Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2009, 10:14
wooper1992
wooper1992 is offline
Ik ga nu volgend jaar havo doen?

Ik ga economie en Maatschapij doen.

En ik zit in een dilemma?

Ik zou het zo graag zo makkelijk mogelijk willen hebben

1ste vraag? Is wiskunde a op havo moelijk?? want ik ben niet echt goed in wiskunde maar heb wel een goede inzet en motivatie

2e vraag? Wat is het veiligst om te kiezen?? Spaans of Informatica??

Wat is het makkelijkst waar je eigenlijk zeker voor slaagd??

zouden jullie alsjeblieft mij vragen willen beantwoorden??

houdoee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2009, 14:31
honkballertje
honkballertje is offline
waar kom je vanaf? van de MAVO of van VWO? want dat gaat voor een deel je antwoord bepalen. wiskunde A is moeilijk voor de mensen die daar moeite mee hebben. dit ligt eraan wel niveau je hebt. niemand zal jou dus kunnen zeggen of wiskunde A moeilijk is.

wat het veiligst is om te kiezen ligt eraan waar je het best in bent. maar volgens mij gaan de meeste mensen voor informatica

de vakken waar jij het beste in bent zal je het makkelijkst voor slagen en het is niet voor niets dat er verschillende keuzemogelijkheden zijn
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 15:49
anouk1994
anouk1994 is offline
Ik denk dat je van VMBO(Mavo) komt

De meeste mensen vinden Wiskunde B het moeilijkst daarna Wiskunde A en daarna Wiskunde C. Maar A&C is bij ons in de vierde nog het zelfde en er is ook niet zo veel verschil.

Ik zou informatica kiezen.
Tenzij je heel goed in talen bent. Maar Spaans is volgens mij best moeilijk.
Je hebt voor informatica ook geen eindexamen volgens mij.

p.s ik doe ook E&M volgend jaar op de 4havo (Geschiedenis, M&O, Wiskunde A, economie, Duits en die vakken die iedereen moet)
ik zit nu in 3atheneum maar ik vind het net iets te moeilijk dus ga ik naar havo
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 19:36
Rutgerlol
Rutgerlol is offline
Zo makkelijk mogelijk = C&M met handvaardigheid, geschiedenis, aardrijkskunde en spaans bij mij op school.

Wiskunde A op havo hangt er vanaf. Ik vind het makkelijk, maar ik doe VWO. Met inzet en motivatie is alles te bereiken op de middelbare school dus zal goed komen.

Ik kan niet goed beoordelen wat makkelijker is aangezien wij op school maar een jaartje informatica hadden. Als je goed bent in Frans en talen over het algemeen kan je beter voor Spaans kiezen. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je beter Spaans kan kiezen als je het van je inzet en niet van je inzicht moet hebben.

Voor mij persoonlijk zijn geschiedenis, aardrijkskunde en de talen het makkelijkst.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 06:32
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik denk dat je van VMBO(Mavo) komt

De meeste mensen vinden Wiskunde B het moeilijkst daarna Wiskunde A en daarna Wiskunde C. Maar A&C is bij ons in de vierde nog het zelfde en er is ook niet zo veel verschil.

Ik zou informatica kiezen.
Tenzij je heel goed in talen bent. Maar Spaans is volgens mij best moeilijk.
Je hebt voor informatica ook geen eindexamen volgens mij.

p.s ik doe ook E&M volgend jaar op de 4havo (Geschiedenis, M&O, Wiskunde A, economie, Duits en die vakken die iedereen moet)
ik zit nu in 3atheneum maar ik vind het net iets te moeilijk dus ga ik naar havo
voor informatica doe je zo'n examen op school niet met zn allen in de gymzaal. kan ff niet op de naam komen. maar je doet er wel examen in (ik heb het volgend jaar in mn paket zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 14:37
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline

1ste vraag? Is wiskunde a op havo moelijk??
Een stuk pittiger dan op TL, maar als je alles op tijd af hebt, en niet aarzelt om te vragen, is het echt wel te doen!

Informatica!
Engels en informatica, mijn eigen mening.

Ik ben ook overgestapt, het is echt WEL te doen, alleen als je niet van huiswerk maken houdt, en van veel theorie moet je 't echt niet doen. Hier moet je je huiswerk namelijk WEL maken, en ze willen motivatie en inzet zien.

Succes, en het is best wel leuk! Althans N&G! Vind ik echt een leuk/boeiend profiel.
Oud 24-06-2009, 15:00
arPos
arPos is offline
Citaat:
1ste vraag? Is wiskunde a op havo moelijk?? want ik ben niet echt goed in wiskunde maar heb wel een goede inzet en motivatie
Ik heb zelf B12 gedaan dus ik zou zeggen van niet, maar dat is wel persoonsafhankelijk.

wisA heeft het het grote voordeel tov. wisB dat het minder modules betreft en je dus vooral meer tijd hebt, de onderwerpen gaan zeker in het begin vrij gelijk op.

Citaat:
Informatica, dat was lachwekkend makkelijk.

Citaat:
Ik zou Nederlands vermijden als ik jou was.
Oud 25-06-2009, 21:03
TWBS
TWBS is offline
ik weet niet of je een beetje wiskunde kan, maar ik zou beginnen met wisB, ik vind het niet moeilijk, en je kan altijd overstappen naar wisA als het niet gaat, dat is zeker in de eerste paar maanden niet moeilijk. maar ik zou dit ook aan je leraren vragen, die kennen je waarschijnlijk ook beter.
succes!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 11:40
Sanne_S
Sanne_S is offline
Eigenlijk ga je al de fout in bij ''Wat is het makkelijkst?'' Doe gewoon wat je leuk vind. Iets kan nog zo makkelijk zijn maar ontzettend saai of niet interessant. Als jij talen leuk vind, dan kies je Spaans. Als jij het leuker vind om achter de computer te zitten dan kies je Informatica.

De zwaarte van wiskunde is afhankelijk van het niveau wiskunde (A of B) dat jij hebt gekozen. Ik heb wiskunde A gevolgd, dit is wiskunde in de vorm van verhaaltjes. Wiskunde B is andere wiskunde. Daar krijg je gewoon rijtjes met sommen die je op moet lossen zonder een verhaaltje eromheen! Uiteindelijk ligt het aan je eigen instelling wat je ervan maakt!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:10
Verwijderd
WisB zou ik niet doen, erg lastig en iig bij mij op vwo zijn er veel overstappers van b naar a. Maar t is wat jij wilt, als wiskunde een eitje is moet het kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 18:15
Verwijderd
Informatica kon bij ons iedereen wel. Beetje een website bouwen in html en met gamemaker een spelletjes knutselen. Je moet het wel interessant vinden om iets over computers te leren, en het maken van een website niet eng vinden, maar dan is het goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 20:24
Silo
Silo is offline
Citaat:

houdoee
Ik kan je niet echt zeggen of Wis A moeilijk is. Ik heb het 4 maanden gedaan in de 4e, maar toen ben ik overgestapt naar Wis B, omdat ik het te makkelijk vond..

Maar Wis A is vooral kansberekening en met tabellen en grafieken werken
Wis B is vooral algebra (ehm.. ja, dat vind ik persoonlijk wel heel moeilijk), met inhouden werken, goniometrie (cirkel, sinusfuncties) en formules opstellen

Op onze school hadden we geen Spaans of Informatica, maar ik weet niet of jij goed talen kan leren?

En er zijn geen vakken waar je zeker weten voor slaagt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten