Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt naar het informatienummer van Steunpunt Huiselijk Geweld bellen, daar hebben ze ervaring met dergelijke zaken. Ze geven graag advies en volgens mij zijn ze dag en nacht bereikbaar.
|
![]() |
|
Ga weg bij hem! Je zegt zelf dat het alleen maar erger aan het worden is. En het zal zeker niet beter worden. Als je hem echt had kunnen helpen was het niet erger geworden, dan was het beter geworden. Jij kunt hem niet helpen. Het heeft geen nut jouw kleine fouten aan te passen als zijn fout alleen maar groter blijft worden. Daarbij durf je niks tegen hem te zeggen, bang voor ruzie en vernedering. Dus wat je eigenlijk zegt is dat je altijd op je tenen moet lopen, niet jezelf kunt zijn, hem nergens op aan kunt spreken omdat hij je ander mishandelt! Hij mishandelt je en jij praat het goed! Jij laat je mishandelen. Wil je echt verder met zo iemand? En stel je krijgt ooit kinderen met hem, wil je dan echt dat zij net zo'n lijer als vader hebben als hij heeft gehad? Wil je dat je kinderen zien hoe hun moeder iedere keer weer wordt vernederd en afgeranseld? En denk je echt dat hij daarna van je kinderen af zal blijven? Denk je echt dat iemand die je vernedert en mishandelt je leven nuttig maakt?
Denk eens even na. Ga bij hem weg. Dat is sowieso het beste wat je kunt doen voor jou EN voor hem. Hij ziet dan in dat het menens is, dat jij je niet als vuil laat behandelen, dat jij meer waard bent dan dat. Dat is goed voor jou, want zoals ik het lees heeft hij je je zelfvertrouwen en vrijheid afgenomen. En het is goed voor hem omdat hij er dan misschien over na gaat denken. Over dat hij inderdaad hetzelfde bezig is als zijn vader. Ga bij hem weg. Er zijn mannen die als ze iets niet fijn vinden niet gaan mishandelen. Er zijn mannen die redelijk zijn. En zijn mannen die je niet je vrijheid afpakken. Er zijn mannen die veel beter zijn voor jou. Ga aub weg bij hem, er zijn te veel vrouwen die op deze manier de rest van hun leven mishandeld worden, en daarna hun kinderen ook, en die kinderen lopen dan weer een trauma op en jouw leven wordt nutteloos, wordt slechts gebuikt als boksbal, om geslagen en gedomineerd te worden. Dit klinkt misschien allemaal heel dramatisch maar het is wel hoe het 99% van de tijd gaat. Zorg voor jezelf, maak iets van je leven, vind een vent waarbij je jezelf kunt zijn zonder bang te zijn voor zijn reactie. Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 12:15. Reden: spelfout |
![]() |
|
Verwijderd
|
^ I agree. Hoewel ik ook wel kan begrijpen dat ze misschien toch eerst wil proberen om hem zo ver te krijgen dat-ie professionele hulp aanvaardt. Als hij dat wil en ook kan toegeven dat-ie een heel groot probleem heeft, zouden ze het samen misschien kunnen redden.
Maar zoals ik al zei: Als hij niet wil toegeven, niet wil praten en professionele hulp weigert, dan kun jij niets voor hem betekenen. Dan moet je toch echt voor jezelf kiezen, want je vergooit je leven als je bij zo'n aggressieve man blijft. |
![]() |
|
Als je verstandig bent pak je meteen je spullen. Het is heel vervelend voor hem dat hij een slechte jeugd heeft gehad, maar daar kan jij niets aan doen en hij heeft geen enkel recht om dat op jou af te reageren. Maak het uit, adviseer hem hulp te zoeken en maak dat je wegkomt. Een huisgenote van mij zat in een zelfde situatie en die is uiteindelijk twee keer het ziekenhuis ingeslagen, maar het had veel erger kunnen zijn.
|
Hoe kan hij!
Sorry maar ik vind het te gek voor woorden dat hij jou de dupe laat zijn door zijn uitvallen, terwijl jij er helemaal niets aan kan doen dat zijn vader hem vroeger zo omlaag haalde. Als hij echt van je hield, zou hij niet zomaar op je spugen, en dan zou hij je niet aan je haar trekken en je slaan. Ik vind het ook raar dat jij dat zomaar over je heen laat komen! Ik zou het echt niet pikken, al helemaal niet als hij het daarna met wat praatjes weer goed probeert te maken. Jij kan niets met zijn problemen. Hij moet zelf hulp zoeken. En als hij niet geholpen wil worden, houdt het gewoon op. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat dit voor jou het moment is om hem te laten zien hoe sterk je in je schoenen staat (ook al sta je dat blijkbaar niet, als je dit pikt.)
Hij loopt niet over je heen, hij wálst over je heen. Als je van hem houdt, en zeker weet dat je ondanks dit alles bij hem wil blijven, moet je hem laten weten dat jíj de baas bent over jezelf, en dat niemand, maar dan ook echt niemand, het recht heeft om jou zo te behandelen. De schoft. Mijn vriend heeft ook een rotverleden, maar als hij het ook maar een keer waagt om me op zo een manier te behandelen is het huis te klein. Je moet voor jezelf opkomen meis. Je kunt hem niet helpen als je hem dit soort gedrag laat vertonen. Hij heeft hulp nodig, en jij ook. Er zullen zat jongens zijn waarmee je fijne tijden hebt, leuke tijden, zonder dat er zulke woedebuien aan vast zitten. Af en toe leuk doen praat niet goed wat hij jou aandoet. Sterkte. ![]() |
![]() |
|
Denk aan jezelf en zet jezelf voorop. Jij hoeft je niet aan te passen aan hem maar hij aan jou. Het is onzin dat jij op tenen moet lopen, terwijl hij er zelf geen donder aan doet. Hij heeft het recht niet om jou te mishandelen, zowel fysiek als mentaal.
Ik stel voor dat je hulp zoekt voor jezelf, want je doet alsof dit allemaal jou schuld is en dat jij alles fout doet. Verder hoef je niet te wachten tot hij veranderd, hoe lief en zorgzaam je ook zal zijn. Als je het ene ding wat hij erg vind aan jou hebt veranderd, zal er geheid een ander ding komen waar hij zich aan irriteert. En zo blijft de cirkel rondgaan en krijg jij steeds meer het gevoel dat jij dingen fout doet. Ik zou weggaan, maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Verder moet je echt hulp zoeken. Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een psycholoog.
|
![]() |
Ik heb ook een relatie gehad wat hierop leek, 10 maanden. Alleen dan was het de depressiviteit van de jongen die niet stopte. elke keer geloofde ik erin dat alles goed zou komen en we gelukkig zouden worden. maar alles werd steeds erger en hij begon het ook op mij af te reageren. en ging hij 2 keer vreemd. Ik was blijven geloven dat het goed zou komen. Maar uiteindelijk was het zo uit de hand gelopen dat ik voor mezelf had gekozen okal deed het zoveel pijn. aan het begin denk je ik vind nooit meer iemand zoals hem. en je wilt hem helpen maar het lukt niet, dan voel je je erg machteloos en ga je jezelf nog schuldig voelen ook. Ik ging weer wat meer met vriendinnen leuke dingen doen en had de moed verzamelt er een punt achter te zetten. het begin deed pijn maar uiteindelijk ben ik er blij mee. en heb ik een andere jongen ontmoet. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat er niemand meer zo goed bij je past. dat is onzekerheid. Maar als dit te lang duurt moet je voor jezelf gaan kiezen want je gaat er zelf ook aan kapot. Ik heb er nogsteeds wel eens last van. grote onzekerheden etc. snel verdrietig/prikkelbaar/boos. Het heeft meer impact op je dan je denkt. Zeker als iemand je pijn doet. Mijn huidige vriend merkt het ook vaak aan me, dat ik af en toe niet mezelf ben. Depressiviteit is misschien iets heel anders dan dit, maar in relatieverband komt het op hetzelfde neer. Kies voor jezelf, want voor je het weet ben je alleen maar down hierdoor. En ik hoop echt voor je dat het goedkomt. Het is natuurlijk een heel ander persoon dan mijn ex dus het hoeft niet hezelfde te betekenen. Maar laat jezelf er niet onder lijden. Greetz.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Buurmeisje Little Phoebe | 53 | 06-09-2006 12:14 | |
Liefde & Relatie |
Heb jij weleens je liefde/verliefdheid bekend? (aan iemand met een vriend(in)) stout! | 43 | 11-06-2004 15:35 | |
Liefde & Relatie |
-. wat jullie? Sweet<3 | 10 | 05-02-2004 07:14 | |
Liefde & Relatie |
enorme behoefte om een arm om me heen. vrijgezel | 11 | 20-06-2003 10:28 | |
Liefde & Relatie |
Afknapper? Li | 75 | 08-05-2003 15:38 | |
Liefde & Relatie |
hoe ga jij om met je ex(en)? nouk16 | 41 | 21-04-2002 19:00 |