Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2009, 10:33
vegawouter
vegawouter is offline
hee allemaal,

Ik wilde volgende zomer/voorjaarsvakantie graag met een paar vrienden op vakantie, maar dan niet zo'n standaard jongerenvakantie als 'zuipen in lloret' bijvoorbeeld.. Het liefst een rondreis die met de trein (allemaal nét 17 dan..) te doen is, met vliegtickets onder de 400 euro pp., goedkoop openbaar vervoer (geld hebben we ook al niet zo heel veel ), en campings/heel goedkope-maar-toch-goede hotels/huisjes oid. En dan een land waar veel te zien is, en waarbij het klimaat past bij het land, als we naar ijsland/noorwegen ofzo gaan, moet het daar natuurlijk wel sneeuwen in die tijd van het jaar, en in ierland/schotland moet het natuurlijk nonstop regenen

We gaan hiernaast nog met onze ouders op vakantie, en dat wordt dan wss voor iedereen iets mediteraans, dus we zouden ook graag iets anders dan zoiets willen(A)

heeft iemand hier ervaring met zo'n alternatieve-jongerenreis of heeft iemand suggesties? (Het nadeel van een zoekmachine is dat de eerste 50 resultaten over vakanties naar chersonissos of lloret de mar enzo gaan, en daarna krijg je allemaal reizen in groepsverband)

Dankuu
Advertentie
Oud 25-08-2009, 10:46
Breg
Breg is offline
Misschien heb je hier iets aan: ze organiseren rondreizen door Schotland/Ierland voor jongeren (tenminste, ong. 17-35 jaar). Mocht je het te duur vinden of niet met een georganiseerde reis meewillen, kan je met de bus of trein makkelijk zelf deze plekken bezoeken. Retourtje Edinburgh kan je voor minder dan 100 euro boeken bij Easyjet, en voor goedkoop OV in Schotland: www.megabus.com
Oud 26-08-2009, 14:31
Verwijderd
Als je naar Oost-Europa gaat kun je heel goedkoop met de trein, en ook slapen kan vrij goedkoop. En er is genoeg te zien, zeker als je maar kort gaat. Zelf regelen is vaak ook wel goedkoper dan met een organisatie, en afhankelijk van hoeveel en waar je wil treinen kun je zelf alle tickets doen, of een interrail-ticket kopen. In Bulgarije is treinreizen in elk geval niet duur, en ik denk in landen als Roemenië, Hongarije en Kroatië ook niet.

Landen in Scandinavië of Spanje worden moeilijk als je op een budget reist, aangezien treinreizen daar niet zo goedkoop zijn, slapen ook vrij duur is (tenzij je in hostels blijft), en ook eten en drinken vergelijkbaar is met hier, of zelfs duurder. Met het openbaar vervoer reizen is soms wel wat lastig als je op campings wil blijven, want lang niet alle campings hebben een bushalte in de buurt, en al helemaal geen treinstation. Hostels zijn misschien wel een goede oplossing voor jullie: gedeelde kamers (maar als je met een eigen groepje bent kun je bijv. ook samen een 4-persoonskamer doen), en vaak heb je er ook kook-faciliteiten, wat een stuk scheelt tegenover elke avond uit eten moeten!

Behalve trein kun je ook met bussen rondreizen, dat is vaak een stuk goedkoper. Ik doe altijd alles met de trein want ik ben niet zo'n bus-fan, tenzij het niet mogelijk is, dus ik heb niet heel veel bus-ervaring.
Advertentie

Regels voor berichten