Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2009, 20:45
Jasperkr
Jasperkr is offline
Ik zit eraan te denken om misschien na mijn examen havo naar 5 vwo te gaan. Heeft iemand hier enige ervaring mee, zo ja, beschrijf dan a.u.b. ook welke vakken je had, of je de enige was die dat deed, enzovoort.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2009, 20:59
TFS!
TFS! is offline
Ik doe dit jaar vwo, vorig jaar 5havo. Voor mij stond al vrij lang vast dat ik dit ging doen, en uiteindelijk gingen nog een jongen en een meisje uit mijn klas het ook doen. Ik deed E&M met keuzevak Duits, nu heb ik daar nog aardrijkskunde en filosofie bij.
Oud 12-10-2009, 16:58
Verwijderd
Je moet op VWO niveau én Frans én Duits volgen als je van de havo komt. Ik ken wel iemand die dit heeft gedaan en het is zeker mogelijk. Maar je moet echt wel je best doen en je kan niet gaan zitten niksen. Het niveau van de toetsen is ook hoger en je krijgt vragen die inzicht vergen. Degene die ik ken had profiel C&M en moest zowel Frans als Duits volgen om VWO te kunnen doen. Al kwam zij van 3 havo naar 4 vwo.

V5 is trouwens een erg pittig jaar, succes ermee! Het is vergelijkbaar met 4 havo, alleen dan nog iets moeilijker. Maar onmogelijk is het zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 17:14
Izzy92
Izzy92 is offline
Citaat:
Je moet op VWO niveau én Frans én Duits volgen als je van de havo komt. Ik ken wel iemand die dit heeft gedaan en het is zeker mogelijk. Maar je moet echt wel je best doen en je kan niet gaan zitten niksen. Het niveau van de toetsen is ook hoger en je krijgt vragen die inzicht vergen. Degene die ik ken had profiel C&M en moest zowel Frans als Duits volgen om VWO te kunnen doen. Al kwam zij van 3 havo naar 4 vwo.

V5 is trouwens een erg pittig jaar, succes ermee! Het is vergelijkbaar met 4 havo, alleen dan nog iets moeilijker. Maar onmogelijk is het zeker niet.
Sommige scholen maken uitzonderingen of binden zich helemaal niet aan deze regels, hoewel ik niet weet of de regel dat je Frans en Duits moet volgen als je een overstap van HAVO naar VWO maakt, landelijk wel bestaat.
Ik ben zelf óók van HAVO-3 overgestapt naar VWO-4, ik volg zowel Frans en Duits maar er is mij nooit iets over een zodanige verplichting verteld. Ook is het op onze school niet zo dat je Frans én Duits moet volgen als je overstapt van HAVO-5 naar VWO-5..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:08
TFS!
TFS! is offline
Frans en Duits moesten alleen volgens de oude regeling allebei, toen er ook nog deelvakken bestonden. Nu moet je op VWO minimaal een van beiden (of Latijn of Grieks), en op Havo is het niet verplicht om een 2e vreemde taal te doen.
Oud 14-10-2009, 13:32
Verwijderd
Op VWO hoef je geen klassieke talen te hebben, hoewel het wel mag natuurlijk. Minimaal 1 van beide geldt wel voor het gymnasium.

Bij ons was een 2e vreemde taal bij HAVO verplicht, hoewel wij in de Nieuwe Tweede Fase zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 13:58
Izzy92
Izzy92 is offline
Ik doe ook gewoon Nieuwe Tweede Fase.. Uiteindelijk ben ik van havo 3 naar vwo 4 gegaan maar mijn profiel voor havo 4 stond wel al vast voor het geval dat het niet zou lukken om naar het vwo te gaan. En ik hoefde geen 2e vreemde taal te kiezen..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 21:08
TFS!
TFS! is offline
Bij C&M is het wel verplicht, maar dan als profielvak. E&M heeft het als profielkeuzevak en de N-profielen alleen in het vrije deel.
Oud 16-10-2009, 15:34
Verwijderd
Dat meisje dat ik ken had ook profiel C&M. Dus dat kan het wel verklaren.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 14:47
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:

Nee hoor, je hebt naast Engels nog één moderne vreemde taal nodig, niet twee. Misschien voor C&M, maar voor de andere profielen niet
Oud 18-10-2009, 15:58
Verwijderd
Dat kan dan wel. ^^ Zij heeft nu Frans en Duits, maar dat kan wel aan het profiel (CM) gelegen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten