![]() |
|
![]() |
Als je breder wilt worden, kan je dumbells kopen. Hiermee kan je zo goed als al je spieren trainen en als je'n beetje kwaliteit koopt, gaan die dingen nooit kapot. 't Is een eenmalige investering en zeker de moeite waard als je er echt werk van wilt maken.
Oh en je kan ook gewoon beginnen sporten. Daar krijg je meestal ook'n atletisch lichaam van en ik veronderstel dat dat is wat je wilt. Door goed te sporten train je in mijn ogen ook veel meer spieren dan wanneer je alleen wilt opdrukken enzo. 't Is altijd redelijk idioot als je op't strand van die 'beachboys' ziet lopen met gigantische armspieren maar beentjes die even dik zijn als mijn pink ![]() ![]() Denk er aan dat spiermassa opbouwen heel lang kan duren. Voor sommige mensen gaat het iets sneller dan voor anderen maar al bij al is het iets waar je veel moeite voor moet doen en waar je echt geduld voor moet hebben. Overdrijf ook niet in't begin qua gewicht. Begin kalm aan en bouw geleidelijk aan op. Je vindt op internet nog wel goede instructiefilmpjes. Deze man toont meestal oefeningen die je met een basisset gewichten (dumbells) kunt doen, erg goedkoop dus! Ik vind ook dat hij alles heel goed en duidelijk uitlegt. http://www.youtube.com/user/scooby1961?blend=1&ob=4 |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast krijg je zulke benen natuurlijk nooit zonder GOD, en daarmee bedoel ik GALLONS OF DRUGZ. Een beetje naturel bodybuilder poten zijn niet lelijk, niet overdreven gespierd maar wel stevig en ze kunnen en flinke trap uitdelen. Tegen een bal welteverstaan. Fietsen is cardio. Je bouwt er geen spiermassa mee maar je verliest er wel vet mee, waardoor je meer spierdefinitie zal zien in je benen. Ook verbetert je conditie ervan. Ik heb vanochtend nog 35 kilometer gefietst, prima te doen.
|
![]() |
Je beweert dat je geen spiermassa opbouwt door te fietsen? Fietsen is cardio, ok, maar het is toch niet omdat iets cardio is dat je daarom totaal geen spieren opbouwt?
Dat is wel héél kort door de bocht, vind ik... Natuurlijk zal je geen enorme beenspieren kweken als je gewoon wat gaat fietsen. Van gewoon wat te fietsen worden je benen sterker en zal je conditie wel wat verbeteren maar enorme benen zal je er niet van krijgen. Als je echter veel sprint en veel bergop rijdt in'n zware versnelling (en liefst hellingen van'n paar kilometer lang) dan zou ik echt niet weten waarom je geen spieren zult kweken. Als je er echt voor gaat, moet je echt uit volle kracht op die trappertjes stampen. Ik vind het persoonlijk veel zwaarder voor m'n benen dan in'n fitnesszaal 'n beetje te leg pressen enzo ![]() Net zoals je bij gewichtheffen voor weinig reps/veel gewicht of veel reps/weinig gewicht kan kiezen, kan je ook op verschillende manieren fietsen. Nogmaals, ik ben't met je eens dat, als je echt heel gespierde benen wilt, fietsen waarschijnlijk niet de beste oplossing is. Maar zeggen dat't helemaal niets doet? Toch wel raar dan dat m'n bovenbenen altijd aanzienlijk breder worden tijdens periodes dat ik veel zware fietsroutes fiets ![]() |
![]() |
|
Vind ik erg vreemd, aangezien je met cardio eerder spiermassa verbrandt dan dat je het aanzet. Tijdens zware inspanning zonder rust (zoals bij wielrennen) smelt het spierglycogeen als sneeuw voor de zon weg. Bij lage intensiteit cardio (niet wielrennen) begin je dan met vet verbranden. Bij hoge intensiteit cardio zal je vet verbranden, maar ook spiermassa.
Ga voor de grap eens naar de sportschool en doe mee met een lesje spinning. Of doe niet mee en loop na afloop van de spinningles de kleedkamer in. Waarschijnlijk zal een lichte ammoniakgeur je reukorgaan penetreren. Precies hetgeen dat je ruikt als je eiwitten verbrand hebt.
|
![]() |
Maar ik zei toch net dat het allemaal afhangt van de manier waarop je fietst? Je praat alleen maar over zware cardio trainingen terwijl ik het over iets anders heb
![]() Wat maakt het uit of je hard op'n pedaal duwt of hard op'n gewicht moet duwen? Je doet sowieso een krachtinspanning wat kan leiden tot spiergroei. Mnee? Het is alsof je een machine zou bouwen die elke keer als jij een bench press doet, impuls krijgt en zo een berg opfietst. Hoe steiler de helling, hou zwaarder je gewichten worden. Het punt is dat jij een krachtinspanning levert die niet gewoon 'n pure uithoudingsoefening is. Het maakt toch niet uit of je dan op'n bewegend voorwerp zit of niet? |
![]() |
|
Wanneer jij een 20 kilo barbell hebt waarmee je 300 reps BP kunt maken zal je spiermassa niet toenemen, omdat het eerder een vorm van cardio is. Wil je je benen laten groeien met fietsen, moet je het als volgt doen: fiets op de allerzwaarste versnelling, tien tot twintig keer trappen en daarna een paar minuten rust. Dat is net zoiets als een verticale leg press, waarbij je ook nog eens bijna geen weerstand hebt omdat je aan de bovenkant niet word tegengehouden. Daarbij moet je ook nog eens veel eten, veel eiwitten, om te kunnen groeien.
Wielrenners die krachtige benen willen trainen offseason ook gewoon in de sportschool in het squatrek.
|
|