Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2009, 10:26
Methuselah
Methuselah is offline
Rijtjeshuis? Alleenstaand? Gewoon 'n appartementje, een loft?

Let me hear!

Heel zeker alleenstaand liefst, maar een groot herenhuis in een stad(je) staat ook wel erg hoog op de verlanglijst...

Tegenwoordig ben ik ook erg into Art Deco qua bouwstijl.

Met dan op 't platte dak een grote master bedroom, met terras en 'n prachtig uitzicht... *droomt weg*
Oud 07-04-2009, 12:36
ganralph
ganralph is offline
vooralsnog ben ik erg blij met een appartementje op een leuke plek in een leuke stad. Ik heb geen behoefte aan heel veel ruimte in mijn huis en kinderen wil ik sowieso niet. 3 kamers vind ik meer dan genoeg: grote huizen verliezen voor mij toch snel hun knusheid. daarnaast vind ik leegstaande ruimte zonde van het geld.

een boerderij/kasteel-achtig iets ergens in Schotland of Nieuw-Zeeland heeft ook zijn charmes, maar ik heb toch graag mensen om me heen.

aan de andere kant ook geen gezinnetjeshuis in een gezinnetjesbuurt waar iedereen elkaar alleen ziet met het autowassen op zaterdag en met de buurtbarbecue (*huiver*)

hoe dan ook vind ik de locatie vele malen belangrijker dan het huis zelf.
Oud 07-04-2009, 12:44
Verwijderd
Ik vind een huis als dit:

héél mooi, van binnen is 't helaas echt níet mijn smaak, maar goed, de buitenkant vind ik prachtig. In zo'n soort huis zou ik best graag willen wonen, ooit.

Maar een mooie modern (half)vrijstaand huis spreekt me ook erg aan. Met veel ramen, moderne keuken enzo. prachtig.

Ik denk dat het laatste het meest realistische is, panden zoals 't eerste zitten al snel tegen een miljoen aan, terwijl zo'n modern nieuw huis voor de helft al héél goed mogelijk is.

En als ik ooit oud ben (65+ ofzo) dan lijkt een fijn modern appartement me wel iets, met mooi uitzicht, groot dakterras.

Ik woon nu trouwens in een tussenwoning, nieuwbouw, beetje standaard jaren 30 bouwstijl (met rode schuine daken, lichte baksteen). Bevalt ook prima, maar van buiten is 't heel standaard en ook niet echt mijn smaak.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 13:21
Flijn
Flijn is offline
Haha oh hier heb ik toepasselijke plaatjes bij. Voor de natuurliefhebbers/kluizenaars onder ons:

Glazen huis, veel licht, bomige omgeving.

Moderne boomhut, klein maar knus, en prachtige tuin natuurlijk.

Hobbitstijl, lekker warm waarschijnlijk.

En een op palen:

Dit vind ik dus echt prachtige plekken om te wonen, maar in de realiteit hecht ik vooral belang aan locatie (rustig, maar niet geïsoleerd, vrienden/werk/studie moeten wel bereikbaar zijn), ruimte (licht, maar niet te groot en niet te veel) en voorzieningen (luxe gecombineerd met milieuvriendelijkheid (zonne-, water- en windenergie, strobalen ter isolatie, gebruik van regenwater, etc.)). Ik ben een luxehippie.
Oud 07-04-2009, 13:36
Verwijderd
Ik vind die eerste twee extreem tof <3 Die tweede vooral om bv. in te 'kamperen', want 't ziet er wel érg klein uit. Héél gaaf
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 13:38
Verwijderd
Ik hou enorm van die huizen die voorbij komen in dat makelaarsprogramma van de BBC, kennen jullie die? Van die typisch Britse landelijke huizen, honderden jaren oud, maar dan natuurlijk wel gerestaureerd en van binnen relatief modern ingericht. Maar daar hebben we er niet zo veel van in Nederland, dus ik vind onze variant, die van de (verbouwde) oude boerderij het mooist. Alleen moet er wel genoeg licht binnen zijn. Vrijstaand, dus, met grote tuin en bij voorkeur ook land. Het hoeft overigens geen erg groot huis te zijn, want zoals Ganralph zegt, verliest dat snel z'n knusheid. Ruime kamers is prettig, maar gewoon niet zo'n huis waarin je het niet gezellig krijgt.

In een stad vind ik die hoge oude herenhuizen ook het mooist <3 Dan ook met tuin graag, en een balkonnetje en serre en torens! Huhu.

Allebei niet realistisch overigens, maar ik kan me wel voorstellen dat ik nog jarenlang blijf huren (kamers, appartementen) en dan uiteindelijk als ik steenrijk ben een huis achteraf ga kopen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 13:59
Nona
Nona is offline
Mijn peettante heeft een grote boerderij helemaal tot woning omgebouwd, met tig kamers en stoer en mooi. Doe mij die maar, als ik toch mag kiezen.
Oud 07-04-2009, 16:31
Verwijderd
@Freyja: Daar zitten inderdaad heel vaak hele mooie huizen tussen. Er is nog een Engels programma, De grote verbouwing, geloof ik dat het heet, daar zitten ook vaak erg mooie huizen tussen.

Los van wat realistisch is, heb ik ook de voorkeur voor een oud(er) vrijstaand, maar wel volledig gerenoveerd (of nieuw, maar gebouwd in oude stijl, dat is nog beter ), huis met een ruime tuin en ruimte voor wat dieren. Maar van binnen inderdaad wel licht. Liefst met de kamers niet allemaal vierkant en wat extra 'verdiepingen' in (slaap)kamers vind ik ook wel erg tof. En ik houd ook van erkers.

Liefst trouwens in een rustige, landelijke, maar niet (al) te geisoleerde omgeving.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:58
PV
PV is offline
nou met een fijn, niet al te groot appartementje op een leuke locatie zou ik al héél blij zijn, nu ik al 8 jaar op een studentenkamer bivakkeer
met teveel ruimte zou ik toch niet weten wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 21:53
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
vooralsnog ben ik erg blij met een appartementje op een leuke plek in een leuke stad. Ik heb geen behoefte aan heel veel ruimte in mijn huis en kinderen wil ik sowieso niet. 3 kamers vind ik meer dan genoeg: grote huizen verliezen voor mij toch snel hun knusheid. daarnaast vind ik leegstaande ruimte zonde van het geld.

een boerderij/kasteel-achtig iets ergens in Schotland of Nieuw-Zeeland heeft ook zijn charmes, maar ik heb toch graag mensen om me heen.

aan de andere kant ook geen gezinnetjeshuis in een gezinnetjesbuurt waar iedereen elkaar alleen ziet met het autowassen op zaterdag en met de buurtbarbecue (*huiver*)

hoe dan ook vind ik de locatie vele malen belangrijker dan het huis zelf.
Ooooooow, da's ook nog iets: een vierkantshoeve van 100-200 jaar oud... Maar da's meteen een héél pak geld.

Oud 07-04-2009, 21:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik hou enorm van die huizen die voorbij komen in dat makelaarsprogramma van de BBC, kennen jullie die? Van die typisch Britse landelijke huizen, honderden jaren oud, maar dan natuurlijk wel gerestaureerd en van binnen relatief modern ingericht. Maar daar hebben we er niet zo veel van in Nederland, dus ik vind onze variant, die van de (verbouwde) oude boerderij het mooist. Alleen moet er wel genoeg licht binnen zijn. Vrijstaand, dus, met grote tuin en bij voorkeur ook land. Het hoeft overigens geen erg groot huis te zijn, want zoals Ganralph zegt, verliest dat snel z'n knusheid. Ruime kamers is prettig, maar gewoon niet zo'n huis waarin je het niet gezellig krijgt.

In een stad vind ik die hoge oude herenhuizen ook het mooist <3 Dan ook met tuin graag, en een balkonnetje en serre en torens! Huhu.

Allebei niet realistisch overigens, maar ik kan me wel voorstellen dat ik nog jarenlang blijf huren (kamers, appartementen) en dan uiteindelijk als ik steenrijk ben een huis achteraf ga kopen.
Yeah, oude (verbouwde en vernieuwde) hoeves...

Ik wil wél iets groots, aangezien ik al veel kamers ga nodig hebben voor mijn doelen. Pc-gamekamer, bureaukamer, bioscoopkamertje...
Oud 07-04-2009, 22:59
Adore
Adore is offline
Ik vind de kubuswoningen in Rotterdam echt prachtig, maar ik zal er nooit gaan wonen (te onpraktisch) maar ik wilde dat toch even gemeld hebben.

Mijn eerste wens is een appartementje met twee kamers (liefst drie, maar zal niet haalbaar zijn) voor lekker op mezelf. Een klein balkonnetje vind ik al goed genoeg, al mag die dan wel het liefst op het zuiden zijn.
Later dan dat wil ik graag een ouder huisje, jaren '20 of nog ouder. Ik hou van de sfeer, de ziel die in oude huizen zit en de geluiden. Ik hoop dat zoiets een eerste huis kan worden waarin ik ga samenwonen. Dan is een begane grond en op de eerste verdieping een puntdak bij wijze al voldoende. Tuintje, make me happy.

Uiteindelijk wil ik wel graag een ouder, vrijstaand huis, maar of dat haalbaar is weet ik niet. We'll see! Of een mooi oud grachtenpand in het centrum van Dordrecht is ook een van mijn dromen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 15:14
Ivo
Ivo is offline
Mijn ideale woning...

Eens even denken. Het hoeft voor mij niet echt mega groot te zijn, ik hou niet zo van loze ruimte. Een beetje ruimte is wel prettig natuurlijk, maar het hoeft voor mij echt geen huis met tig kamers te zijn en een woonkamer van 50m2 is voor mij al echt ruim zat. Wel hou ik van veel licht. Een hoop ramen aan de zuidkant is dan ook een must.
Belangrijk is wel dat er een garage is waar meerdere auto's in kunnen. Kunnen m'n bolides (Mini's) lekker binnen slapen.
Een zonnige tuin is ook wel heel prettig. Lekker relaxen in de zomer. Het liefst heb ik geen achterburen, maar uitzicht op een park, natuur of boerenland. Maar als de tuin groot en groen genoeg is, zijn achterburen ook niet echt een bezwaar. Ik kan er alleen niet goed tegen als je bij elkaar naar binnen kijkt. De woning moet in een rustige straat liggen, maar het liefst wel dicht bij het centrum van een middelgrote plaats.

Eigenlijk zoek ik dus gewoon een grotere woning met garage op de plek waar ik nu woon in mijn kleine 2-kamer appartement. Heerlijk veel groen in de wijk (villawijk, dus grote tuinen met hele oude bomen), een woonkamer met hele grote ramen en een balkon op het zuiden en op 10 minuten lopen van het centrum.

Voorlopig helaas niet haalbaar. Een grote woning huren via de woningbouw schiet natuurlijk niet zo op en in m'n eentje iets kopen waar een garage bij zit wordt het ook niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 16:22
Balance
Balance is offline
Ik ga eigenlijk het liefst voor een rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk.
Godzijdank is mijn gebrek aan smaak ook eens handig
Oud 08-04-2009, 19:31
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
How tacky.

Ik had meer van je verwacht Balance!
Oud 09-04-2009, 15:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een vrijstaand huis of twee-onder-een-kap, met een (niet al te grote) tuin. Ik vind (goed gerenoveerde) jaren-30-woningen erg mooi met glas in lood en erkers enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 19:48
Roxy
Roxy is offline
Ik zou nu het liefst in een leuke beneden/bovenwoning/appartement iets wonen in nijmegen-oost.
Beetje deze stijl staat daar veel:

En later als ik rijk ben:
Oud 09-04-2009, 20:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op dit moment ben ik heel tevreden met mijn benedenwoning. Is oudbouw (weet niet precies hoe oud) maar wel goed gerenoveerd dus dubbelglas, centrale verwarming, etc maar wel in oude stijl gehouden. Dat vind ik wel tof.

Ziet er zo uit

Overzicht van de hele straat

M'n huisje (alleen begane grond)

Later als ik met m'n vriend aan kinderen toe ben en we allebei wat meer verdienen zou ik wel graag een eengezinswoning willen, rijtjeshuis of hoekhuis ofzo. Of twee onder een kap. Met een tuintje vind ik wel tof. En dan mag het best een nieuwbouwhuis zijn.
Oud 11-04-2009, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Yeah, oude (verbouwde en vernieuwde) hoeves...

Ik wil wél iets groots, aangezien ik al veel kamers ga nodig hebben voor mijn doelen. Pc-gamekamer, bureaukamer, bioscoopkamertje...
Hahah ja okee, dat laatste heb ik ook wel, maar dan moet ik een bibliotheek (omdat ik nu al duizend+ boeken heb en dat gaan er vast niet minder worden) en een atelier. Maar goed, daarvoor hoeft het huis nog niet achterlijk groot te worden, je moet gewoon niet zoveel kinderen nemen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 10:35
marrel
marrel is offline
Nah een vrijstaand of 2 onder 1 kap huis lijkt me wel wat. Wel modern/niet te oud want dat vind ik niet echt wat. Denk dat ik maar realistisch in een appartementje begin alleen
Oud 11-04-2009, 10:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, precies dit eigenlijk
Oud 11-04-2009, 18:44
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Hahah ja okee, dat laatste heb ik ook wel, maar dan moet ik een bibliotheek (omdat ik nu al duizend+ boeken heb en dat gaan er vast niet minder worden) en een atelier. Maar goed, daarvoor hoeft het huis nog niet achterlijk groot te worden, je moet gewoon niet zoveel kinderen nemen
't Plan is, om gewoon geen kinderen te nemen.
Oud 12-04-2009, 00:10
Verwijderd
Maar ik wil wel een kind of twee
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 00:48
Methuselah
Methuselah is offline
Eigen schuld dikke bult!
Oud 12-05-2009, 21:07
Verwijderd
Oh ik dacht altijd dat mensen die in een rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk gaan wonen niets anders kunnen betalen. Maar men vindt het nog blijkbaar leuk daar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 16:01
Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik zou, ooit als ik rijk ben, een groot alleenstaand huis willen met een hele grote tuin eromheen, met een vijver met vissen enzo =P. Maar dan wel een houten huis, dat het er een beetje oud uitziet.. met een verranda

Maar wat ook wel cool is, is juist zo een extreem modern huis, met heel veel glas.. Alleen dan moet je ook niet al te dicht op je buren wonen.. =/ Met dakterras, en een binnenzwembad of een zwembad op je dakterras.

Maar ik zou ook wel blij zijn met een appartementje in een leuke stad, met een badkamer, slaapkamer, woonkamer en keuken
Oud 15-05-2009, 08:26
Verwijderd
voor mezelf op dit moment zie ik een appartementje voor mijzelf en een toekomstig lief in een stad wel zitten. Want veel ruimte wil ik (nog) niet. Maar waar ik van kan dromen is een oud huis. Een vroegere vriendin van mij woonde in een zusterhuis aan een kerk en dat was fantastisch oud en gezellig. En de tante van een vriend van mij bezit een huisje in het Brabantse met een plaats met wat kleine schuurtjes en zoveel knusheid met de achtertuin aan het bos, een oude keuken en waar elke zondag de hele godganse familie in de keuken komt zitten koffie drinken en taart eten. Als mijn huis zoiets verdraagt en uitstraalt, ben ik gelukkig. Maar voorlopig mag het absoluut niet groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 17:50
Dith
Dith is offline
Ik denk dat ik maar met Nattigheid moet gaan wonen want dat is ook precies wat ik wil .
Ik houd van oude huizen met tuinen vol doorkijkjes, rozen en appelbomen maar op het moment zou ik juist heel blij zijn met een sfeervol klein appartementje in "mijn" (brabantse) stad.
Oud 17-05-2009, 19:42
Verwijderd
ruim met van die ramen waar je in kan zitten zegmaar en wenteltrappen en een open haard (wel met cv erbij anders is t niet leuk) en t liefst iets tuinachtigs met fruitbomen en bloemen en een vijver en eendjes en leukigheid
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 09:20
jeffreytjee
jeffreytjee is offline
een herenhuis achtige villa zoals een van onze buren maar die is kleiner als ons huis wij hebben alleen al een woonkamer ban 125 vierkante meter
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 16:18
Verwijderd
Beetje zoiets

Naar Amerikaans voorbeeld, ziet er wel cool uit. Alleen er moet geen storm of tsunami komen anders spoel ik zo weg.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 16:44
a-b-c
a-b-c is offline
villa..
of appartement, dan wel ergens hoog.. wil wel overal over kunnen uit kijken.. ^^
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 17:20
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik wil een klein vrijstaand huisje. met een klein tuintje, zodat je daar weinig onderhoud aan hebt
en er moet een eigen oprit zijn, zodat je de auto altijd voor de deur kunt parkeren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 20:37
celeronm
celeronm is offline

MIJN IDEALE WONING

EEN GROTE GEZINGS VILLA WAAR DE HELE FAMILIE GELUKKIG KAN ZIJN MET MEGA KEUKEN 2 WOONKAMERS EEN GROTE TUIN MET EEN ZWEMBAD.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten