Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2009, 20:25
Elwin01
Elwin01 is offline
Als ik buiten loop dan komt er altijd weer zo´n irritant iemand naar me toe, die eerst vraagt zit jij op de wissel, ik antwoord heel normaal ja dan vragen ze. Jij bent anders he... waar heb ik deze onzin aan te danken! ik heb dan autisme maar dit is belachelijk toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 19:00
Stereo
Stereo is offline
Sorry, kan je even een toelichting geven? Ik begrijp je probleem niet helemaal... Misschien zie je er gespannen uit ofzo. Misschien moet je gewoon als je buiten loopt niet aan de omgeving, maar aan iets anders denken. (doe dit niet te lang en blijf wel opletten bij stoplichten )
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
De wissel? Is dat een school waar je opzit?
Misschien straal je wat vervelends uit, ofzo. Kom je gespannen over inderdaad.
Oud 13-05-2009, 22:05
Nona
Nona is offline
Ik heb de website al gevonden.

Elwin, het lijkt me heel vervelend als mensen zoveel nadruk leggen op iets waar jij zelf niets aan kunt doen. Misschien kun je eens proberen anders te reageren. Geef een wijsneuzerig antwoord als "we zijn allemaal verschillend", en laat in ieder geval niet merken dat je het erg vindt dat mensen je die vragen stellen. Dat maakt het alleen maar interessant, kinderen willen dan keer op keer zien welke invloed ze op jou kunnen hebben. Dus houd het hoofd koel en laat hen je vooral niet raken.
Oud 13-05-2009, 22:36
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb ook een speciale school genaamd de Wissel in de buurt, misschien hebben we het wel over dezelfde, maar toen ik ook nog op de basisschool zat, waren mensen van de Wissel ook 'anders', niet echt raar ofzo. Maar die kinderen zijn nog klein en onwetend, die vragen snel en zijn nieuwsgierig en laten gewoon merken wat ze vinden. Ze kennen subtiliteit nog niet. Maar trek je er niets van aan, het is gewoon dat ze niet weten wat het is, dat ze je 'raar' vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
De wissel? Is dat een school waar je opzit?
Misschien straal je wat vervelends uit, ofzo. Kom je gespannen over inderdaad.
Dat geeft mensen toch niet meteen het recht om iemand lastig te vallen Maar ik sluit me aan bij Nona en Alyssia hoor, je moet maar proberen om je er niets van aan te trekken want veel anders kun je er waarschijnlijk niet aan doen, maar het is wel irritant ja.
Oud 14-05-2009, 15:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet dat het mensen niet het recht geeft om iemand lastig te vallen maar het zou wel een verklaring zijn voor waarom ze het tegen TS doen. Waarom ze het uberhaubt doen is weer een ander punt.
Ik zou het persoonlijk wel heel goed vinden als iemand zoiets dan zegt en dat je dan gewoon heel normaal reageert van, ik heb autisme. Verder niks weggeven over hoe je je erover voelt dat ze zoiets vragen, als ze het gemeen bedoelen vinden ze het alleen maar extra grappig als je dan met een trillende onderlip reageert, of juist heel boos. Rustig blijven is heel belangrijk.
Oud 14-05-2009, 19:09
Elwin01
Elwin01 is offline
Sorry voor mijn late reactie, maar meestal loop ik gewoon door als ze dit soort rare opmerkingen maken maar af en toe heb ik gewoon de neiging me om te draaien. Maar ik hou zelf niet van vechten dus ja ik trek me er nauwelijks wat van aan, In ieder geval bedankt voor de moeite ik zal ze voortaan iets bijdehands zeggen oja en ik Zit inderdaad op de Wissel Herman Poortstraat 17, Amsterdam A.S.S afdeling
(Autistisch Spectrum Scholengroep)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:14
Nona
Nona is offline
Je hoeft niet te zeggen op welke school je zit hoor. Eigenlijk kun je zelfs beter je post aanpassen. Dat is persoonlijke informatie en je moet nooit teveel over jezelf en je gegevens vertellen op internet.
Oud 14-05-2009, 19:17
Elwin01
Elwin01 is offline
Citaat:
Je hoeft niet te zeggen op welke school je zit hoor. Eigenlijk kun je zelfs beter je post aanpassen. Dat is persoonlijke informatie en je moet nooit teveel over jezelf en je gegevens vertellen op internet.
vind het zelf niet zo vervelend dat dit op internet staat dus, ik maak me dr niet echt druk om maar.
Ik zal er aan denken goed

Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:08
Lady Ann
Lady Ann is offline
Citaat:
Als ik buiten loop dan komt er altijd weer zo´n irritant iemand naar me toe, die eerst vraagt zit jij op de wissel, ik antwoord heel normaal ja dan vragen ze. Jij bent anders he... waar heb ik deze onzin aan te danken! ik heb dan autisme maar dit is belachelijk toch?
Ik kan begrijpen dat je hier niet blij mee bent. Mijn nichtje heeft ook autisme; niks bijzonders. Van die irritante personen je gewoon niet te veel aantrekken, en laat niet merken dat je zulke vragen vervelend vindt!
Oud 14-05-2009, 20:10
Elwin01
Elwin01 is offline
dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 01:34
Koffie monster
Koffie monster is offline
Niemand kan kiezen bij zijn geboorte, de beste mensen zijn zij die veel van het leven kunnen maken ondanks dat ze het ietsjes minder getroffen hebben.

Onthoud zoal dat personen die anderen bewust pesten meestal een probleem met zichzelf hebben
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 18:49
Elwin01
Elwin01 is offline
dat is waar Einstein had ook autisme even als Shakespeare en (ik weet het niet zeker van hem) Bill Gates ook.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 19:16
barafranca
barafranca is offline
Ik snap het niet ik had op wikipedia autisme opgezocht maar ik snap nog steeds niet wat het is want hij kan toch gewoon normaal praten en zo wat is er dan zo erg aan autisme?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 13:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik snap het niet ik had op wikipedia autisme opgezocht maar ik snap nog steeds niet wat het is want hij kan toch gewoon normaal praten en zo wat is er dan zo erg aan autisme?
We onderscheiden 3 vormen van autisme: klassiek autisme, ook wel Kannerautisme of kernautisme genoemd, het syndroom van Asperger (wat ik zelf ook heb) en PDD-NOS (Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified), in het Nederlands ook wel POS-NAO(Pervasieve Ontwikkelingsstoornis Niet Anderszins Omschreven) genoemd. Bij klassiek autisme is sprake van een verstoorde taalontwikkeling, omdat er dan vaak sprake is van een taalachterstand. Ook is er in sommige gevallen sprake van een verstandelijke handicap. Bij het syndroom van Asperger is er geen sprake van een verstoorde taalontwikkeling, maar zijn taalvaardigheden en cognitive vaardigheden (de vaardigheden met betrekking tot het opnemen en verwerken van informatie) goed ontwikkeld, en is er sprake van een normale tot hoge intelligentie. Bij PDD-NOS gaat het om een stoornis in het autistische spectrum waarbij niet van klassiek autisme en ook niet van het syndroom van Asperger sprake is, maar waarbij er toch bepaalde kenmerken van een stoornis in het autistische spectrum aanwezig zijn, vandaar dat men PDD-NOS dus ook net als klassiek autisme en het syndroom van Asperger tot de stoornissen in het autistische spectrum rekent.
Bij een stoornis in het autistische spectrum is er sprake van problemen wat betreft sociale interactie (dus de omgang met anderen), problemen wat betreft communicatie en een gebrek aan verbeelding op verschillende gebieden. Omdat de onderzoekster Lorna Wing deze driedeling een triade noemde spreekt men dan ook wel van de triade van Wing. Waar het op neerkomt is dat iemand met een stoornis in het autistische spectrum vanwege een anders functioneren van de hersenen een andere denk- en belevingswereld heeft dan een neurotypisch iemand (ook wel een NT-er genoemd) bij wie de hersenen op een "normale" manier functioneren. De term neurotypisch is geïntroduceerd door de Australische kunstenares Donna Williams, die net als ik het syndroom van Asperger heeft, en die dus net als ik een "Aspie" is, zoals men dat wel noemt.
Oud 13-06-2009, 18:06
Wammus
Wammus is offline
Je kunt je ook nog afvragen of mensen het wel daadwerkelijk negatief bedoelen (dit merk je vaak aan de toon waarop ze dingen zeggen). Het kan namelijk ook zo zijn dat jij denkt dat ze dat doen maar dat ze dat in werkelijkheid niet doen maar die vragen puur en alleen uit interesse stellen.

De mensen die het werkelijk negatief bedoelen kun je het beste negeren (hoe moeilijk dit ook is). Je maakt het alleen maar leuk voor ze door erop in te gaan en dat lijkt me niet de bedoeling.
Oud 08-07-2009, 22:55
Zowieso
Zowieso is offline
Hee Elwin01,

Een meisje uit mijn klas heeft ook autisme en zij gaat naar zogenaamde 'Meet-Point weekenden'. http://www.meet-point.net/ Dan ga je met andere jongeren die hetzelfde hebben als jij een weekendje weg.

Misschien moet je daar eens (samen met je ouders) naar kijken! Zij heeft er echt heel veel aan. Meer zelfvertrouwen etc.

Succes!

(Ik hoop dat dit niet als reclame wordt gezien!)
Oud 30-07-2009, 10:39
Elwin01
Elwin01 is offline
o bedankt ga ik zeker chekken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 10:41
Elwin01
Elwin01 is offline
Citaat:
Je kunt je ook nog afvragen of mensen het wel daadwerkelijk negatief bedoelen (dit merk je vaak aan de toon waarop ze dingen zeggen). Het kan namelijk ook zo zijn dat jij denkt dat ze dat doen maar dat ze dat in werkelijkheid niet doen maar die vragen puur en alleen uit interesse stellen.

De mensen die het werkelijk negatief bedoelen kun je het beste negeren (hoe moeilijk dit ook is). Je maakt het alleen maar leuk voor ze door erop in te gaan en dat lijkt me niet de bedoeling.
Eigenlijk citaat.
Dit zoort dingen heb ik vrij snel door, en ik wil niet lullig doen maar meestal zijn het ook mensen van marokaans afkomst (niks persoonlijks)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 12:52
obrain
obrain is offline
een ieder mens, beoordeeld zijn mede mens, naar zijn eigen aard of gesteldheid , de neiging hier toe is groot ,en is ook menselijk . onze ouders, omgeving, en wat andere mensen van je verwachten , wat in jouw omgeving normaal of niet normaal wordt beschouwt . en je persoonlijke aanleg,deze factoren maken uit hoe je naar de ander kijkt .bij elk vraag stuk kan je je afvragen is het mijn probleem of dat van de ander .of je bent het probleem of de oplossing.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 17:32
Droyd
Droyd is offline
Nu, uit je post lijkt het erop dat die persoon reeds op voorhand irritant vond, mensen hebben zoiets soms snel in de gaten. Niet dat je er iets kan aandoen, maar uit ervaring weet ik dat wanneer je er gespannen/bang/ongemakkelijk uitziet je gemakkelijk in dit soort situaties terecht komt.

Puur om op je vraag te antwoorden dan. Er zijn al een aantal oplossingen genoemd, maar die zijn vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar sterkte in elk geval.
Oud 04-09-2009, 17:54
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Autisme of niet, als je sociaal niet goed functioneert hebben anderen dikwijls moeite om je te aanvaarden. Ze hebben dan vaker de neiging om je te mijden of lastig te vallen, en dat is soms best vervelend. De meeste mensen met autisme hebben ook moeite om contact te leggen met anderen omdat ze sociaal minder spontaan zijn en zoiets heeft een best grote invloed op iemands manier van leven.

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 18:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten