Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2009, 02:14
arPos
arPos is offline
Citaat:
U.S. journalists head home from North Korea

(CNN) -- Two U.S. journalists who had been detained by North Korea were traveling back to the United States with former President Clinton hours after being pardoned, a Clinton spokesman said.
Former President Clinton meets Tuesday with North Korea leader Kim Jong Il.

"They are en route to Los Angeles [California] where Laura and Euna will be reunited with their families," said spokesman Matt McKenna.

Doug Ling, Laura's father, reacted to the news outside his home in Carmichael, California, with, "One of the best days in my life ... I figured, sooner or later, they'd be back."

In Los Angeles, family friend Wally Yang said the Ling family had "done everything they could, while respecting the North Korean government, to try and get Laura home."

He predicted that Ling would remain a journalist. "Despite this terrifying experience, I can't imagine that Laura would give up her passion to tell stories that otherwise wouldn't be heard."

Their release Wednesday came after Clinton met with top government officials in Pyongyang.

"Clinton expressed words of sincere apology to Kim Jong Il for the hostile acts committed by the two American journalists against the DPRK after illegally intruding into it," the news agency reported. "Clinton courteously conveyed to Kim Jong Il an earnest request of the U.S. government to leniently pardon them and send them back home from a humanitarian point of view.

lees meer
Goed van bill of niet?
Symboolpolitiek of een stap?
Oud 05-08-2009, 07:31
Verwijderd
Op zich heel sympathiek van Bill, maar hij had wel wat kunnen wachten vind ik. Die domme journalisten moeten nou eens weten dat ze met hun domme undercover-acties niet alleen hun eigen levens op het spel zetten, maar ook die van anderen. Ik kon er dan ook eerlijk gezegd niet om treuren dat ze werden opgepakt en straf kregen. Immers elk land straft mensen die illegaal de grens oversteken. Helemaal als het land in kwestie een paranoia dictatuur blijkt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 09:20
Verwijderd
Van het NOS Journaal verneem ik dat Bill gewoon door de regering gestuurd is. En je weet zelf ook wel dat je in Noord Korea nou eenmaal niet kan verwachten dan processen eerlijk verlopen. Ik bedoel, onder de beschuldingen zaten 'niet nader gespecificeerde bedreigingen voor Noord Korea' ik vraag je HOE DAN.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Van het NOS Journaal verneem ik dat Bill gewoon door de regering gestuurd is. En je weet zelf ook wel dat je in Noord Korea nou eenmaal niet kan verwachten dan processen eerlijk verlopen. Ik bedoel, onder de beschuldingen zaten 'niet nader gespecificeerde bedreigingen voor Noord Korea' ik vraag je HOE DAN.
Nou, wat ze zouden uitbrengen over Noord-Korea zou het imago van het land flink kunnen beschadigen. En het is het risico dat je zelf genomen hebt, je weet dat je geen eerlijk proces kunt verwachten als je illegaal in dat land wordt opgepakt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 18:51
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou, wat ze zouden uitbrengen over Noord-Korea zou het imago van het land flink kunnen beschadigen.
Welk imago dat Jong Il aan de christal zit terwijl zijn volk kapot gaat?

Nederland heeft een slechte reputatie maar N-korea heeft een goed imago?

Citaat:
En het is het risico dat je zelf genomen hebt, je weet dat je geen eerlijk proces kunt verwachten als je illegaal in dat land wordt opgepakt.
Ze waren op de grens van het land.

Valt me een beetje van je tegen dit, zeker gezien je normale standpunten wbt vrijheid autonomie e.d.

Ik ben zelf wel bang dat het meer een "ik laat ze al vrij want ik heb al amper plaats in mn kampen" is en niet echt zal leiden tot een hernieuwde consensus tussen N-korea en de rest van de wereld.
Oud 05-08-2009, 18:55
Verwijderd
Ik ken genoeg van dit soort documentaires, waarin de makers illegaal de grens oversteken om de wreedheden in Noord Korea op video vast te leggen. Waarom zou dit een ander geval zijn? Denk je dat China het zou pikken?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 19:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ken genoeg van dit soort documentaires, waarin de makers illegaal de grens oversteken om de wreedheden in Noord Korea op video vast te leggen. Waarom zou dit een ander geval zijn? Denk je dat China het zou pikken?
De vraag is niet waarom deze anders zou zijn, de vraag is waarom jij zo'n onderneming als slecht betiteld terwijl de weinige journalisten die het durven wel een voorname bron van informatie zijn.

Of China het zou pikken is een 2e, waarschijnlijk niet, dat is ook nog altijd een dictatuur met willekeur aan censuur, wat ik evenmin goed kan keuren.
Oud 05-08-2009, 19:08
Verwijderd
Citaat:
De vraag is niet waarom deze anders zou zijn, de vraag is waarom jij zo'n onderneming als slecht betiteld terwijl de weinige journalisten die het durven wel een voorname bron van informatie zijn.

Of China het zou pikken is een 2e, waarschijnlijk niet, dat is ook nog altijd een dictatuur met willekeur aan censuur, wat ik evenmin goed kan keuren.
Omdat je vrijwillig een risico neemt. Of een dergelijke documentaire goed of slecht zou zijn is niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 19:11
arPos
arPos is offline
Citaat:
Omdat je vrijwillig een risico neemt. Of een dergelijke documentaire goed of slecht zou zijn is niet relevant.
Dat snapt me grootje nog wel, ik snap alleen niet waarom je dan het waardeoordeel "dom" uitspreekt en niet "dapper" o.i.d.

Iraniërs gaan ook niet zonder risico tegen de status quo in, maakt dat ze dom, of ga je nu weer met 2 maten meten?
Oud 05-08-2009, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Dat snapt me grootje nog wel, ik snap alleen niet waarom je dan het waardeoordeel "dom" uitspreekt en niet "dapper" o.i.d.

Iraniërs gaan ook niet zonder risico tegen de status quo in, maakt dat ze dom, of ga je nu weer met 2 maten meten?
Het is dom om illegaal het land binnen te komen. De kans is groot dat je wordt opgepakt en je helpt er helemaal niemand mee. Noord Koreaanse agenten zullen iedereen opsporen en oppakken die mee hadden gewerkt aan de docu + je brengt er jezelf mee in gevaar. De "waarheid" over Noord Korea kennen we nu wel, de vraag alleen nu is: wat gaan we eraan doen?

Laatst gewijzigd op 05-08-2009 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:47
arPos
arPos is offline
Hmmhm

'we' gaan er niets aan doen, ik ga wachten tot ik vaarwel zwaai of mocht het zo snel gaan tot het echt uit de hand loopt.

ik ben ervan overtuigd dat een flink aandeel van de mensen uit moet sterven voor er weer iets van te maken is
Oud 05-08-2009, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Nou, wat ze zouden uitbrengen over Noord-Korea zou het imago van het land flink kunnen beschadigen. En het is het risico dat je zelf genomen hebt, je weet dat je geen eerlijk proces kunt verwachten als je illegaal in dat land wordt opgepakt.
Wat kan zijn land verder beschadigen dan wat hij heeft gedaan de afgelopen decennia?

Seriously man.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Wat kan zijn land verder beschadigen dan wat hij heeft gedaan de afgelopen decennia?

Seriously man.
Niets, maar ik bekijk het vanuit Noord Koreaans perspectief.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Hmmhm

'we' gaan er niets aan doen, ik ga wachten tot ik vaarwel zwaai of mocht het zo snel gaan tot het echt uit de hand loopt.

ik ben ervan overtuigd dat een flink aandeel van de mensen uit moet sterven voor er weer iets van te maken is
Dit is echt een van de momenten in geschiedenis waar ik naar uit kijk. Wat zal er gebeuren als het Noord Koreaanse regime uiteen valt. Hoe zullen de Koreanen bijvoorbeeld omgaan met hereniging? Of komt er een grote oorlog tussen de Korea's?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Niets, maar ik bekijk het vanuit Noord Koreaans perspectief.
Normaliter kan ik mezelf best verplaatsen in de perspectieven van anderen en mijn 'superieure westerse moraal' even aan de kant zetten, maar in dit geval dus echt niet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 10:29
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dit is echt een van de momenten in geschiedenis waar ik naar uit kijk. Wat zal er gebeuren als het Noord Koreaanse regime uiteen valt. Hoe zullen de Koreanen bijvoorbeeld omgaan met hereniging? Of komt er een grote oorlog tussen de Korea's?
Ik denk niet dat er een hereniging komt (niet direct in ieder geval), maar gegeven dat er niet een volgende dictator met een trek naar oorlog in een van de 2 landen komt te zetelen zal er waarschijnlijk geen oorlog komen ook, het is een beetje koffiedik kijken als kaasje maar ik heb niet het idee dat het probleem bij de bevolking ligt.

Dat of china neemt het land over
Oud 06-08-2009, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ken genoeg van dit soort documentaires, waarin de makers illegaal de grens oversteken om de wreedheden in Noord Korea op video vast te leggen.
Kan je daar even wat naampjes van noemen?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Normaliter kan ik mezelf best verplaatsen in de perspectieven van anderen en mijn 'superieure westerse moraal' even aan de kant zetten, maar in dit geval dus echt niet.
Mja, ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar het zou een argument kunnen zijn van Noord Korea.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Kan je daar even wat naampjes van noemen?
Ik had een website, maar kan hem nu even niet vinden. Even vlug google werk:

Aardige docu:
http://video.google.nl/videoplay?doc...ea+documentary

Minder aardige docu:

Volgens mij gingen ze in deze docu stiekem de grens over:

Oh koel, deze wil ik nog zien:
http://www.dailymotion.com/video/x2h...life-1-of_news

http://www.youtube.com/watch?v=FJ6E3cShcVU&hl=nl

Ik vind het een ontzettend fascinerend land. Heb ook onlangs een boek gekocht over het land (volgens mij de meest uitgebreide over het land).

http://www.amazon.com/Under-Loving-C.../dp/0312322216
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 21:09
Verwijderd
Tnx, eerdaags even checken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten