Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2009, 18:55
Verwijderd
Of je ouders/vrienden/bekenden?

En dan heb ik het niet over 'ja wuwu mijn oma is zo bijzonder want ze heeft altijd hard gewerkt in haar leven en nu is ze nog steeds heel actief en vrolijk ookal is ze 87 en mist ze een been', dat is allemaal reuzeleuk maar het is niet spannend genoeg. Ik wil verhalen over miljonairs, bekendheden, excentrieke zwervers, kunstenaars en psychoten. Hoewel, als je oma een been mist dan mag je dat ook wel vertellen. Mijn overgrootoma miste haar tenen, ze was een keer dronken en ging toen 'een eindje wandelen' in de sneeuw. Het was like -40, dus dat was onverstandig. Al haar tenen moesten geamputeerd worden, sowieso het grootste gedeelte van haar voeten. Vanaf dat moment liep ze op haar hielen. Dat vond ze niet heel erg. Ze had ook geen tanden meer, maar dat vond ze ook niet heel erg, want ze vond het heel grappig dat ze haar onderlip over haar neus kon vouwen als ze geen kunstgebit in had. Ik ben naar haar vernoemd.

TS begint later, maar hier hebben jullie alvast één jongeman uit mijn sociale omgeving. Hij is 26, woont in Amsterdam, speelt in een semisuccesvolle metalband en werkt bij CERN, in deze gave constructie. Hij houdt heel veel van zwart-wit, dus zijn hele huis is, nouja, zwart-wit. Het wc-papier is bijvoorbeeld zwart, dat kost like 10,- per rol maar hij is een excentrieke rijkaard aan het worden dus dat maakt hem niet zoveel uit. Hij spaart ook schoenen. Limited edition Nike's uit de jaren '80, ofzo. Die heeft hij allemaal aan z'n slaapkamermuur gehangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2009, 19:13
Verwijderd
Ik vind jou wel interessant en semi-ken jou. Telt dat ook?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 19:32
Verwijderd
Mezelf.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 20:22
Verwijderd
Mijn vroegere buurman die een goede vriend is van mijn ouders. Hij heet Yonty en is best wel een excentriek figuur. Vroeger deed hij voor ons (toen we jonger waren) altijd een robot na en dan riep hij met monotone stem "IK...BEN...ROBO-YONT!" en dan ging hij heel raar met zijn armen bewegen.

Hij heeft ook een enorme snor waar hij een keertje gekleurde kraaltjes in heeft gedragen. Hij loopt vaak op een soort van klomp-pantoffels in publieke gelegenheden.
Hij is ook (amateur-)bierbrouwer samen met mijn vader en tekent alle etiketten zelf, voornamelijk portretten van zichzelf of zijn gezin, met een vaag verhaaltje erbij. Het bier spuit overigens meestal uit de fles bij het openen, omdat het teveel nagist in de fles.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 20:37
Verwijderd
Een oom van een vriend van mijn vriend is uitvinder. Een echte. En hij heeft in zijn huis een kraantje waar automatisch ranja uitkomt (als hij het siroopresevoir af en toe aanvult natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 20:39
Verwijderd
Nou ja, op de Academie zitten natuurlijk wel aardig wat bijzondere en opvallende mensen, maar die ga ik niet allemaal noemen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 20:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bij ons op school hadden we zo'n jongen die, als we ergens op wilden klimmen, altijd "een kontje" moest hebben. Nooit een "schoudertje", altijd een kontje.

Zo van "kom op, geef me eens een kontje! Nee, geen schouder, dat werkt niet" .

En dat vroeg hij ook als het helemaal nergens voor nodig was
Oud 16-07-2009, 21:50
Allure
Allure is offline
Ik kwam op de fiets naar school bijna elke dag een meisje tegen dat op blote voeten fietste, zelfs in de winter. Ook had ze vrijwel altijd korte mouwen, hoe koud het ook was en aan jassen deed ze niet. Haar kleding was altijd zwart.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 21:55
Verwijderd
Mijn de neef van mijn moeder is cabaretier, met gortdroge grappen zoals deze.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 22:02
Verwijderd
Ik kende ooit een vrouw die iedere week groente kwam kopen op de biologische markt waar ik werkte. Ze deed er altijd minstens een uur over om haar spulletjes uit te zoeken, want niet alleen moest ze heel hard nadenken over wat ze nou wilde, ze pakte ook alle verschillende groentes vast, met een plastic zakje om haar handen, alvorens ze er een vond die ze goed genoeg vond. Intussen vertelde ze tegen iedereen dat de Dag Des Oordeels er bijna aankwam, soms duurde het nog een half jaar, soms kon ze de dagen al tellen, soms noemde ze een datum, hoe dan ook moest ze dringend zieltjes redden.
Heel vaak wist ze zomaar dingen over mij of de andere medewerkers te zeggen. Dan pakte ik een worteltje om te eten en dan zei ze: ''Jaaaa meisjes, zie je wel, een wortel! Dat is goed hoor, want die wortel staat voor reinheid/wijsheid/de goddelijke kracht/ander random eigenschap! En jij bent bla bla bla en daarom eet jij die wortel! Jaaaah meisje, ik zie het wel!!!''
Zij was overigens de koninging en de ambassadeur van god, die rol had ze van hem gekregen. Hij had haar gered en nu probeerde zij anderen te redden want zo goed was ze wel. Ze schreef ook brieven aan de MP dat hij zich moest voorbereiden op de Dag Des Oordeels, hij moest het leger vergroten bijvoorbeeld en er moest subsidie naar allerlei kerkelijke instanties.
Dat ze vaker zwaaiend met een paraplu en scheldend op haar lesbische bovenbuurvrouw werd aangetroffen, vond ik iets minder prettig.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 22:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
De zus van mijn moeder maakte replica's van archeologische vondsten, zoals pijlpunten en helmen. Ze heeft ook die enorme mammoetschedel in het Noorderdierenpark Emmen gemaakt. Jammergenoeg heb ik haar niet gekend, ze is overleden voor mijn geboorte. (Dus eigenlijk past dit hier niet echt .) Maar ik ben toch best trots op haar.

Kijk deze:
Oud 16-07-2009, 22:33
Verwijderd
Zo'n ding hangt ook in het Natuurmuseum hier in Tilburg.
(edit; sorry, dit is geen WSZ. )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 22:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oftopic: Maar die is dan weer niet door mijn tante gemaakt .
Oud 16-07-2009, 23:47
Verwijderd
Citaat:
DE NEEF VAN JOU MOEDER IS FREAKING HERMAN?!??!?
!

Daar kun je trots op zijn.

De neef van mijn buurjongen was de tuinman bij hem. Maar dat is niet wat ik hier wilde posten.

Mijn vader is een bijzonder man. Hij is ehm een beetje zoals die kerel in "A Beautifull Mind" alleen meer "de weg kwijt". Paps verzameld allemaal kleine dingetjes die hij vind op straat. Deze hebben dan een bepaalde betekenis en alles staat in verband met elkaar. Als hij met voor-ons-logica aankomt, dan is het de meest slimme man die ik ken. Hij is belachelijk slim, en vergeet helemaal niks. Hij is wat autistisch of iets in die richting. Het maakt ook niet uit, hij is wel 1 van de meest interresante personen die ik ken. Niemand snapt hem en mensen denken dat hij totaal de weg kwijt is maar ergens in hem zit nog iets normaals, alleen hij heeft een bepaalde kijk op de wereld die niemand behalve hij dan snapt. Hij is een verzekeringsagent, waar hij dan wel normaal kan doen tegenover een klant en alle meest moeilijke/ingwikkelde zaken krijgt hij voor de neus omdat hij ze simpelweg kan oplossen. Jammergenoeg is er vroeger nooit echt wat mee gedaan.

En mezelf vind ik wel een bijzonder persoon.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Is hij familie van jou omg
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 11:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het gezin waar mijn vriendje au pair was (de vrouw is de beste vriendin van mijn stiefmoeder) bestaat uit een vrouw die de decors doet voor de bbc en een man die acteur is. De politieagent uit iDeal, de wesp uit Dr Who, the Unicorn and the Wasp (omgomgomg hij heeft David Tennant ontmoet omg ), hij speelde de rol van John Cleese in Spamalot (het toneelstuk van de film Monty Python and the Holy Grail) en hij speelt iets in Hustle. En hij is heel tof en heel grappig en hij heeft vreselijk verwende kinderen

En ik heb een stieftante die op Hawai woont en daar heel toeristische aquarelschilderijen maakt en daar heel veel geld mee verdient.

En ik heb een oma die kabels in truien kan breien

En ik had een keer voorgezongen voor Henny Diemer en toen kwam ik haar twee jaar later tegen toen ik in de VIPruimte van een of andere wedstrijd was en toen herkende ze me nog (en nu ga ik dus ook in utrecht studeren, op het cons waar zij lesgeeft )

En ik ken Pieter-Jan Olthof, dat is mijn koordirigent op school en iedereen uit de muziekwereld die ik spreek kent hem

En vroeger was ik vriendinnetjes met de kleindochter van Boudewijn de Groot, maar dat heb ik maar van horen zeggen want ik was drie of vier en ik weet het heulegaar niet meer. Ik kende hele Boudewijn de Groot niet
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 18:10
Verwijderd
Oh, het schijnt dat de onlangs overleden dichter Simon Vinkenoog ooit eens op bezoek was bij mijn ouders, en toen heeft mijn vader de wc ondergekotst. Tenminste, dat vertelde mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 18:26
Rationeel
Rationeel is offline
ik ken hem:

of ik het leuk vind weet ik alleen nog niet
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 19:16
Verwijderd
mijn moeder, waar ik helemáál niet mee op kan schieten (ze lijkt op mij), die is heel bijzonder.
laatst nog, belde ze me in de bus, we kwamen op het onderwerp 'hamburgers', die had ze me gegeven, ingevroren in een bakje, zonder folie.
ik vertelde dat ik ze met veel moeite van elkaar had gekregen, zij: 'oh, als ze bevroren zijn sla ik ze altijd op de drempel stuk. ja, met het breekpunt, zo, pats'

een paar goeie vrienden van me zijn ook heel bijzonder ;
een hermafrodiet met 19cm lange nagels (geweldig persoon)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 20:05
arPos
arPos is offline
armand
Oud 17-07-2009, 20:09
Verwijderd
Citaat:
armand
Ben ik te min?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 20:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ben ik te min?
die ja, dat nummer haat hij inmiddels.
Oud 17-07-2009, 20:22
Verwijderd
Citaat:
die ja, dat nummer haat hij inmiddels.
Yeah ik heb hem eens 'live' gezien en toen moesten ze hem van het podium halen want hij wilde niet weg en niemand vond hem leuk
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 20:32
Verwijderd
Citaat:
armand
Is dat je vader of wat?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 20:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
Yeah ik heb hem eens 'live' gezien en toen moesten ze hem van het podium halen want hij wilde niet weg en niemand vond hem leuk
dat klinkt als hem ja, hij is een chagerijn nu, vroegah kwam hij dope halen.

maar is al een tijd geleden ook allemaal, maar bijzonder zou ik em noemen
Citaat:
Is dat je vader of wat?
nee, dat niet
Oud 18-07-2009, 00:10
Rationeel
Rationeel is offline
ik zou weleens met armand aan de waterpijp willen hangen. eigenlijk wilde ik dat eerst met vinkenoog, maar dat gaat nu niet meer. armand is een goede tweede
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 10:52
Verwijderd
Citaat:
ik zou weleens met armand aan de waterpijp willen hangen. eigenlijk wilde ik dat eerst met vinkenoog, maar dat gaat nu niet meer. armand is een goede tweede
Neem dan Erik de Jong. Rip Vinkenoog.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 11:06
boet
boet is offline
Ik ken Bert van den Brink en Pax (Rapper van Kyteman) Allebei persoonlijk
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:
wat een belediging voor Vinkenoog
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 11:51
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
wat een belediging voor Vinkenoog
vertel.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 11:52
Verwijderd
Dat deed ik toch net.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 12:14
Rationeel
Rationeel is offline
dat ik met hem aan de waterpijp had willen hangen of dat ik armand een goede tweede noem?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 23:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En nu weer ontopic. :missy:
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 09:51
Missy
Missy is offline
Citaat:
En nu weer ontopic. :missy:
Oud 19-07-2009, 11:03
Alyssia
Alyssia is offline
Chriet Titulaer woont hier in de buurt. En een klasgenoot van m'n moeder van de basisschool heeft verschillende stemmen van de Smurfen ingesproken en hij speelt ook in musicals (o.a Mamma Mia). Verder eigenlijk niet echt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 14:40
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 21-11-2019 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 18:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ken helemaal geen über-interessante personen.
Ja, ik ken fizzle, die later een hele beroemde operazangeres wordt en dan kan ik zeggen van "Ja, ja, ik heb bij haar theegedronken toen en toen!" Maar daar heb ik nu nog niks aan.

Oh, en tot vorig jaar september had ik een soortvan vriendin die anorexia had en dood wilde en helemaal doordraaide een paar keer, en ik zocht haar als enige op in de inrichting waar ze zat want haar ouders vonden haar eng en ik vond haar zielig.
Oud 21-08-2009, 14:41
Verwijderd
Mijn opa had ook maar een been, maar die is nu dood. En het kwam van de suiker, dus enorm interessant is dat niet.

Mijn ene beste vriendinnetje is denk ik wel opvallend bijzonder. Ze is hyperintelligent en bij vlagen elitair en enorm actief en avontuurlijk en houdt niet zo heel erg van conventies en zich daar aan houden, wat nogal eens tot vreemde doch hilarische situaties leidt. Ik heb op het moment alleen geen scherpe voorbeelden, want ik heb 'r al een tijdje niet gezien... laatst viel ze geërgerd uit tegen een CDA-medewerker op de banenbeurs dat ze een volkomen incompetent persoon op de mp-troon hadden gezet, 't arme mens wist niet hoe ze moest kijken Ik kan me het helaas niet woordelijk herinneren, maar ze kan praten als Brugman, dus dat mens kon er geen speld tussenkrijgen. Hmm ja dat is lang niet zo'n leuk voorbeeld dus jullie moeten me maar even op m'n woord geloven
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 23:02
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kende een man in de buurt van Canterbury, die was deel van het gastgezin waar ik met 2 vriendinnen verbleef. Hij had helemaal geen benen meer en kwam toen we binnenkwamen op ons afgerold en zei, "Hi, I'm Bob. Do either of you smoke?" Wij schudden nee. "Good. This is what happens when you smoke."
De volgende avond vertelde hij ons na het eten uitgebreid hoe in detail zijn benen nou zijn afgestorven. Er kwam veel pus in voor, een bovengemiddelde hoeveelheid teennagels in onnatuurlijke kleuren en andere ongein. Ik kreeg dankbare blikken van mijn vriendinnen toen ik vroeg of hij ons wilde excuseren.
Oud 21-08-2009, 23:11
Cherry Springs
OH en ik heb twee uiterst toffe leraren.

De ene geeft geschiedenis en trekt mij ontzettend voor. Niet per se qua cijfers maar met lolletjes. Ik heb bizarre email-conversaties met die man. Over een formulier dat ik moest ophalen voor mijn stage:
"The goodies are to be gotten in 190.A. Zet is zee affice of zee teamleaders for zee underconstruction. Mrs Slot is in the know.
Good Luck an this message might selfdistruct after reading. Then again it may not.
Greetings,
JHL"
Die speelt gitaar en luistert Zappa.

Een andere geeft Latijn en nog tal andere vakken en luistert van die indiebandjes die vrijwel niemand op school kent (behalve ik en wat van mijn vrienden na dan) en die schrijft toneelstukken en daar heb ik een duet mee gespeeld op een soort open podium op school. Die is altijd heel enthousiast over dingen, speelt ook gitaar en heeft me Bright Eyes laten horen.

Oh en nog een lerares Engels ook, die is Ierse en vertelt binnen de juiste context dat ze kittens verdrinken niet zo erg zou vinden, maar mensenbaby's wel. Er is niemand die zij niet als een idioot kan laten voelen. Zo vertelde ze een leerling "You make positive eugenics look very appealing." Ze vergelijkt het lesgeven met teaching the dead, stelde daarom voor om maar een baantje bij de Albert Heijn te zoeken en zo is het gerucht ontstaan dat ze werkelijk van school ging.

Waarom klinken mensen nooit zo gaaf als je ze uitschrijft?
Oud 21-08-2009, 23:14
Cherry Springs
Citaat:
Neem dan Erik de Jong. Rip Vinkenoog.
Oh ik ken het zoontje van Erik de Jong wel een beetje. Zit bij mij op school en kwam ik tegen op een feestje. Maar die ken ik niet echt en vind ik verder niet zo heel opvallend of bijzonder.
Oud 21-08-2009, 23:16
Verwijderd
Zoals je ze beschrijft vind ik ze wel gaaf klinken, alleen niet zo opvallend. Maar dat krijg je al gauw als je mensen aan anderen beschrijft, want als je meerdere voorbeelden gaat noemen bij 1 persoon spam je het topic zo vol, maar als je 1 voorbeeld per persoon noemt dan denk ik 'ja leuk maar dat doen wel meer mensen'.

Ik zit nog steeds mijn hersenen te pijnigen over bijzondere mensen die ik zelf ken. Ik trek wel buitenbeentjes aan, maar die zijn alleen maar bijzonder op manieren waarop heel veel mensen bijzonder zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 23:24
Verwijderd
De neef van mijn moeder is leadzanger van deze geweldige band. En het is een geweldige kerel .

En ja, dus inderdaad die met dat lange zwarte haar en het roze colbertje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Oh ik ken het zoontje van Erik de Jong wel een beetje. Zit bij mij op school en kwam ik tegen op een feestje. Maar die ken ik niet echt en vind ik verder niet zo heel opvallend of bijzonder.
Ik zag 'm ook bij een optreden van z'n vader, hij lijkt wel erg veel op hem.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 15:36
Daboman
Daboman is offline
Een clubgenoot van mij is in 2007 Europees kampioen dammen en sneldammen geworden. Hij doet nog steeds elk jaar mee aan het EK. Dit jaar heeft hij ook eerste gestaan maar zakte hij nog een paar plaatsen omdat hij zijn laatste wedstrijd verloor. Het EK is dit jaar in de buurt gehouden en ik ben dan ook even gaan kijken. Man, wat een toernooi, als ik ooit nog iemand hoor dat dammen geen sport is dan ram ik diegene gewoon in elkaar Het is geen fysieke sport maar sport is het absoluut.
Oud 22-08-2009, 16:59
Verwijderd
dammen is geen sport
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 17:06
Verwijderd
Ik ken overigens weinig interessante mensen, had ik zo bedacht. Sommige echt opmerkelijke maarja ik wil niet over allerlei mensen vertellen die voor anderen toch niet zo interessant zijn, je moet de persoon gewoon kennen en dan denk je okeee

Zo is er bijvoorbeeld mijn oma van 90, carrièrevrouw, wat in haar tijd zeldzaam was. Ze is zo gierig als maar kan (ze woont tegenwoordig in een bejaarentehuis en neemt daar de suikerzakjes mee naar haar kamer, want daar heeft ze toch ook voor betaald?), vindt haar eigen familie meer waard dan anderen maar is toch mateloos populair overal waar ze komt. Ze heeft meer dan 10.000 kinderen ter wereld gebracht (ze was vroedvrouw) en ze is tamelijk ijdel. Ze verft nog steeds d'r haar en vindt dat ze eruit ziet als 75 (en dat zegt ook iedereen!). Laatst had ze tegen mijn oudste zus (28) gezegd: ja ik zou best door kunnen gaan voor jouw moeder. En toen schoot mijn oudste zus in de lach, en toen was ze beledigd. Ze kan uitvallen als ze iemand niet goedkeurt, ze keurde mijn moeder niet goed toen mijn vader die meebracht, ze keurde de vriendin van mijn broer niet goed toen hij die meebracht. Ze had na de eerste keer haar naam gehoord te hebben 'rondgevraagd in het dorp' en toen bleek dat zij er al twee had 'afgewerkt' (ze had twee relaties van elk 2 of 3 jaar gehad). Daartegenover zei ze tegen mijn zus toen het uit was met haar vriendje: jaaa je moet er ook wat geprobeerd hebben voor je je vastlegt. Maar ze kan heel goed kleding naaien en breien enzo dus datis nais. Maar het is een heel apart figuur en heel vaak ook echt grappig. Maar zoals ik het nu beschrijf is het eigenlijk niet zo.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 17:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ken helemaal geen über-interessante personen.
Ja, ik ken fizzle, die later een hele beroemde operazangeres wordt en dan kan ik zeggen van "Ja, ja, ik heb bij haar theegedronken toen en toen!" Maar daar heb ik nu nog niks aan.
.

OT: ik zat op tekenles bij het broertje van Lange Frans
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 18:22
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, mijn vader heeft trouwens ook maar één been. Maar dat ben ik inmiddels zo gewend dat het niet in me opkwam dat niet elke vader maar in bezit is van een vast been en een los been
Oud 24-08-2009, 14:21
Verwijderd
dit vind ik wel bijzonder
hahahaha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten