Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2009, 13:45
Angelllll
Angelllll is offline
Lieve mensen,

Ik weet niet zeker of ik op het goede onderwerp zit maar ok.

Ik woon nu ongeveer 2 maanden in een andere stad samen met mijn nieuwe vriend.
Oorspronkelijk kom ik uit het noorden, dus alles hier is nieuw.
Nu zit ik met het volgende probleem:

Ik verveel me

Ik werk nog niet veel, gemiddeld 10uur per week (wel druk op zoek)
En 1x in de week zit ik een avond op batminton.

Nu heeft mijn vriend wel een fulltime baan, alleen is hij moe als hij terug komt, dus kom ik nog niet veel het huis uit.
Vrienden heb ik hier nog niet.

Tv kijken, computeren, muziek luisteren, een boek lezen is leuk, maar niet elke dag van 9 tot 23.00 uur.

ik ken de weg nog niet goed, dus ik wil bijvoorbeeld kaarsen gaan maken, maar dan heb ik geen idee hoe ik dan precies bij die hobby winkel kom, en heb ik alweer zoiets van laat maar.

Doordat ik me zo verveel heb ik eigelijk ook de fut niet meer om iets te gaan doen (klinkt vreemd)

Heeft iemand misschien goede ideeen?
Ik zit behoorlijk vast.

Liefs Angelllll
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2009, 14:49
ganralph
ganralph is offline
ga wandelen
het liefst nu!

daar krijg je én fut van én je leert de weg beter kennen.
te veel binnen zitten is gevaarlijk want je kunt er somber van worden...
Oud 20-10-2009, 16:36
Larry Flint
Larry Flint is offline
Misschien dat je op psychologie of liefde&relatie misschien meer posts krijgt, maar vind hem hier niet helemaal ongepast dus antwoord maar gewoon:

Ga fietsen ipv wandelen want zo kom je verder hoewel beide natuurlijk goed zijn om de boel te leren kennen, bovendien ben je lekker buiten dan en met dit weer is dat sowieso fijn. Verder, ga op een sport waar je vaker heen kan, vraag je vriend je mee te nemen naar kroegen/eettentjes om het te leren kennen en dan doe je meteen wat gezelligs met zn twee, vraag of je mee mag als hij met vrienden afspreekt, laat vriendinnen naar je toe komen en ga samen winkelen ofzo? Het komt nu net over alsof je ergens totaal afgesloten zit van de buitenwereld waar geen familie/vrienden van jou kunnen komen?

Oh en koop een kaart van de stad, die kan je meenemen onderweg en het lijkt me dat je adressen van (hobby)winkels wel op internet kunt vinden en dan kijk je op de kaart hoe je er komt . Succes!
Oud 20-10-2009, 19:03
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Je moet ergens beginnen. Je kunt niet eeuwig binnen blijven zitten, dus ga erop uit! Desnoods nodig je een vriendin uit, die dan een dagje met jou mee kan lopen, zodat je alles een beetje leert kennen, dan ben je niet alleen. Of koop een hond. Dan ben je overdag niet de hele dag alleen, en je bent verplicht naar buiten te gaan, want dat beestje moet uitgelaten worden.
In ieder geval veel succes ermee! Ik snap dat je het allemaal raar en misschien ook wel eng vindt, maar eeuwig binnen zitten is geen optie, geloof me.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 23:20
Verwijderd
pagga slaan
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:15
Verwijderd
als je toch achter de computer zit kan je net zo goed op google maps kijken hoe je nieuwe stad in elkaar zit.... doe ik ook altijd als ik iets hier niet kan vinden (woon nu 3 jaar in rotterdam maar snap nog steeds geen reet van hoe alles hier inelkaar zit)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 09:39
ganralph
ganralph is offline
hmm, met googlemaps zie je niet alle leuke kleine winkeltjes, interessante gebouwen, enz. daarnaast hebben de frisse wind, het directe zonlicht en de buitengeluiden (auto's, vogels) een betere uitwerking op je geest dan een computermonitor.

toen wij onlangs verhuisden hebben we een soort van welkomstborrel voor onze nieuwe buren georganiseerd. gewoon bij een paar huizen naast ons - geen idee wie er woonden - briefjes in de bus gedaan. er kwamen er redelijk wat opdagen voor een drankje en nu kun je meteen even een babbeltje maken als je ze ziet wanneer je boodschappen gaat doen. het is ook belangrijk dat je af en toe met mensen praat - al is het over koetjes en kalfjes - anders blijf je te veel in je eigen hoofd zitten. (en forummen is niet hetzelfde als een spontaan gesprek )
Oud 21-10-2009, 17:10
Verwijderd
dat bedoelde ik ook niet, vooral naar buiten gaan maar als je niet weet waar je moet zijn zijn kaarten altijd handig toch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten