali is offline
Citaat:
Hmm trouwens. Ik bedenk me ineens dat iem die ik ken ook zoiets had volgens mij, ik weet niet meer precies wat en ik heb het niet gezien ofzo, maar mss moet je je schoenen (sandalen) schoonmaken?

Hm ik heb er eigenlijk ook nooit zo'n last van, zelfs niet toen ik echt veel te veel had gedronken. Maar 1x wel toen ik ook te weinig water gedronken denk ik. En toen had ik tequila op, mss is dat het wel, dat hoor ik wel eens dat dat anders is ofzo maar ik weet het niet, zo vaak drink ik nou ook weer niet. Ik wil alleen de volgende dag wel lekker uitslapen jah en gewoon lui zijn

En sommige mensen worden nooit dronken, omdat ze dus te veel immuniteit hebben leuk hoor...

ik draag nooit dezelfde schoenen dus dat gaat niet op daarnaast ben ik sinds ik die blaasjes heb ontdekt weinig buitenshuis geweest
Oud 01-08-2009, 21:52
janosch
janosch is offline
Hm ik weet het echt niet, mss ben je ergens allergisch voor?
Oud 01-08-2009, 21:56
anjali
anjali is offline
Citaat:
Hm ik weet het echt niet, mss ben je ergens allergisch voor?
ik heb niets speciaals gegeten maar in principe kunnen het twee dingen zijn:

OF:
Ik heb diabetes
OF:
Het is gewoon voetschimmel

Het eerste lijkt me onwaarschijnlijk, want ik heb nergens last van en ik gebruik suikerwax bij het ontharen en die mogen mensen met diabetes niet gebruiken...ik heb geen problemen met het gebruik van die wax...dus lijkt me niet dat ik een diabetici ben

het is gewoon voetschimmel, maar begrijp er niets van...maar ja ik heb zalf en die moet ik in ieder geval drie weekjes gebruiken dus ik smeer door
Oud 01-08-2009, 22:11
janosch
janosch is offline
Citaat:
ik heb niets speciaals gegeten maar in principe kunnen het twee dingen zijn:

OF:
Ik heb diabetes
OF:
Het is gewoon voetschimmel

Het eerste lijkt me onwaarschijnlijk, want ik heb nergens last van en ik gebruik suikerwax bij het ontharen en die mogen mensen met diabetes niet gebruiken...ik heb geen problemen met het gebruik van die wax...dus lijkt me niet dat ik een diabetici ben

het is gewoon voetschimmel, maar begrijp er niets van...maar ja ik heb zalf en die moet ik in ieder geval drie weekjes gebruiken dus ik smeer door
haha ik dacht meer aan huidallergie maarja hopelijk gaat het gewoon weg met dat stomme zalfje idd
Oud 02-08-2009, 00:11
PatoLoco
PatoLoco is offline
Blijf gewoon effe smeren en stop met panikeren...

Het is schimmel, het is niet het einde van de wereld. Als je na die 3 weken nog altijd hetzelfde probleem hebt, kan je nog altijd naar de dokter gaan.
Oud 02-08-2009, 00:19
anjali
anjali is offline
Citaat:
Blijf gewoon effe smeren en stop met panikeren...

Het is schimmel, het is niet het einde van de wereld. Als je na die 3 weken nog altijd hetzelfde probleem hebt, kan je nog altijd naar de dokter gaan.
i know, maar leuk is het niet ik ben bang om naar buiten te gaan, want dan moet ik schoenen aan
Oud 02-08-2009, 01:13
Verwijderd
Jeetje, wat ben jij een mieperd zeg. Sorry dat ik het zeg. Maar je maakt er echt een heel probleem van.
Als je zekerheid wilt, dan moet je naar de huisarts gaan. Alleen hij kan jou met zekerheid zeggen wat het is. Zo loop je jezelf alleen maar gek te maken met info die je waarschijnlijk online leest. Zoals bijvoorbeeld de diabetes??
Maar ik snap dat zulke dingen vervelend/eng kunnen zijn als je ze nooit eerder hebt gehad en ik vind het knap dat dit de eerste keer is want zulke kwaaltjes komen vrij vaak voor.

Kalknagels (schimmelnagels eigenlijk) gaan trouwens niet vanzelf weg, dat is echt heel hardnekkig. Ik heb het momenteel en moet 3 maanden lang elke dag een pilletje slikken. Daarna duurt het nog langer want het zit in je nagel dus het moet er eerst helemaal uitgroeien en dat gaat niet zo snel. Maar ik denk niet dat jij dat hebt want dan wordt je nagel meestal wit. Ik herken je verhaal van de blaasjes ook niet helemaal. Als ik voetschimmel heb dan is het rood en geïrriteerd tussen mijn tenen met kloofjes. Geen blaasjes of bultjes.
Oud 02-08-2009, 08:46
blauw engeltje
Citaat:
de specialist waar mijn schoonmoeder naartoe gaat heeft het haar verteld... schimmels zitten vooral in de darmen, en tieren welig als er veel melk en suiker geconsumeerd wordt. geloof wat je wilt, maar wat ik zeg is geen bullshit. eerste symptoom van teveel schimmels in de darmen is een vaginale schimmelinfectie (bij vrouwen dan), maar als je elders op je lijf schimmel hebt hangt dat daar ook al eens mee samen...
Oud 02-08-2009, 14:11
Pluis
Pluis is offline
Ik zal me even buiten de schimmels in je darmen kwestie houden (DDM naamzoek, weet jij daar meer van?), al heb ik daar zo mijn twijfels over.

Anjali, een schimmelinfectie aan je voeten is niet ernstig, maar wel vervelend. Als je trouw 2 keer per dag je voeten insmeert met miconazolnitraat, moet het in principe over een week of 2 een stuk minder zijn en als je geluk hebt is het dan weg. Stop dan niet gelijk met smeren, maar ga een week door, zodat je zeker weet dat het weg is.
Daarnaast is een schimmelinfectie aan je voeten niet het eerste symptoom van diabetes, dus maak je daar vooral geen zorgen over.
Je mag ook gewoon naar buiten met je schoenen aan, dat je jezelf opnieuw besmet is heel klein als je iedere dag schone sokken aandoet en netjes blijft smeren met de zalf. Dat het nu ook op andere plekjes zit is niet erg, gewoon die plekjes ook insmeren (en het gebied eromheen ook ruim insmeren) dan komt het wel goed.

Rode bultjes/blaasjes, jeukerigheid en schilferende huid zijn toch echt de kernsymptomen van een schimmelinfectie aan je voeten.

Mocht het nou over 3 weken nog niet over zijn, dan wordt het toch eens tijd om de rit naar je huisarts te maken, want dan kan er iets anders aan de hand zijn (bijvoorbeeld eczeem of een allergie voor bepaalde materialen in je schoenen)
Oud 02-08-2009, 14:34
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik zal me even buiten de schimmels in je darmen kwestie houden (DDM naamzoek, weet jij daar meer van?), al heb ik daar zo mijn twijfels over.

Anjali, een schimmelinfectie aan je voeten is niet ernstig, maar wel vervelend. Als je trouw 2 keer per dag je voeten insmeert met miconazolnitraat, moet het in principe over een week of 2 een stuk minder zijn en als je geluk hebt is het dan weg. Stop dan niet gelijk met smeren, maar ga een week door, zodat je zeker weet dat het weg is.
Daarnaast is een schimmelinfectie aan je voeten niet het eerste symptoom van diabetes, dus maak je daar vooral geen zorgen over.
Je mag ook gewoon naar buiten met je schoenen aan, dat je jezelf opnieuw besmet is heel klein als je iedere dag schone sokken aandoet en netjes blijft smeren met de zalf. Dat het nu ook op andere plekjes zit is niet erg, gewoon die plekjes ook insmeren (en het gebied eromheen ook ruim insmeren) dan komt het wel goed.

Rode bultjes/blaasjes, jeukerigheid en schilferende huid zijn toch echt de kernsymptomen van een schimmelinfectie aan je voeten.

Mocht het nou over 3 weken nog niet over zijn, dan wordt het toch eens tijd om de rit naar je huisarts te maken, want dan kan er iets anders aan de hand zijn (bijvoorbeeld eczeem of een allergie voor bepaalde materialen in je schoenen)

Bedankt! Ik heb inderdaad rode bultjes/blaasjes en jeuk, maar ik denk dat het niet schilfert doordat ik gewoon niet jeuk. Ik zal gewoon drie weekjes blijven smeren en als het dan niet over is naar de huisarts.
Oud 03-08-2009, 14:21
Katertje
Katertje is offline
Citaat:

Regels voor berichten