Advertentie | |
|
![]() |
|
Je hebt inderdaad wat weinig kleren, maar ik denk dat je moeder ook bang is dat je straks een groeispurt krijgt en als je dan nu massaal kleding gaat kopen dan pas je dat straks allemaal niet meer want dan is het te klein.
Dat is dan ook weer een voordeel voor jou, dan moet je namelijk wel nieuwe kleren hebben. |
![]() |
|
![]() |
Spreek eens af om wat vaker met je moeder te shoppen, anders
![]() |
![]() |
|
ik voel me best vreemd als ik dit zo lees.
want ik heb mijn kleren kast even nagekeken. en kwam erachter dat ik meer kleren heb voor mijn werk en het slapen dan gewone kleren voor school en zo.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik vind het niet zo belachelijk weinig, als het tenminste leuke kleren zijn(!) Maar ik snap wel dat je graag wat meer wil hebben zodat je wat meer kan variëren. En voor een feestje ofzo is het natuurlijk wel fijn als je iets feestelijks aan kan trekken. Je hoeft je er sowieso niet voor te schamen hoor. Vaak hebben mensen met veel meer kleren ook bepaalde lievelings kledingstukken die ze vaker dragen dan andere dingen, die lopen ook niet elke dag in iets nieuws.
|
![]() |
Ik was op jouw leeftijd ook altijd heel bang dat ik te weinig kleren had en nu heb ik er te veel
![]() Maar ik vind dat je kleren moet kopen als je ze echt leuk vindt en niet omdat je er elke dag anders uit moet zien. Als je van winkelen houdt kun je op een gegeven moment echt wel overal de koopjes uithalen, gewoon goed zoeken en alles in de gaten houden. |
![]() |
|
Ik ben ook 13 en ik had ook te weinig kleren. Toen had ik even een shopaholictijd en nu mag ik ook een tijd niks meer kopen.
Laat je moeder anders zien dat je iets te weinig kleren hebt. Ze begrijpt het dan wel. En op de koopjes letten.
|
Ten eerste is er niets om je voor te schamen. Zelfs als je veel meer kleren zou hebben, zou je je favoriete shirtjes hebben en sommige kleren nu eenmaal heel vaak aanhebben. Net zoals nu het geval is, maar nu omdat je weinig andere keuze hebt.
Ik vind inderdaad wel dat je weinig kleren hebt. Niet omdat je per se kasten vol moet hebben (dat vind ik echt onzin, het kan leuk zijn maar niemand heeft het echt nodig), maar als je één shirt met lange mouwen in de was hebt en je gooit een glas drinken over de ander heen heb je een probleem, want dan moet je dingen gaan dragen die te warm of te koud voor het seizoen zijn. Om die reden zou ik als ik jou was wel om meer kleren gaan bedelen. Heb je je moeder al gevraagd waarom je niet eerder kleding kunt kopen?
||
Citaat:
Desalniettemin vind ik dat elke vrouw recht heeft op genoeg kleding om lekker te kunnen variëren ![]()
|
Verwijderd
|
Nouja ik vind sowieso dat als je in Nederland woont je recht hebt op genoeg kleding om elke dag schone kleding te kunnen dragen. En in de puberteit wil je nog wel eens veel zweten. Dus als je twee keer per week de was doet, betekent dat: minstens 4 shirtjes of bloesjes met korte mouwen; minstens 4 met lange mouwen; minstens 2 goede broeken; minstens 2 rokjes of korte broeken; minstens 2 truien of vesten. En een of twee extra van alles zou dan ook wel fijn zijn, voor het geval dat je inderdaad drinken over jezelf gooit oid.
Ik snap dat sommige mensen weinig geld hebben en dus niet veel kleren kunnen kopen voor hun kind dat in de groei is, maar bij de h&m en c&a heb je ook prima kleren of desnoods bij de wibra of op de markt. Dus TS, als je minder hebt dan bovenstaand lijstje vind ik dat je best je moeder om meer kleren mag vragen. En als je dan graag nóg meer wil, om af te kunnen wisselen, maar je ouders hebben het geld er gewoon niet voor, dan kun je een oppasbaantje of folderwijk zoeken zodat je zelf wat kunt kopen. |
![]() |
||
Citaat:
idd ![]() dat heb ik ook!! ik heb een kast over de lengte van mijn hele muur. en die puilt echt uit. maar ik ben gewoon verslaafd aan kleren, tassen, en schoenen kopen ![]() zo snel als ik geld genoeg heb vliegt het er meteen weer uit aan kleren. ik ben iedere week wel in de stad te vinden ![]()
Laatst gewijzigd op 28-08-2009 om 18:40. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|