Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet dat het mensen niet het recht geeft om iemand lastig te vallen maar het zou wel een verklaring zijn voor waarom ze het tegen TS doen. Waarom ze het uberhaubt doen is weer een ander punt.
Ik zou het persoonlijk wel heel goed vinden als iemand zoiets dan zegt en dat je dan gewoon heel normaal reageert van, ik heb autisme. Verder niks weggeven over hoe je je erover voelt dat ze zoiets vragen, als ze het gemeen bedoelen vinden ze het alleen maar extra grappig als je dan met een trillende onderlip reageert, of juist heel boos. Rustig blijven is heel belangrijk.
|
![]() |
Sorry voor mijn late reactie, maar meestal loop ik gewoon door als ze dit soort rare opmerkingen maken maar af en toe heb ik gewoon de neiging me om te draaien. Maar ik hou zelf niet van vechten dus ja ik trek me er nauwelijks wat van aan, In ieder geval bedankt voor de moeite ik zal ze voortaan iets bijdehands zeggen oja en ik Zit inderdaad op de Wissel Herman Poortstraat 17, Amsterdam A.S.S afdeling
(Autistisch Spectrum Scholengroep) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal er aan denken goed ![]() Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 19:25. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij een stoornis in het autistische spectrum is er sprake van problemen wat betreft sociale interactie (dus de omgang met anderen), problemen wat betreft communicatie en een gebrek aan verbeelding op verschillende gebieden. Omdat de onderzoekster Lorna Wing deze driedeling een triade noemde spreekt men dan ook wel van de triade van Wing. Waar het op neerkomt is dat iemand met een stoornis in het autistische spectrum vanwege een anders functioneren van de hersenen een andere denk- en belevingswereld heeft dan een neurotypisch iemand (ook wel een NT-er genoemd) bij wie de hersenen op een "normale" manier functioneren. De term neurotypisch is geïntroduceerd door de Australische kunstenares Donna Williams, die net als ik het syndroom van Asperger heeft, en die dus net als ik een "Aspie" is, zoals men dat wel noemt.
|
Je kunt je ook nog afvragen of mensen het wel daadwerkelijk negatief bedoelen (dit merk je vaak aan de toon waarop ze dingen zeggen). Het kan namelijk ook zo zijn dat jij denkt dat ze dat doen maar dat ze dat in werkelijkheid niet doen maar die vragen puur en alleen uit interesse stellen.
De mensen die het werkelijk negatief bedoelen kun je het beste negeren (hoe moeilijk dit ook is). Je maakt het alleen maar leuk voor ze door erop in te gaan en dat lijkt me niet de bedoeling.
|
Hee Elwin01,
Een meisje uit mijn klas heeft ook autisme en zij gaat naar zogenaamde 'Meet-Point weekenden'. http://www.meet-point.net/ Dan ga je met andere jongeren die hetzelfde hebben als jij een weekendje weg. Misschien moet je daar eens (samen met je ouders) naar kijken! Zij heeft er echt heel veel aan. Meer zelfvertrouwen etc. Succes! (Ik hoop dat dit niet als reclame wordt gezien!)
||
![]() |
Citaat:
Dit zoort dingen heb ik vrij snel door, en ik wil niet lullig doen maar meestal zijn het ook mensen van marokaans afkomst (niks persoonlijks) ![]() |
![]() |
|
![]() |
een ieder mens, beoordeeld zijn mede mens, naar zijn eigen aard of gesteldheid , de neiging hier toe is groot ,en is ook menselijk . onze ouders, omgeving, en wat andere mensen van je verwachten , wat in jouw omgeving normaal of niet normaal wordt beschouwt . en je persoonlijke aanleg,deze factoren maken uit hoe je naar de ander kijkt .bij elk vraag stuk kan je je afvragen is het mijn probleem of dat van de ander .of je bent het probleem of de oplossing.
|
![]() |
|
Nu, uit je post lijkt het erop dat die persoon reeds op voorhand irritant vond, mensen hebben zoiets soms snel in de gaten. Niet dat je er iets kan aandoen, maar uit ervaring weet ik dat wanneer je er gespannen/bang/ongemakkelijk uitziet je gemakkelijk in dit soort situaties terecht komt.
Puur om op je vraag te antwoorden dan. Er zijn al een aantal oplossingen genoemd, maar die zijn vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar sterkte in elk geval. ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 18:04. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
waarom gebeuren deze dingen??? justme18 | 11 | 23-06-2004 13:22 | |
Liefde & Relatie |
Waarom moet het zo zijn.. *~Angel~* | 25 | 03-06-2004 08:00 | |
Psychologie |
Waarom moet ik me altijd bewijzen? clevergirl | 2 | 14-04-2002 20:07 | |
Liefde & Relatie |
Waarom vergelijken mensen zich altijd met elkaar...? Verwijderd | 8 | 17-03-2002 13:18 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |