Ik heb even een vraagje, alwéér ja.
Ik heb het idee dat ik een extreme omweg aan het maken ben, qua studie. Met mijn vmbo-t zou ik meteen naar MBO4 kunnen, máár ik wil gewoon meteen een diploma hebben en ga toch voor niveau 3, zodat ik binnen 2 jaar in ieder geval een diploma heb. Vooral omdat ik een jaar langer over mijn vmbo-diploma heb gedaan. Maar ook omdat ik totaal geen idee heb wat ik eigenlijk wil, althans dit veranderd bij mij behoorlijk vaak. Ik wil geen fouten maken (een stap in het diepe is nooit verkeerd, i know..) en gewoon mijn studie voltooien. En dan is er ook nog zoiets als; Hou ik de opleiding wel vol of haak ik af? Nu ben ik er van overtuigd dat ik logistiek echt mijn ding is, maarja welke richting ga ik binnen logistiek op.. Ik heb ook bij andere richtigen gedacht 'dit is hét!', maar nee, dit was het net niet. En waarom ik me niet gelijk bij HVL heb aangemeld is omdat ik het gewoon echt niet weet, hoe of wat ik later worden wil. En ik ben bang dat die 4 jaar me gelijk al gaat afstraffen en dat ik dat nooit vol ga houden.
Ik zou nu deze weg volgen, zo ongeveer dan..
Vmbo-t (2004-2009)
MBO3 Binnendienst (2009-2011) dus 17-19
MBO4 Manager Haven, Vervoer en Logistiek 4 jr (2011-2015) dat wordt 19-23
(en ja, ik ben een meisje! xD)
In 2015, als ik 23 ben, ben ik dus klaar met niveau 4, over 6 jaar dus. En ik wil misschien ook nog naar HBO, daar ben ik nog niet helemaal uit. Die 2 jaar op Binnendienst wil ik besteden om écht erachter te komen of dit is wat ik wil.. Vooral veel orientatie dus! Zou ik me bij Manager HVL dan oud voelen of kan dit wel en is het echt een omweg, of is het juist verstandig in mijn geval?
Dankje.
|