Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ze willen niet met de treincombi vanwege het slechte vervoer + dat relschoppers in die trein dan kunnen zitten |
![]() |
||
Citaat:
Was het niet het Ajax bestuur wat eerst protesteerde tegen Heerenveen? Waren het niet de Ajax suporters die werden genaaid bij de Amstelcup finale? Juist, alle suporters zijn de dupe van dit soort praktijken... Het gaat het PSV bestuur erom dat dit een neutrale wedstrijd is, waarbij zowel Ajax als PSV gelijk moeten worden behandeld. Hier is dus duidelijk geen sprake van gezien het feit dat A) PSV minder kaarten krijgt en B) PSV met de trein-combi moet. Maar dat is niet de eerste keer dat dit bij de gemeente amsterdam gebeurt dus het word maar eens tijd om ook deze wedstrijd in het vervolg in de Kuip te gaan spelen ofzo... Overigens staan zowel Ajax als de KNVB achter het bestuur van PSV.
|
Hmmz, op een manier begrijp ik die burgemeester wel. Op die manier worden gewoon de groep supporters bij elkaar gehouden, is het uur bekend dat men aankomt en dat men vertrekt. Dat is minder werk voor de politie, en minder kosten.
Maar ik begrijp ook perfect de andere kant. De "relschoppers" horen niet bij een club thuis, zij linken zichzelf wel aan de club, maar ik veronderstel (hoop) dat elke club er werk van maakt om dergelijke mensen ver buiten de voetbal te houden. De supporters van PSV en de nutreale supporter zijn daar idd het slachtoffer van. Stel dat je op zo'n trein zit met hooligans en dat select groepje gaat moeilijk doen zodat de trein stopt, dan zit je daar wel gezellig samen met je kind, die je eens een pleziertje wilde doen. Als men zo'n regel wilt invoeren, dat moet men dat bij elke wedstrijd doen, en op elke plaats waar dat mogelijk is en als dat maar gebeurt op 1 plaats, mag (en kan dat in mijn ogen) niet verplicht worden. Ik hoop dat de KNVB dit onthoudt en de JC -schaal gewoon de eerste x jaren niet meer laat door gaan in Amsterdam. Jammer voor het mooie stadion daar, maar dan maar in Feyenoord of een andere, want er zijn nog voldoende mooie stadions in Nederland. Op deze manier wordt voetbal dood gemaakt, supporters gaan thuis blijven, dus minder inkomsten, goede voetballers kunnen minder gaan verdienen omdat de clubs minder geld hebben, .... Is zo'n lusje in de verkeerde richting. Jammer dat de politiek zich zo moet bemoeie met de sport.
||
Citaat:
En dat is gewoon veel duurder, zo betaal je voor een buscombi 18 Euro en voor de treincombi 40 Euro... En we zouden wel met de buscombi kunnen maar dan mogen er maar maximaal 500 fans mee van de gemeente Amsterdam. Want een combi opzich is wel noodzakelijk aangezien het zonodig in Amsterdam moet worden gehouden. Maar ach, laat ze het de volgende keer aub organiseren in het Gelredome of N-Galgewaard ofzo.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het triest, ik zou als ik PSV was gewoon helemaal niet komen. Gewoon de boel de boel laten en lekker die amsterdammers de tering laten krijgen. Sterker: ik zou een junioren team ernaar toe sturen. "ga maar ervaring opdoen jongens, veel plezier."
|||
off topic
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik kan me voorstellen dat de ajaxieden blij zijn dat ze ten minste IETS hebben, maar anderen... ![]() on topic Citaat:
daar schiet je dus ook nx mee op...
||
Citaat:
en eric gerets laten coachen ![]()
||
Citaat:
Of anders de kampioen van Oezbekistan tegen de nummer twaalf van West - Samoa... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat in deze kwestie de ‘fout’ toch bij de gemeente Amsterdam ligt.
Als de feiten even simplistisch op een rijtje worden gezet zou een vrije verkoop een hoop kosten en moeite kunnen besparen. Natuurlijk is het niet echt makkelijk dat de JC-schaal in Amsterdam gespeeld wordt, daar beide teams altijd een garantie voor vrij reizen hadden. In deze situatie is dit anders en worden de PSV supporters (sowieso al ‘famous for not travelling’) gedwongen gebruik te maken van de verplichte treincombi. Kans dat hier potentiële relschoppers c.q. hooligans bijzitten is sowieso al erg nihil. Het grootste gedeelte relschoppers is toch al in het bezit van een stadionverbod en zal geen moeite en risico lopen voor een wedstrijdje om de Johan Cruyff-schaal. Bovendien is het reizen per verplichte combi natuurlijk helemaal niet aantrekkelijk voor eventuele relschoppers. Een confrontatie met de tegenhanger is dan natuurlijk uiterst klein en bovendien is het gezellig om, voorafgaand aan de wedstrijd, nog even wat te drinken in het centrum van de stad die op dat moment bezocht wordt. Hoeveel gezinnen zijn dan slachtoffer van rellen of ongeregeldheden? Bovendien denk ik dat de gemeente Amsterdam de wedstrijd totaal verkeerd inschat. Zover ik terug kan denken is PSV slechts enkele malen vooruit geweest naar Amsterdam. Meest recente voorbeeld was de wedstrijd om de competitie in 2002, waarbij alle aanwezige PSV’ers uit café de Grasshopper werden gehaald en met een noodverordening op zak Amsterdam moesten verlaten. En ten tweede komt er natuurlijk geen hond op een wedstrijd om de JC-schaal af!!! Alle wedstrijden die ik me nog kan herinneren werden altijd gespeeld in een stadion wat nog niet eens voor de helft gevuld was. De verplichte combiregeling is een regeling die nauwelijks grip kan krijgen op voetbalsupporters. Reizen buiten de combi om levert een boete van 450 euro op en een verdubbeling van het stadionverbod, indien reeds uitgedeeld. Echter ook dit schrikt natuurlijk niet echt af; immers het is alles of niets voor de supporters met stadionverbod. Van de combi kunnen ze sowieso geen gebruik maken vanwege hun stadionverbod en dus is dit hun enige reddingsmiddel. Met de laatste stelling van Da King ben ik het niet geheel eens. Er bestaat een groep die puur voor de club naar het voetbal gaat en zich niet altijd kan bedwingen wanneer de emoties te hoog oplopen. Maar wanneer is er nu nog sprake van een confrontatie vanwege bijvoorbeeld het spel? Supporters zoeken moedwillig de confrontatie op, vandaar ook het vermijden van de verplichte combi. Ik denk dat de rellen op zich niet zoveel met emoties te maken hebben, maar temeer met het groepsgevoel, de machocultuur en het verschaffen van een eigen identiteit. Rechts-extremisten leven in groepsverband een prestatie door een buitenlander in elkaar te slaan, ‘gangsters’ in LA schieten elkaar kapot vanwege de wijk waarin ze wonen en voetbalsupporters slaan elkaar de hersens in omdat ze willen laten zien dat hun club/vriendengroep de gekste/machtigste is. Feyenoorders die moedwillig de confrontatie zoeken met rechts-extremisten die in Rotterdam willen demonstreren heeft natuurlijk barweinig met emotie te maken. Geweld in discotheken, rondom feesten en vooral ook op vakanties (ook dit jaar weer) laten toch duidelijk dat het niet alleen om het spelletje gaat. Het individu kijkt naar de wedstrijd, de groep gaat de confrontatie aan. Hiermee wil ik overigens niet onderstrepen dat deze groep supporters geen supporters zijn, zoals de kranten altijd dolgraag willen schrijven. Er zijn maar weinig supporters die zoveel voor hun club over hebben. Dat ze op een verkeerde manier omgaan met hun hobby neemt nog niet weg dat ze wél echte supporters zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|