![]() |
|
Verwijderd
|
Of je ouders/vrienden/bekenden?
En dan heb ik het niet over 'ja wuwu mijn oma is zo bijzonder want ze heeft altijd hard gewerkt in haar leven en nu is ze nog steeds heel actief en vrolijk ookal is ze 87 en mist ze een been', dat is allemaal reuzeleuk maar het is niet spannend genoeg. Ik wil verhalen over miljonairs, bekendheden, excentrieke zwervers, kunstenaars en psychoten. Hoewel, als je oma een been mist dan mag je dat ook wel vertellen. Mijn overgrootoma miste haar tenen, ze was een keer dronken en ging toen 'een eindje wandelen' in de sneeuw. Het was like -40, dus dat was onverstandig. Al haar tenen moesten geamputeerd worden, sowieso het grootste gedeelte van haar voeten. Vanaf dat moment liep ze op haar hielen. Dat vond ze niet heel erg. Ze had ook geen tanden meer, maar dat vond ze ook niet heel erg, want ze vond het heel grappig dat ze haar onderlip over haar neus kon vouwen als ze geen kunstgebit in had. Ik ben naar haar vernoemd. ![]() TS begint later, maar hier hebben jullie alvast één jongeman uit mijn sociale omgeving. Hij is 26, woont in Amsterdam, speelt in een semisuccesvolle metalband en werkt bij CERN, in deze gave constructie. Hij houdt heel veel van zwart-wit, dus zijn hele huis is, nouja, zwart-wit. Het wc-papier is bijvoorbeeld zwart, dat kost like 10,- per rol maar hij is een excentrieke rijkaard aan het worden dus dat maakt hem niet zoveel uit. Hij spaart ook schoenen. Limited edition Nike's uit de jaren '80, ofzo. Die heeft hij allemaal aan z'n slaapkamermuur gehangen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn de neef van mijn moeder is cabaretier, met gortdroge grappen zoals deze.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
! ![]() Daar kun je trots op zijn. De neef van mijn buurjongen was de tuinman bij hem. ![]() Mijn vader is een bijzonder man. Hij is ehm een beetje zoals die kerel in "A Beautifull Mind" alleen meer "de weg kwijt". Paps verzameld allemaal kleine dingetjes die hij vind op straat. Deze hebben dan een bepaalde betekenis en alles staat in verband met elkaar. Als hij met voor-ons-logica aankomt, dan is het de meest slimme man die ik ken. Hij is belachelijk slim, en vergeet helemaal niks. Hij is wat autistisch of iets in die richting. Het maakt ook niet uit, hij is wel 1 van de meest interresante personen die ik ken. Niemand snapt hem en mensen denken dat hij totaal de weg kwijt is maar ergens in hem zit nog iets normaals, alleen hij heeft een bepaalde kijk op de wereld die niemand behalve hij dan snapt. Hij is een verzekeringsagent, waar hij dan wel normaal kan doen tegenover een klant en alle meest moeilijke/ingwikkelde zaken krijgt hij voor de neus omdat hij ze simpelweg kan oplossen. Jammergenoeg is er vroeger nooit echt wat mee gedaan. En mezelf vind ik wel een bijzonder persoon. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik ken Bert van den Brink en Pax (Rapper van Kyteman) Allebei persoonlijk
![]() |
![]() |
|
Ik ken helemaal geen über-interessante personen.
![]() Ja, ik ken fizzle, die later een hele beroemde operazangeres wordt en dan kan ik zeggen van "Ja, ja, ik heb bij haar theegedronken toen en toen!" Maar daar heb ik nu nog niks aan. ![]() Oh, en tot vorig jaar september had ik een soortvan vriendin die anorexia had en dood wilde en helemaal doordraaide een paar keer, en ik zocht haar als enige op in de inrichting waar ze zat want haar ouders vonden haar eng en ik vond haar zielig.
|
Verwijderd
|
Mijn opa had ook maar een been, maar die is nu dood. En het kwam van de suiker, dus enorm interessant is dat niet.
Mijn ene beste vriendinnetje is denk ik wel opvallend bijzonder. Ze is hyperintelligent en bij vlagen elitair en enorm actief en avontuurlijk en houdt niet zo heel erg van conventies en zich daar aan houden, wat nogal eens tot vreemde doch hilarische situaties leidt. Ik heb op het moment alleen geen scherpe voorbeelden, want ik heb 'r al een tijdje niet gezien... laatst viel ze geërgerd uit tegen een CDA-medewerker op de banenbeurs dat ze een volkomen incompetent persoon op de mp-troon hadden gezet, 't arme mens wist niet hoe ze moest kijken ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik kende een man in de buurt van Canterbury, die was deel van het gastgezin waar ik met 2 vriendinnen verbleef. Hij had helemaal geen benen meer en kwam toen we binnenkwamen op ons afgerold en zei, "Hi, I'm Bob. Do either of you smoke?" Wij schudden nee. "Good. This is what happens when you smoke."
De volgende avond vertelde hij ons na het eten uitgebreid hoe in detail zijn benen nou zijn afgestorven. Er kwam veel pus in voor, een bovengemiddelde hoeveelheid teennagels in onnatuurlijke kleuren en andere ongein. Ik kreeg dankbare blikken van mijn vriendinnen toen ik vroeg of hij ons wilde excuseren.
|
OH en ik heb twee uiterst toffe leraren.
De ene geeft geschiedenis en trekt mij ontzettend voor. Niet per se qua cijfers maar met lolletjes. Ik heb bizarre email-conversaties met die man. Over een formulier dat ik moest ophalen voor mijn stage: "The goodies are to be gotten in 190.A. Zet is zee affice of zee teamleaders for zee underconstruction. Mrs Slot is in the know. Good Luck an this message might selfdistruct after reading. Then again it may not. Greetings, JHL" Die speelt gitaar en luistert Zappa. Een andere geeft Latijn en nog tal andere vakken en luistert van die indiebandjes die vrijwel niemand op school kent (behalve ik en wat van mijn vrienden na dan) en die schrijft toneelstukken en daar heb ik een duet mee gespeeld op een soort open podium op school. Die is altijd heel enthousiast over dingen, speelt ook gitaar en heeft me Bright Eyes laten horen. ![]() Oh en nog een lerares Engels ook, die is Ierse en vertelt binnen de juiste context dat ze kittens verdrinken niet zo erg zou vinden, maar mensenbaby's wel. Er is niemand die zij niet als een idioot kan laten voelen. Zo vertelde ze een leerling "You make positive eugenics look very appealing." Ze vergelijkt het lesgeven met teaching the dead, stelde daarom voor om maar een baantje bij de Albert Heijn te zoeken en zo is het gerucht ontstaan dat ze werkelijk van school ging. Waarom klinken mensen nooit zo gaaf als je ze uitschrijft?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zoals je ze beschrijft vind ik ze wel gaaf klinken, alleen niet zo opvallend. Maar dat krijg je al gauw als je mensen aan anderen beschrijft, want als je meerdere voorbeelden gaat noemen bij 1 persoon spam je het topic zo vol, maar als je 1 voorbeeld per persoon noemt dan denk ik 'ja leuk maar dat doen wel meer mensen'.
Ik zit nog steeds mijn hersenen te pijnigen over bijzondere mensen die ik zelf ken. Ik trek wel buitenbeentjes aan, maar die zijn alleen maar bijzonder op manieren waarop heel veel mensen bijzonder zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Een clubgenoot van mij is in 2007 Europees kampioen dammen en sneldammen geworden. Hij doet nog steeds elk jaar mee aan het EK. Dit jaar heeft hij ook eerste gestaan maar zakte hij nog een paar plaatsen omdat hij zijn laatste wedstrijd verloor. Het EK is dit jaar in de buurt gehouden en ik ben dan ook even gaan kijken. Man, wat een toernooi, als ik ooit nog iemand hoor dat dammen geen sport is dan ram ik diegene gewoon in elkaar
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ken overigens weinig interessante mensen, had ik zo bedacht. Sommige echt opmerkelijke maarja ik wil niet over allerlei mensen vertellen die voor anderen toch niet zo interessant zijn, je moet de persoon gewoon kennen en dan denk je okeee
![]() Zo is er bijvoorbeeld mijn oma van 90, carrièrevrouw, wat in haar tijd zeldzaam was. Ze is zo gierig als maar kan (ze woont tegenwoordig in een bejaarentehuis en neemt daar de suikerzakjes mee naar haar kamer, want daar heeft ze toch ook voor betaald?), vindt haar eigen familie meer waard dan anderen maar is toch mateloos populair overal waar ze komt. Ze heeft meer dan 10.000 kinderen ter wereld gebracht (ze was vroedvrouw) en ze is tamelijk ijdel. Ze verft nog steeds d'r haar en vindt dat ze eruit ziet als 75 (en dat zegt ook iedereen!). Laatst had ze tegen mijn oudste zus (28) gezegd: ja ik zou best door kunnen gaan voor jouw moeder. En toen schoot mijn oudste zus in de lach, en toen was ze beledigd. Ze kan uitvallen als ze iemand niet goedkeurt, ze keurde mijn moeder niet goed toen mijn vader die meebracht, ze keurde de vriendin van mijn broer niet goed toen hij die meebracht. Ze had na de eerste keer haar naam gehoord te hebben 'rondgevraagd in het dorp' en toen bleek dat zij er al twee had 'afgewerkt' (ze had twee relaties van elk 2 of 3 jaar gehad). Daartegenover zei ze tegen mijn zus toen het uit was met haar vriendje: jaaa je moet er ook wat geprobeerd hebben voor je je vastlegt. Maar ze kan heel goed kleding naaien en breien enzo dus datis nais. Maar het is een heel apart figuur en heel vaak ook echt grappig. Maar zoals ik het nu beschrijf is het eigenlijk niet zo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: ik zat op tekenles bij het broertje van Lange Frans ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |