Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2009, 23:57
Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Nee mensen, dit is geen grapje.

Ik heb laatst 2 babykittentjes gekocht, en heb ze flink verwent, ik koop Whiskas junior brokjes en die blikjes met vlees gevallen. En elke keer als ik het dan zelf rook vond ik het echt lekker en ik heb het een keer geproefd en vond het zo lekker, maar ik durfde het niet te slikken dus spuugde ik het uit.

Maar is het slecht dan? Want ik vind het echt lekker en wil t eten. Ik heb het vaak gegeten maar dan weer meteen spugen en mond spoelen enzo.

Kan ik het gewoon eten?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 06:12
Verwijderd
wtf

als het niet dodelijk is voor katten, neem ik aan dat mensen er ook niet dood van zullen gaan. Echter, ik zou het niet doen. Mensen hebben behoefte aan ander soort voedsel...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 08:05
Alyssia
Alyssia is offline
Tuurlijk kan je het eten. Er zit alleen wel restvangst in, dus bv. alles uit de zee/van het land wat niet wordt gebruikt als menseneten, zoals dolfijnen en kangaroe's en meer van dat soort crap.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 10:55
Dith
Dith is offline
Je kan het gewoon eten maar het is niet goed voor de katten om Whiskas te eten . Beter een premiumvoer voor de katten (Orijen, Royal Canin etc.) als je o.a. geen stinkkatten wilt hebben!
Oud 02-07-2009, 11:14
Mobius
Mobius is offline
Super topic! I lol'ed.
Oud 02-07-2009, 13:51
Klein-Prinsesje
Citaat:
Tuurlijk kan je het eten. Er zit alleen wel restvangst in, dus bv. alles uit de zee/van het land wat niet wordt gebruikt als menseneten, zoals dolfijnen en kangaroe's en meer van dat soort crap.
Dat doen ze niet altijd, in die whiskas zit bv rundvlees enzo, en in andere zit ook gewoon vlees dat mensen eten en vis enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 17:26
Verwijderd
er zitten doperwten in whiskas..

maar t is gewoon eetbaar alleen niet lekker weet ik, en men beweert dat zwervers in amerika kattenvoer eten dus
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 12:01
Verwijderd
Citaat:
er zitten doperwten in whiskas..

maar t is gewoon eetbaar alleen niet lekker weet ik, en men beweert dat zwervers in amerika kattenvoer eten dus
Een vrouw in de stad hier koopt kattenvoer, staat ze om bekend. Eerst dacht iedereen dat het voor haar katten was, maar die heeft ze helemaal niet en ze heeft dus verteld dat ze het opeet. Yuck!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 21:29
Verwijderd
t is gewoon kutjezout
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 21:54
foefighter
foefighter is offline
als iemand dat op wil eten moeten ze dat toch lekker zelf wezen
het is geen poep ofzo
Oud 03-07-2009, 23:26
playXbunny
playXbunny is offline
wtf onozel kind wa ist aandacht tekort ofzu vast een 9 jarige
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 00:04
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
wtf onozel kind wa ist aandacht tekort ofzu vast een 9 jarige
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 03:03
Verwijderd
Citaat:
Je kan het gewoon eten maar het is niet goed voor de katten om Whiskas te eten . Beter een premiumvoer voor de katten (Orijen, Royal Canin etc.) als je o.a. geen stinkkatten wilt hebben!
Ik heb nog nooit een kat gezien die ging stinken van Whiskas eten, dus dit lijkt me onzin. Maar dat er kattenvoermerken zijn die beter zijn voor de gezondheid van de dieren is wel waar.

Citaat:
Dit lijkt me ook onzin. Er zal vast slachtafval uit de bioindustrie in zitten, maar dat zit ook in knakworstjes. En dolfijnen en kangoeroes worden ook gegeten door de mens. Hoe het zit met slachtafval van die dieren weet ik niet, maar het lijkt me erg sterk dat Whiskas duurder slachtafval van exclusievere beesten gaat kopen als ze ook gewoon tonnen goedkoop restvlees van koeien en schapen kunnen krijgen.

Meer ontopic: mijn moeder heeft bekend ooit eens kattenvoer te hebben gegeten (onder het mom van 'ik wil weten wat ik mijn kat voorschotel') en zij heeft er niets aan overgehouden, dus jij zal het ook wel kunnen eten. Het is uiteindelijk gewoon vlees, vis en groente, ze stoppen er heus geen hondsdolle ratten in.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 11:00
Sherlock
Sherlock is offline
Et lijkt me echt kk vies maar ik betwijfel of je er ziek van word
Oud 04-07-2009, 15:17
Dith
Dith is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit een kat gezien die ging stinken van Whiskas eten, dus dit lijkt me onzin. Maar dat er kattenvoermerken zijn die beter zijn voor de gezondheid van de dieren is wel waar.
Natuurlijk stinkt de kat zelf niet maar de ontlasting is 99% van de tijd niet te harden van een Whiskas-(of aanverwanten)kat.
Oud 04-07-2009, 15:19
Bloem
Bloem is offline
Plus dat kittens/katten door Whiskas een voedselallergie kunnen ontwikkelen omdat ze bij Whiskas een of ander "verslavend" stofje in hun voer doen waar veel katten niet tegen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 16:23
Allochthony
Allochthony is offline
Mijn kat krijgt alleen brokjes, van Liams, voor de rest eet ze vogels en elastiekjes.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 16:32
Verwijderd
Ik denk dat het eten van te veel vlees niet bepaald bevorderlijk is voor je gezondheid.
en misschien heb je kan om samonella op te lopen?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 16:52
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Natuurlijk stinkt de kat zelf niet maar de ontlasting is 99% van de tijd niet te harden van een Whiskas-(of aanverwanten)kat.
Qft.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 18:49
Verwijderd
Je kan het wel eten geloof ik. Ik weet niet of de volgende theorie een broodje aap verhaal is maar toch: het blijkt dus dat er ooit een kattenvoer was gemaakt waarin muizen en ratten werden verwerkt maar dat werd verboden omdat een mens daar ziek van kan worden. Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Je kan het wel eten geloof ik. Ik weet niet of de volgende theorie een broodje aap verhaal is maar toch: het blijkt dus dat er ooit een kattenvoer was gemaakt waarin muizen en ratten werden verwerkt maar dat werd verboden omdat een mens daar ziek van kan worden. Zoiets.
Lijkt me onzin. Kattenvoer bevat gewoon separatorvlees, alleen dan van mindere kwaliteit dan het separatorvlees dat wordt gebruikt voor bijv. knakworstjes. Er is niets mis mee, het lijkt me alleen niet zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 17:10
Volk
Volk is offline
Ik denk niet dat het kwaad kan. En ik vind het ook heerlijk ruiken. Ik sta altijd te watertanden als ik het blikje openmaak om aan mijn ratten te geven. (maar dat is nooit whiskas op de een of andere manier vertrouw ik dat niet voor mijn ratten)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 18:51
Roooooos
Roooooos is offline
ik heb het vroeger gegeten..
ik heb geen idee waarom maar ik deed het.
ik was 5 ofzo.
maar ik leef nog
dus eet het gerust op. maar klaag me niet aan als je dood bent.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 00:39
Klein-Prinsesje
Thanks voor de reacties!

ik heb het toch maar bij die ene keer gehouden omdat ik geen zin heb in schadelijke gevolgen, als ik zo hoor wat er allemaal in zit..

ze zouden eens zoiets voor de mens moeten maken, het smaakt gewoon lekker
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 10:30
Verwijderd
omg
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 14:03
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ieuw ieuw ieuw.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 15:05
'MLAMILA
'MLAMILA is offline
haha, ik heb een keer een hondenbrokje op toen ik iets van 8 ofso. was,
maar als je het lekker vind; vooral blijven eten, ik zou het niet echt doen . . .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 19:41
Enzymex
Enzymex is offline
Mijn nichtje at ook wel is kattenvoer, ik vond dat wel een beetje raar. Maar als je het echt zo lekker vind, waarom ook niet
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 21:52
Pimsalabim
Pimsalabim is offline
Het zijn vast grappen die jullie maken met 'klaag me niet aan als je dood bent', maar als het schadelijk is voor je gezondheid zullen ze dit wel op de verpakking neerzetten.
Dit staat er waarschijnlijk niet op (heb zelf geen katten), dus je kan ze gerust eten.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 22:38
vosje16
vosje16 is offline
Een vriend had ooit een feestje georganiseerd bij hem thuis en had o.a. pasta klaargemaakt met vanalles erin. Bleek later dat hij er Whiskas in had gedaan om eens goed te lachen. Gelukkig had ik er niet van gegeten, maar degene die er wel van op hadden, hebben op het moment zelf niets verdachts gemerkt en vonden het ook lekker (en niemand is daarna ziek geworden ofzo).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 23:29
Myuki
Myuki is offline
hihi "klein prinsesje kattevoer"
Oud 29-07-2009, 13:30
Verwijderd
Oke?
hoi.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 12:54
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Kattenvoer kun je gewoon eten. Volgens mij is het zelfs zo dat mensen het voer testen voordat het de winkel ingaat, en er dus van eten om te controleren of het fatsoenlijk is.
Oud 15-08-2009, 21:47
Allure
Allure is offline
Ik vind kattenvoerzakjes echt enorm stinken en doe er alles aan om te voorkomen dat het voer op mijn handen komt. Eigenlijk geef ik mijn kat het liefst alleen maar brokjes, maar hij vindt die zakjes wel heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 21:58
janosch
janosch is offline
Frikadellen zijn ook heel lekker
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 18:51
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 21:11
Rationeel
Rationeel is offline
die kattenvoerreclames worden wel gemaakt alsof ze naar de katteneigenaar gericht zijn:

"probeer nu onze twee heerlijke nieuwe smaken, hmmmm" aldus whiskas.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Plus dat kittens/katten door Whiskas een voedselallergie kunnen ontwikkelen omdat ze bij Whiskas een of ander "verslavend" stofje in hun voer doen waar veel katten niet tegen kunnen.
Heb je daar een bron voor?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 18:43
Verwijderd
Ik heb ook wel eens kattenvoer gegeten, na een stomme weddenschap, toen ik 10 was ofzo.
Ben er niet ziek van geworden of wat ook.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 12:07
bramxp
bramxp is offline
katten voer is niet slecht voor mensen maar ook niet goed er zitten niet de juiste voedingsstoffen in,
dit mag ook niet slecht wezen er word hier rekening gehouden met de OOPS factor houd in dat mensen dit per ongeluk ook kan eten of gewoon om te kijken hoe het smaakt

over het vlees mensen hebben het hier over slacht afval is niet waar slacht afval word wel verwerkt in eten voor dieren maar dat zijn boerderij dieren varkens, koeien, enz het vlees dat ze voor katten en honden gebruiken is spuitvlees

spuitvlees :even voor de duidelijkheid is vlees dat niet makelijk van de botten af komt en wordt er dus afgespoten

conclusie : veilig, maar de meeste mensen eten het niet om dat het vies smaakt
Oud 28-08-2009, 12:15
Csowivel
Csowivel is offline
Wie weet krijg je nu een mooie glanzende vacht Prinsesje...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 14:33
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
Wie weet krijg je nu een mooie glanzende vacht Prinsesje...
Dat scheert ze waarschijnlijk.

OWH SNAP NO HE DIDN'T!
Oud 29-08-2009, 14:12
$moky
$moky is offline
ik heb toen ik een jaar of 3 was een hele bak katten brokken gegeten en ik leef nog
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 14:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wordt bedoeld dat katten meer gaan poepen van whiskas (en andere goedkope merken), omdat er meer vulmiddel inzit. Duurdere merken, dus met minder vulmiddel, worden vollediger verteerd, dus dan moeten de katten minder poepen (gewoon omdat ze minder moeten eten om vol te zitten en alle voedingstoffen binnen te krijgen). Dus de katten gaan niet harder stinken, maar de kattenbak wel?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 08:17
JonathanMJ
JonathanMJ is offline
Wie eet nou kattenvoer, Ik denk niet dat je er dood van gaat ofso,
alleen wel moet op passen met je spijsvertering enzo want want het is speciaal voor katten gemaakt. Zou het beter niet doen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten