Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 18:47
DarkCat
DarkCat is offline
Het artikel

De kleine haringetjes die geselecteerd zijn om te eindigen als haring in tomatensaus, worden al jong bij hun moeder-haring weggehaald om op te groeien in een bassin vol tomatensaus. Doordat zij door de tomatensaus heen hun soortgenoten niet kunnen zien, hebben zij een zeer eenzame jeugd. Dit resulteert in afwijkend gedrag.
Vele jonge haringen in tomatensaus krijgen waanideën en zwemmen continu in kleine rondjes omdat ze bang zijn tegen de rand van het bassin op te zwemmen; zijn kunnen deze immers niet zien.
Als ze wat ouder worden krijgen ze de neiging om te paren, maar omdat ze elkaar niet kunnen zien, resulteert dit in ongewilde homoseksuele praktijken. Vele jonge haringen in tomatensaus proberen rond deze leeftijd een einde aan hun leven te maken door uit het bassin te springen. Helaas gaat dit door de plakkerigheid en de dikte van de tomatensaus niet al te best.
Uiteindelijk sterven ze alsnog binnen korte tijd, door de gevolgen van de geringe zuurstof, het teveel aan pigment in de tomatensaus (de haringen worden hiervan na verloop van tijd door en door rood) en hun afwijkende gedrag.
En zo eindigen deze haringen als haring in tomatensaus in blik.

De reaktie
Commentaar van Dhr B. Likjevis, directeur van We-Can-Fish visproducten

"Wij van WCF zouden graag willen reageren op het geplaatste artikel over haringen in tomatensaus, en wel het volgende:
Een aantal genoemde 'feiten' in uw artikel berust op de waarheid maar klopt niet helemaal. Te beginnen bij de geboorte van de geselecteerde vis. Door middel van de nieuwste technologieën kunnen we al voor de geboorte de smaak en kwaliteit van de haring bepalen. Zo worden alleen moeders met kwaliteitsjongen in een bassin met tomatensaus geplaatst, waar zij eerst een gewenningsperiode krijgen van een uur (het is ook maar een klein visje). Direct na de bevalling wordt de moeder verwijderd uit het bassin en is het smaakmakende proces begonnen. De jongen worden dus niet bruut weggenomen bij de moeder. Ook zijn de jonge visjes helemaal niet bang om tegen de rand van het bassin op te zwemmen, sterker nog, ze doen niets anders. Grappig is hoe het soms op een noodkreet lijkt; maarja een haring is niet de meest stabiele, gezonde vis. Verder wilden wij u en uw lezers duidelijk maken dat de vissen een natuurlijke dood sterven. Dit omdat wij alleen de allerbeste, puur natuurlijke tomaten gebruiken voor onze tomatensaus.

Met vriendelijke groet,
B. Likjevis

p.s. Alle homoseksuele praktijken zijn puur en alleen vrijwillig."

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 18:53
Verwijderd

ook deze is leuk
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 21:36
SaraDane
SaraDane is offline
haha, Ik heb me doodgelachen toen ik het an het lezen was. Dit vind ik nu echt een heel leuk verhaal!

Sara
Oud 01-08-2002, 10:57
AtHell
AtHell is offline
Dit verklaart me een hoop
Oud 01-08-2002, 20:31
rozijntje
rozijntje is offline

heel leuk
Oud 01-08-2002, 21:59
konflict
konflict is offline
schokkend!

Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 10:23
Verwijderd
Muhahaha! *valt om* LOL! '

Je moet vaker lange treinreizen gaan maken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 14:56
Gothic
Gothic is offline
Geniaal
Oud 04-08-2002, 16:02
Black Bird
Black Bird is offline
Heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 16:51
Verwijderd
Ik ga nooit meer kleine harinkjes in tomatensaus eten...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 18:37
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Ik ga nooit meer kleine harinkjes in tomatensaus eten...
Tis je geraden
Reageren

Regels voor berichten