![]() |
|
Ik wil wel toegeven dat ik mij snel zorgen maak, maar dat is nu toch helemaal niet het geval? Moest het wel het geval zijn, dan had ik het al lang over mexicaanse griep ofzo
![]() Ik vraag gewoon tips om van mijn luchtpijpirritatie/pijn (sneller) af te komen. En daar bedoel ik mee dat wanneer ik adem, het bovenste deel van mijn luchtpijp (volgens mij) geďrriteerd raakt en wat gaat "kriebelen", waardoor ik dan wat moet hoesten, maar dat doet pijn. En het probleem is dat keelpilletjes/spray niet tot op die plaats geraken. Dus ook ijsjes eten of iets warms eten heeft amper effect, aangezien het de verkeerde richting (maag) uitgaat... |
![]() |
|
Nou misschien is dat een verschil tussen België en Nederland, maar in Nederland heerst een beetje het gevoel 'niet zeuren, gewoon doorlopen', zeker in het geval van keelpijn. Ik denk dat wij gewoon nogal verbaasd zijn over het feit dat iemand uberhaupt een topic aan maakt over keelpijn. Dat is zoiets kleins, daarmee wacht je gewoon weer tot het over gaat.
Maar goed, een topic aanmaken mág natuurlijk wel gewoon en we kunnen ook tips geven. Maar then again: keelpijn is zoiets kleins, daar doe je normaal dus ook niks aan. Gewoon afwachten tot het weer over gaat en tot die tijd vitamines binnen krijgen, warm houden, rusten, etc. En als het echt zo'n pijn doet paracetamol. That's all.
|
Ik zou me na 1 dag sowiso niet zo'n zorgen maken, heb al 6 weken keelpijn en er is niet veel aan te doen. Ijswater en snoepjes enzo verzachten wel, ook al zit het dieper in de keel. Als je veel gaat hoesten heeft Vics best geniale pastiles, met honing smaak. Werken een beetje verdovend en ben je iig even hoestvrij.
|
Ik zou ook niet te vaak paracetamol of iets dergelijks nemen, alleen als het echt heel erg is en het met wat rust niet overgaat. Ze zeggen dat je immuun kan worden voor dingen als paracetamol. Of het echt kan weet ik niet, maar het zou in ieder geval niet de bedoeling zijn.
Niet meteen in paniek schieten dus. Als je voldoende slaap krijgt, voldoende eet en drinkt en dus de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, dan gaat alles vanzelf weer over ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zelf ben ik niet zo van de medicijnen, maar lekker paracetamol kauwen bij een buikpijn, hoofdpijn, keelpijn e.d. kan echt geen kwaad. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Ziek zijn maar wel willen studeren Snebbeltje | 6 | 12-01-2014 09:52 | |
De Kantine |
Zou jij kinderen willen nemen als je een erfelijke ziekte had? Severus | 50 | 04-08-2004 21:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Jongens of meisjes met "de ziekte van steinert" of te wel "Dystrophia Myotonica" Maradinus | 0 | 06-04-2003 17:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik was ziek... Vlooienband | 12 | 23-02-2003 13:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ziekte, maar welke? Sciza | 5 | 01-05-2002 14:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Erfelijke ziekte bij donor van sperma... PrackaH | 10 | 27-02-2002 21:30 |