Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2009, 21:48
hello_one
hello_one is offline
Ik ben benieuwd hoe belangijk jullie seks vinden in een relatie. Vind jij seks noodzakelijk in een relatie? Staat dit voor jullie op nummer 1? Of vind je het gevoel voor elkaar belangrijker?

Vraag voor meiden:
Stel een jongen heeft erectieproblemen en het hebben van seks is daardoor lastig tot onmogelijk. Zou je de relatie uiteindelijk verbreken?

Vraag voor jongens:
Stel een meisje heeft ook problemen. Hierdoor is seks of penetratie lastig tot onmogelijk. Zou je de relatie uiteindelijk verbreken?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 21:52
Sherlock
Sherlock is offline
Volgens mij bestaan er al een paar van zulke topics
Oud 05-07-2009, 23:43
Verwijderd
Oef, moeilijk. Ik vind seks heel belangrijk in een relatie, dus als hij om fysieke redenen geen seks kan hebben, dan weet ik niet of ik er aan zou beginnen. Als we al wat zouden hebben en het gebeurt dan, tja, dan is het enorm afhankelijk van óf er wat aan gedaan kan worden en hoeveel hij daar dan voor zou willen doen. Seks is een beetje het smeermiddel van een relatie, en zonder seks neigt het denk ik toch al gauw naar vriendschap voor mij, helemaal als je bijv. afspraken zou maken dat je wel seks mag hebben met anderen.

Nou ja, ik weet het echt niet. Ik zou iemand er niet in eerste instantie om dumpen, als het tijdens een relatie gebeurt, maar het zou wel écht een probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 08:13
hello_one
hello_one is offline
Citaat:
Oef, moeilijk. Ik vind seks heel belangrijk in een relatie, dus als hij om fysieke redenen geen seks kan hebben, dan weet ik niet of ik er aan zou beginnen. Als we al wat zouden hebben en het gebeurt dan, tja, dan is het enorm afhankelijk van óf er wat aan gedaan kan worden en hoeveel hij daar dan voor zou willen doen. Seks is een beetje het smeermiddel van een relatie, en zonder seks neigt het denk ik toch al gauw naar vriendschap voor mij, helemaal als je bijv. afspraken zou maken dat je wel seks mag hebben met anderen.

Nou ja, ik weet het echt niet. Ik zou iemand er niet in eerste instantie om dumpen, als het tijdens een relatie gebeurt, maar het zou wel écht een probleem zijn.
De relatie hoeft niet helemaal zonder seks te zijn om het zo maar even te zeggen. Beffen en pijpen kan altijd. Maar neem je daar genoegen mee?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 09:27
Verwijderd
Ik vind het niet zoveel aan als hij geen erectie kan krijgen en het merendeel van de seks alleen op mij gericht is, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 12:15
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Seks is een beetje het smeermiddel van een relatie
hmm ik was altijd in de veronderstelling dat dat toch liefde, communicatie en wederzijds respect en (ver)trouw(en) was...
ben ik nou zo naiëf?

sex is een aangename bijkomstigheid. helemaal geen sex lijkt me nu ook weer niet leuk, maar dan heb je nog altijd andere geneugten:

-na het eerst meerdere malen ingehouden te hebben toch eindelijk eens even knallen op de wc pot
-na je in de brandende zon in je duikoutfit gehesen te hebben en een ellenlange wandeling naar de locatie dan toch eindelijk het water inzakken
-etc
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 12:25
Verwijderd
- pluisjes tussen je tenen uithalen na het dragen van relatief nieuwe sokken
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 12:26
Verwijderd
Citaat:
hmm ik was altijd in de veronderstelling dat dat toch liefde, communicatie en wederzijds respect en (ver)trouw(en) was...
ben ik nou zo naiëf?

sex is een aangename bijkomstigheid. helemaal geen sex lijkt me nu ook weer niet leuk, maar dan heb je nog altijd andere geneugten:

-na het eerst meerdere malen ingehouden te hebben toch eindelijk eens even knallen op de wc pot
-na je in de brandende zon in je duikoutfit gehesen te hebben en een ellenlange wandeling naar de locatie dan toch eindelijk het water inzakken
-etc
Wat is jouw definitie van smeermiddel in godsnaam
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:01
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Wat is jouw definitie van smeermiddel in godsnaam
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:16
Verwijderd
En jij vindt liefde, communicatie, wederzijds respect en vertrouwen enkel een smeermiddel? Hmm.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 18:53
I C U
I C U is offline
Seks zorgt toch voor dat beetje intimiteit in een relatie, vaak het verschil tussen vriendschap en liefde. Belangrijk... Ja, maar niet het belangrijkste.

Als er sprake van chronische problemen zijn... Geen idee. Nooit zo over nagedacht. 't Maakt het wel lastig en best frustrerend.
Oud 06-07-2009, 22:31
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
T is een dealbreaker ja.
Oud 07-07-2009, 08:41
Verwijderd
seks is meer dan belangrijk. Ik zou niet weggaan bij een vent met seksuele problemen, en ik hoop ook altijd dat een vent mij er ook niet om verlaat. Maar goed, ik probeer dan ook krampachtig om geen relatie aan te gaan, juist omdat er issues zijn en ik daar geen partner mee wil opzadelen. Ik weet dus hoe belangrijk het wél is in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 15:26
Verwijderd
Een relatie en seks is naar mijn idee onlosmakelijk verbonden... Het hoort gewoon bij elkaar... Het is natuurlijk niet het belangrijkste, maar zeker wel erg belangrijk.

Tenminste, zo denk ik erover. Ik zou niet weten wat ik zou moeten als mijn vriendin tja een of andere ziekte had of iets anders waardoor het niet kan... Ik weet wel zeker dat ik haar niet meteen zou dumpen, dan zit ze pas echt met een complex, en dat is echt heel erg ontzettend lullig... maar dat zie ik dan wel als dat ooit nog is gebeurd...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 18:27
Bender
Bender is offline
Heel belangrijk, seks kan voor mij bepalend zijn of een relatie goed is of niet.
Het is een stukje vertrouwen wat er ook bij komt kijken en emoties omzetten naar lichamelijke uitingen. Ik moet me seksueel wel vrij kunnen voelen in een relatie, ik kan niet zo goed tegen beperkingen (ook niet buiten seks overigens ).

Ik kan seks hebben zonder relatie, maar geen relatie zonder seks.
Oud 08-07-2009, 22:11
arPos
arPos is offline
Als ik eerlijk ben dan vind ik seks voor bijna 100% belangrijk, echter dat is geen goede basis voor een relatie dus ik beperk mezelf tot een 60% belang.

Citaat:
Vraag voor jongens:
Stel een meisje heeft ook problemen. Hierdoor is seks of penetratie lastig tot onmogelijk. Zou je de relatie uiteindelijk verbreken?
Een beetje jammer helaas en enigzins crue, maar waarschijnlijk zou de relatie er uiteindelijk op stuklopen, of we moeten wel een hele coulante regeling overeen komen.
Oud 09-07-2009, 16:33
sombody
sombody is offline
ik vidn het ergen niet zo heel belangerijk jaa het is wel fijn om het te hebben maar het moet daar niet alene om gaan draaien!

groetjes sombody
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:39
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Een beetje jammer helaas en enigzins crue, maar waarschijnlijk zou de relatie er uiteindelijk op stuklopen, of we moeten wel een hele coulante regeling overeen komen.
*kuch* achterdeurregeling *kuch*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 10:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
*kuch* achterdeurregeling *kuch*
zat meer aan het buurmeisje te denken
Oud 10-07-2009, 12:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Heel belangrijk, seks kan voor mij bepalend zijn of een relatie goed is of niet.
Het is een stukje vertrouwen wat er ook bij komt kijken en emoties omzetten naar lichamelijke uitingen. Ik moet me seksueel wel vrij kunnen voelen in een relatie, ik kan niet zo goed tegen beperkingen (ook niet buiten seks overigens ).

Ik kan seks hebben zonder relatie, maar geen relatie zonder seks.
Oud 10-07-2009, 13:46
Verwijderd
nee, seks staat niet op nr. 1 bij mij
het is wel een goeie 2'de
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 21:13
Vivian.
Vivian. is offline
Ja ik vind seks (seks mensen, niet sex, we don't live in the US) zeer belangrijk in een relatie. Maar als het in het begin niet goed is, ben ik niet te beroerd om tips te geven/even te helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 20:00
BendeBen
BendeBen is offline
geen seks = geen relatie

ik geloof niet in soulmates oid dus ze is heus wel vervangbaar om het maar even lomp te zeggen.

iets anders vind ik het als je al jaren getrouwd bent en het duidelijk is dat je 'samen oud gaat worden'. als dan opeens eenofandere medische factor er voor zorgt dat er geen seks plaats kan vinden dan is het jammer maar blijf je wel bij elkaar

maar dat is voorlopig nog niet aan de orde
Oud 01-08-2009, 19:48
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik vind seks in een relatie opzich niet zo heel belangrijk,ik vind dat je het op andere manieren ook leuk met elkaar kan hebben, maar als je seks hebt met elkaar dan kom je toch een stukje dichter bij elkaar en ik merk wel dat je je dan heel anders voelt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 20:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik vind seks in een relatie opzich niet zo heel belangrijk,ik vind dat je het op andere manieren ook leuk met elkaar kan hebben, maar als je seks hebt met elkaar dan kom je toch een stukje dichter bij elkaar en ik merk wel dat je je dan heel anders voelt
seks is vaak hét verschil tussen gewoon goede vrienden zijn en een relatie hebben
Oud 01-08-2009, 20:10
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Hoe bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 20:53
Philosophy
Philosophy is offline
Met goede vrienden heb je geen seks en in een relatie wel. Zo denk ik dat ze het bedoelt.
Oud 01-08-2009, 21:05
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ja oke. Maar mijn vriend en ik hadden na 5 maanden pas seks, ik bedoel dat vind ik in het begin dan niet het belangrijkste, en ligt er dan ook aan hoe je over seks denkt want ik ga ik niet zomaar met iedereen naar bed, dus vind ik het in het begin seks niet zo belangrijk. Later natuurlijk wel, want ik ging ook wel denken het hoort er wel bij, maar bij mij is het meer dat ik dingen niet durf omdat ik bang ben dat ik het fout doe of hij het niet lekker vind, en ik denk eerder dat ik het daarom niet meteen zo belangrijk vind
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:28
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Met goede vrienden heb je geen seks en in een relatie wel. Zo denk ik dat ze het bedoelt.

dat bedoelt ze waarschijnlijk wel, maar het is niet correct.

FWB > veel
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 13:08
Qimm
Qimm is offline
FWB komt wel veel voor idd. Dat had ik niet in de overweging meegenomen, maar dat komt omdat ik van de andere kant kijk. Wanneer je in een relatie geen seks hebt, is het dan anders dan een gewone (goede) vriendschap?
Oud 02-08-2009, 13:11
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Wat betekent FWB? Maybe domme vraag maar weet het echt niet
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 14:03
Lorelei
Lorelei is offline
Friends with benefits.

Met andere woorden: Vrienden die ook met elkaar naar bed gaan, zonder een liefdesrelatie te hebben.
Oud 02-08-2009, 16:07
Verwijderd
Essentieel. Geen seks, geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:00
M.D. Apathy
M.D. Apathy is offline
Citaat:
Essentieel. Geen seks, geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 22:26
Changshan
Changshan is offline
Redelijk belangrijk. Maakt het heel wat makkelijker om de 'fysieke klik' te ontdekken. Al kun je eigenlijk ook al aan elkaar ruiken of je bij elkaar past.
Oud 05-08-2009, 10:40
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ruiken of je bij elkaar past? Jij ruikt wel lekker dus jij past bij mij
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 11:37
Qimm
Qimm is offline
uh ja, dat is toch een algemeen bekend feit?
Oud 05-08-2009, 11:39
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Nou als ik een jongen tegenkom die ik leuk vind en hij ruikt niet lekker, ga ik echt niet zeggen jij ruikt niet lekker dus ik wil je niet Zal ik hem eerder een lekker luchtje geven ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 12:35
Lasagna
Lasagna is offline
heb ik al een lange, intieme relatie met zo'n jongen dan zou ik die er niet om verbreken, nee...

maar het levert wel behoorlijk wat problemen op.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 12:37
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Nou als ik een jongen tegenkom die ik leuk vind en hij ruikt niet lekker, ga ik echt niet zeggen jij ruikt niet lekker dus ik wil je niet Zal ik hem eerder een lekker luchtje geven ofzo
yeah right. straks zeg je nog dat een lelijke neus niet uitmaakt omdat je er ook een grote rode feestneus op kan zetten. das ook handig voor het geval hij niet grappig is. zolang hij maar 'leuk' is.
Oud 05-08-2009, 15:39
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Iedereen heeft toch wel wat? Mijn vriend die stottert een beetje, ja so what, dan ga ik toch ook niet zeggen je stottert dus wil ik je niet? Ik heb zelf een gigantische brandwond op mijn kuit bijna mijn hlave kuit is een brandwond, en hij zegt toch ook niet in de zomer zoals nu dat het gigantisch warm is je mag geen rokje aan dan zien ze je brandwond Niet iedereen is perfect, en het maakt mij echt niet uit of iemand nou een raar oog heeft of een rare neus of weet ik veel wat.

Maar als iemand niet lekker ruikt, zou ik diegene dat wel eerlijk zeggen. Niet op een lullig manier van je stinkt doe er wat aan ofzo, maar ik zal er wel wat van zeggen als het langere tijd is. Net zoals Lasagne als zei, als je een langere tijd een intieme relati hebt doe je dat niet zomaar lijkt me.

Maar iedereen heeft andere gedachtes en meningen enzo
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 16:59
Volk
Volk is offline
Ik denk dat ik prima een relatie kan hebben zonder seks. Er zijn genoeg andere manieren om van elkaar te genieten. Maarja, er is in mijn relatie wel meer dat het onderscheid tussen vrienden en relatie maakt dan seks.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 19:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Iedereen heeft toch wel wat? Mijn vriend die stottert een beetje, ja so what, dan ga ik toch ook niet zeggen je stottert dus wil ik je niet? Ik heb zelf een gigantische brandwond op mijn kuit bijna mijn hlave kuit is een brandwond, en hij zegt toch ook niet in de zomer zoals nu dat het gigantisch warm is je mag geen rokje aan dan zien ze je brandwond Niet iedereen is perfect, en het maakt mij echt niet uit of iemand nou een raar oog heeft of een rare neus of weet ik veel wat.

Maar als iemand niet lekker ruikt, zou ik diegene dat wel eerlijk zeggen. Niet op een lullig manier van je stinkt doe er wat aan ofzo, maar ik zal er wel wat van zeggen als het langere tijd is. Net zoals Lasagne als zei, als je een langere tijd een intieme relati hebt doe je dat niet zomaar lijkt me.

Maar iedereen heeft andere gedachtes en meningen enzo
*roloog*

het is dus zo dat in de verleiding de (lichaams!)geur van iemand een belangrijke rol speelt in de mate van aantrekking
Oud 05-08-2009, 19:11
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ooh zo Haha ik voel me nu heel blond Ik dacht dat ze gewoon een geurtje/luchtje bedoelde
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten