Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 16:45
Kawasaki
Kawasaki is offline
Hallo,

ik vind dat mijn lichaamsbouw te smal is en wil graag wat breder worden, maar ik weet niet hoe soms doe ik aan opdrukken en ik werk tamelijk veel en het is redelijk zwaar werk, de kracht heb ik er wel voor maar ik wil graag een wat bredere bouw, aan sporte doen ik niet, eet per dag circa 8 boterhammen met kaas/vleeswaren/salade en 1 of 2 mokke melk en nog 2 mokke koffie, wat kan ik doen om wat bredere bouw te krijgen zonder naar sportschool gaan
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:06
Rationeel
Rationeel is offline
neem even contact op met deze kerel:

klik
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:43
Alyssia
Alyssia is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:11
Mobius
Mobius is offline
Zonder naar de sportschool te gaan? Veel eten, weinig bewegen. Word je goed dik en dik = ook breed. Ik twijfel of je dat wilt.

Neem een voedingsschema waarbij je opbouwt naar 3500-4000 kcal per dag, train vier dagen per week split, zware compound (zonder jezelf te blesseren natuurlijk) en binnen een paar jaar mag je zeer tevreden zijn.

Die site die Rationeel aankaart (Dutchbodybuilding.com) is een goeie om even te bookmarken. De kennis die je daar kunt vergaren is onbetaalbaar.
Oud 18-08-2009, 18:18
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je breder wilt worden, kan je dumbells kopen. Hiermee kan je zo goed als al je spieren trainen en als je'n beetje kwaliteit koopt, gaan die dingen nooit kapot. 't Is een eenmalige investering en zeker de moeite waard als je er echt werk van wilt maken.

Oh en je kan ook gewoon beginnen sporten. Daar krijg je meestal ook'n atletisch lichaam van en ik veronderstel dat dat is wat je wilt. Door goed te sporten train je in mijn ogen ook veel meer spieren dan wanneer je alleen wilt opdrukken enzo. 't Is altijd redelijk idioot als je op't strand van die 'beachboys' ziet lopen met gigantische armspieren maar beentjes die even dik zijn als mijn pink Je kiest natuurlijk zelf wat je wilt... Je hele lichaam trainen kan je natuurlijk ook met gewichten, maar veel mensen lijken alleen aan het bovenlichaam te denken

Denk er aan dat spiermassa opbouwen heel lang kan duren. Voor sommige mensen gaat het iets sneller dan voor anderen maar al bij al is het iets waar je veel moeite voor moet doen en waar je echt geduld voor moet hebben.

Overdrijf ook niet in't begin qua gewicht. Begin kalm aan en bouw geleidelijk aan op. Je vindt op internet nog wel goede instructiefilmpjes.

Deze man toont meestal oefeningen die je met een basisset gewichten (dumbells) kunt doen, erg goedkoop dus! Ik vind ook dat hij alles heel goed en duidelijk uitlegt.

http://www.youtube.com/user/scooby1961?blend=1&ob=4
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:26
Rationeel
Rationeel is offline
op een gegeven moment ben je alleen uitgetraind met dumbells. of je moet echt een pro-setje kopen die je kan verzwaren tot 25+ kilo per stuk o.i.d, maar dan gaan weer andere dingen spelen (symmetrie en controleerbaarheid van de uitvoering etc.).

als je echt redelijk dun bent kun je al best wel wat bereiken met dumbells, maar als je goed traint ben je na een maand of twee al wel weer klaar met zo'n basissetje van max 15 kilo per stuk...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:04
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je dumbells koopt met gewichten die je kan veranderen kan je in theorie zo zwaar gaan als je zelf wilt. Lijkt me dus niet echt'n probleem Het is en blijft in ieder geval veruit de goedkoopste oplossing die ook heel erg efficiënt is... Zeker als je gewichten koopt die je op meerdere soorten halters kan plaatsen.

En het leuke aan zo'n halters is dat je voor de zwakkere spieren ook heel licht kan gaan. Of gewoon heel veel reps doen met weinig gewicht enzo. Ik vind het ideaal voor iemand die niet veel geld wilt uitgeven en gewoon wat extra spieren wilt kweken. Ik train zelf soms wel 'n beetje en heb aan mijn gewichten meer dan genoeg en ik heb echt geen 25kg per halter...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 11:08
Mobius
Mobius is offline
Squats met dumbells is verre van ideaal. Als je ruimte hebt zou ik een barbell aanschaffen met minimaal 100 kilo aan gewicht. Daar kan je wel even een half jaartje mee vooruit.

Squat, deadlift, military press, bench press, incline bench press, bent over rows, dat zijn de oefeningen. Zoek ze maar op youtube.
Oud 21-08-2009, 12:34
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mja, ik heb'n barbell en dumbells. Het heeft alletwee z'n voor en nadelen, vind ik. Ik ben begonnen met dumbells en later een barbell bij gekocht omdat't voor sommige oefeningen wel aangenamer is. Squats met dumbells zijn inderdaad niet echt praktisch maar het gaat wel, vind ik.

Squats enzo kan je trouwens ook wel vervangen door andere oefeningen. Het onderlichaam kan je bijvoorbeeld goed trainen door geregeld op de fiets te springen. Als je een goeie route kiest, kan fietsen echt afschuwelijk zwaar zijn. Als je op zo'n momenten de conditie en't karakter hebt om te blijven gaan, kweek je ook snel beenspieren.

Door enkel en alleen je eigen lichaamsgewicht te gebruiken, kan je trouwens ook nog wel goeie krachtoefeningen doen voor je hele lichaam. In de meeste speeltuinen voor kinderen kan je echt heel veel verschillende oefeningen doen 't Ziet er natuurlijk redelijk idioot uit maar goedkoop is het wel en met'n beetje fantasie zie je in die constructies allerlei verschillende mogelijkheden

En nee, ik doe dat zelf niet

Je kan ook'n soort van squats doen zonder gewicht (voor als je geen sterke benen hebt) of 'n soort squat op één been. Geen idee of je't dan nog altijd'n squat kan noemen maar het is wel redelijk zwaar en dus ook'n goeie en goedkope manier van trainen...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 13:07
Mobius
Mobius is offline
Beenspieren kweken door te fietsen? De meeste wielrenners hebben niet echt gespierde benen. Meer spillebeentjes.
Oud 21-08-2009, 17:54
PatoLoco
PatoLoco is offline
Tja een bodybuilder op'n fiets zal dan ook nooit de tour de france winnen. 't Is niet omdat je gigantische spieren hebt dat je ook'n goeie fietser zal zijn. Gigantische spieren zijn uiteraard niet altijd een voordeel bij sport dus je argument is 'n beetje nutteloos

Topcoureurs hebben misschien geen gigantische bovenbenen maar zeggen dat ze spillebeentjes hebben is ook wel overdreven. Er zijn'r heus wel bij die hespen hebben hoor...

Als je niet gelooft dat fietsen zwaar is voor de benen moet je maar eens 'n route rijden met veel, lange en erg steile hellingen. En uiteraard zo snel mogelijk fietsen, en niet al te laag terugschakelen. Ik kan je verzekeren dat het moordend is. Ik kan best wel wat gewicht tillen met m'n benen maar ik merk toch dat wanneer ik dagelijks 'n paar steile hellingen op fiets (met laag toerental dus veel kracht moeten zetten) ik mijn benen zienderogen zie 'groeien'...

edit:

Beenspieren kweken door te fietsen kan maar het resultaat is uiteraard afhankelijk van hoe je fietst...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 23:53
Mobius
Mobius is offline
Zoek voor mij eens een afbeelding van een profwielrenner met flinke Tom Platz-poten.

Wat wielrennen betreft; ik weet dat het zwaar is. Ik doe het wel, maar niet intensief, ik ben niet zo van de verzuring.

Waar je benen echt van groeien:

- Calorisch overschot
- Squats
- Deadlifts
- Leg extensions

20% boven je onderhoud eten en één tot twee keer per week je benen er flink van langs geven in de sportschool is the one and only way.
Oud 22-08-2009, 12:13
PatoLoco
PatoLoco is offline
Tja ik vind bovenbenen zoals bodybuilders hebben echt om van te kotsen. Een beetje gespierd zijn is leuk maar ik zou, zelfs als ik er voor betaald werd, nooit zó'n lijf willen. Ik heb die Tom Platz effe gegoogled en ben redelijk gedegouteerd Zie je zoiets nu echt als je doel wanneer je traint? 'k Probeer je niet aan te vallen ofzo hoor, ben gewoon nieuwsgierig omdat ik het echt oerlelijk vind

Smaken verschillen, i guess.

't Is natuurlijk ook wel'n beetje overdreven als je benen van wielrenners vergelijkt met die van bodybuilders he Dat besef je waarschijnlijk zelf ook wel.

Anyway, voor een beginner die niet al te veel geld wilt uitgeven, vind ik fietsen nog altijd'n heel goeie oefening. Als je het intensief genoeg doet tenminste, 'n beetje toeristisch rondfietsen zal natuurlijk niet veel helpen. Als je echt meer in de richting van bodybuilderbenen wilt gaan, zal je inderdaad moeten overschakelen op zware krachtoefeningen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 12:15
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Hallo,

ik vind dat mijn lichaamsbouw te smal is en wil graag wat breder worden, maar ik weet niet hoe soms doe ik aan opdrukken en ik werk tamelijk veel en het is redelijk zwaar werk, de kracht heb ik er wel voor maar ik wil graag een wat bredere bouw, aan sporte doen ik niet, eet per dag circa 8 boterhammen met kaas/vleeswaren/salade en 1 of 2 mokke melk en nog 2 mokke koffie, wat kan ik doen om wat bredere bouw te krijgen zonder naar sportschool gaan

Eet je trouwens geen avondeten? Gewoon 8 boterhammen op'n dag?

Ik zou eerst en vooral proberen van wat meer te eten
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 14:48
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Tja ik vind bovenbenen zoals bodybuilders hebben echt om van te kotsen. Een beetje gespierd zijn is leuk maar ik zou, zelfs als ik er voor betaald werd, nooit zó'n lijf willen. Ik heb die Tom Platz effe gegoogled en ben redelijk gedegouteerd Zie je zoiets nu echt als je doel wanneer je traint? 'k Probeer je niet aan te vallen ofzo hoor, ben gewoon nieuwsgierig omdat ik het echt oerlelijk vind

Smaken verschillen, i guess.

't Is natuurlijk ook wel'n beetje overdreven als je benen van wielrenners vergelijkt met die van bodybuilders he Dat besef je waarschijnlijk zelf ook wel.

Anyway, voor een beginner die niet al te veel geld wilt uitgeven, vind ik fietsen nog altijd'n heel goeie oefening. Als je het intensief genoeg doet tenminste, 'n beetje toeristisch rondfietsen zal natuurlijk niet veel helpen. Als je echt meer in de richting van bodybuilderbenen wilt gaan, zal je inderdaad moeten overschakelen op zware krachtoefeningen
Het is mijn definitie van gespierd. Toegegeven, ik zou ze zelf niet zo willen omdat mijn bovenlichaam dan minder breed zou lijken.

Daarnaast krijg je zulke benen natuurlijk nooit zonder GOD, en daarmee bedoel ik GALLONS OF DRUGZ. Een beetje naturel bodybuilder poten zijn niet lelijk, niet overdreven gespierd maar wel stevig en ze kunnen en flinke trap uitdelen. Tegen een bal welteverstaan.

Fietsen is cardio. Je bouwt er geen spiermassa mee maar je verliest er wel vet mee, waardoor je meer spierdefinitie zal zien in je benen. Ook verbetert je conditie ervan. Ik heb vanochtend nog 35 kilometer gefietst, prima te doen.
Oud 22-08-2009, 17:36
PatoLoco
PatoLoco is offline
Je beweert dat je geen spiermassa opbouwt door te fietsen? Fietsen is cardio, ok, maar het is toch niet omdat iets cardio is dat je daarom totaal geen spieren opbouwt?

Dat is wel héél kort door de bocht, vind ik...

Natuurlijk zal je geen enorme beenspieren kweken als je gewoon wat gaat fietsen. Van gewoon wat te fietsen worden je benen sterker en zal je conditie wel wat verbeteren maar enorme benen zal je er niet van krijgen.

Als je echter veel sprint en veel bergop rijdt in'n zware versnelling (en liefst hellingen van'n paar kilometer lang) dan zou ik echt niet weten waarom je geen spieren zult kweken. Als je er echt voor gaat, moet je echt uit volle kracht op die trappertjes stampen. Ik vind het persoonlijk veel zwaarder voor m'n benen dan in'n fitnesszaal 'n beetje te leg pressen enzo Zou echt niet weten waarom het geen vorm van krachttraining is...

Net zoals je bij gewichtheffen voor weinig reps/veel gewicht of veel reps/weinig gewicht kan kiezen, kan je ook op verschillende manieren fietsen.

Nogmaals, ik ben't met je eens dat, als je echt heel gespierde benen wilt, fietsen waarschijnlijk niet de beste oplossing is. Maar zeggen dat't helemaal niets doet? Toch wel raar dan dat m'n bovenbenen altijd aanzienlijk breder worden tijdens periodes dat ik veel zware fietsroutes fiets
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 19:10
Mobius
Mobius is offline
Vind ik erg vreemd, aangezien je met cardio eerder spiermassa verbrandt dan dat je het aanzet. Tijdens zware inspanning zonder rust (zoals bij wielrennen) smelt het spierglycogeen als sneeuw voor de zon weg. Bij lage intensiteit cardio (niet wielrennen) begin je dan met vet verbranden. Bij hoge intensiteit cardio zal je vet verbranden, maar ook spiermassa.

Ga voor de grap eens naar de sportschool en doe mee met een lesje spinning. Of doe niet mee en loop na afloop van de spinningles de kleedkamer in. Waarschijnlijk zal een lichte ammoniakgeur je reukorgaan penetreren. Precies hetgeen dat je ruikt als je eiwitten verbrand hebt.
Oud 22-08-2009, 19:34
PatoLoco
PatoLoco is offline
Maar ik zei toch net dat het allemaal afhangt van de manier waarop je fietst? Je praat alleen maar over zware cardio trainingen terwijl ik het over iets anders heb

Wat maakt het uit of je hard op'n pedaal duwt of hard op'n gewicht moet duwen? Je doet sowieso een krachtinspanning wat kan leiden tot spiergroei. Mnee?

Het is alsof je een machine zou bouwen die elke keer als jij een bench press doet, impuls krijgt en zo een berg opfietst. Hoe steiler de helling, hou zwaarder je gewichten worden. Het punt is dat jij een krachtinspanning levert die niet gewoon 'n pure uithoudingsoefening is. Het maakt toch niet uit of je dan op'n bewegend voorwerp zit of niet?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 01:49
Mobius
Mobius is offline
Wanneer jij een 20 kilo barbell hebt waarmee je 300 reps BP kunt maken zal je spiermassa niet toenemen, omdat het eerder een vorm van cardio is. Wil je je benen laten groeien met fietsen, moet je het als volgt doen: fiets op de allerzwaarste versnelling, tien tot twintig keer trappen en daarna een paar minuten rust. Dat is net zoiets als een verticale leg press, waarbij je ook nog eens bijna geen weerstand hebt omdat je aan de bovenkant niet word tegengehouden. Daarbij moet je ook nog eens veel eten, veel eiwitten, om te kunnen groeien.

Wielrenners die krachtige benen willen trainen offseason ook gewoon in de sportschool in het squatrek.
Oud 24-08-2009, 20:14
Englander
Englander is offline
Wat Mobius zegt: veel compound oefeningen, zwaar trainen (5x5 aanhouden: van elke oefening 5 setjes doen van 5 herhalingen), veel vreten en veel slapen. Met twee maanden zul je nog geen Arnold zijn, maar als je doorzet zal je echt wel wat massa kweken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 22:00
Mobius
Mobius is offline
Tja, mensen moeten ook niet in weken denken, eerder in halve jaren. Na je eerste half jaar zal het resultaat al zeer aangenaam zijn. Toverwoord is discipline.

Regels voor berichten