Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2009, 15:56
drukknoopje
drukknoopje is offline
De topictitel zegt het al; onze hond is heel erg lief en leuk maar hij stinkt nogal uit z'n bek. Iemand briljante ideeën wat je hieraan kan doen? Kan het iets te maken hebben met het feit dat hij regelmatig van voer wisselt?
Dan de kat; die is ook heel lief en erg raar. Nieuw van deze kat is dat hij tegenwoordig aan één stuk door gaat mauwen. Als ik aan het koken ben zet ik 'm gewoon buiten, zo irritant is het. Hij slaapt, is buiten of loopt voor je voeten te mauwen. Kan dit komen doordat hij hondenvoer te eten krijgt en daardoor bepaalde voedingsstoffen mist en daarom vraagt?
Oud 27-08-2009, 19:25
Verwijderd
Het is niet goed om steeds van voeding te wisselen en het is ook niet veel goeds dat een kat hondenvoer krijgt gezien een kat andere voedingsstoffen nodig heeft. Dus begin daar inderdaad maar eens aan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 19:30
drukknoopje
drukknoopje is offline
Hoe kan je dan een kat en een hond leren dat ze niet van voerbakje mogen ruilen? Want eerst gaf ik de kat kattenvoer en de hond hondenvoer, en als ik dan heel even niet oplette, gingen ze meteen ruilen. Omdat zowel de kat als de hond altijd wat voer in hun bakje laten zitten, begin ik er niet aan om er de hele dag naast te gaan staan. Dus toen had ik ingevoerd dat er maar één soort voer meer is, dan eet in ieder geval één dier het voer wat eigenlijk ook echt voor hem is. En dat was dus de hond.
Oud 28-08-2009, 09:48
Poeperd
Poeperd is offline
Je kan ze alleen op bepaalde tijden te eten geven, wachten tot ze weglopen of het op hebben en dan weer terug zetten in de kast oid, dan eten ze alleen hun eigen voer. Je kat hondenvoer te eten geven is een heel slecht idee, dat voer is afgestemd op wat het dier nodig heeft en dan moet je dus niet voer voor andere dieren geven.
Oud 28-08-2009, 12:19
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben het voor van de hond op de grond staan en het voer van de katten opeen apart deel van het aanrecht. Zo kunnen ze niet bij elkaars voer, aangezien de hond op verschillende tijden te eten krijgt en alles in één keer opeet.

En kattenvoer heeft een hele andere samenstelling dan hondenvoer, dus altijd de dieren hun eigen voer geven!
Oud 28-08-2009, 13:40
Verwijderd
De kattenbakjes ergens neerzetten waar de hond er niet bij kan.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat je een hond niet vaak kan laten wisselen. Veel honden kunnen gewoon met de pot meeeten hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 15:49
Miekje*
Miekje* is offline
Dat kan wel inderdaad, maar als je nog lang plezier wil hebben van je hond zou ik hem/haar gewoon hondenvoer geven .
Oud 29-08-2009, 18:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
De hond krijgt ook gewoon hondenvoer, maar ik koop nog wel 's andere soorten, maar zal nu een poos hetzelfde soort geven en dan kijken of het beter wordt.
Ik wil het kattenvoer niet op het aanrecht hebben staan, hebben de kat net zo'n beetje afgeleerd om steeds op het aanrecht te springen. Alle andere plekken kan de hond bij en is dus niet handig. Blijft lastig.
Oud 29-08-2009, 20:21
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Slechte adem bij een hond ligt voor 97% van de gevallen aan de voeding.
Ook tandplak zorgt voor een slechte adem, maar ook tandplak komt door slechte voeding.

Wees kritisch met voeding en val niet voor bijvoorbeeld leuk uitziende gekleurde brokjes, dat is enkel kleursstof. Ook is het zo dat een hond weinig tot geen (daar zijn de meningen over verdeeld) granen nodig heeft. Als je op de verpakking allemaal aanprijzingen voor graan ziet, laat het dan maar liggen. Graan (en bijproducten daarvan) zijn grotendeels goedkope vulmiddelen.

farmfood.nl en cavom.nl zijn bijvoorbeeld hele goede brokken en daar hoeven ze in verhouding ook maar weinig van te hebben.

Ik geef mijn hond sinds een aantal jaren rauw vlees (carnibest.nl) en merk hoe prachtig zijn gebit is en blijfft. Maar goed dat is weer iets heel anders.

Succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 21:15
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb nu een grote zak Caracroc (of zoiets) gekocht, die schijnt ook goed te zijn. Hopelijk gaat het dan wat beter.
Maar er is dus niemand die weet waarom de kat zo mauwt?
Oud 31-08-2009, 08:13
Verwijderd
Citaat:
De hond krijgt ook gewoon hondenvoer, maar ik koop nog wel 's andere soorten, maar zal nu een poos hetzelfde soort geven en dan kijken of het beter wordt.
Ik wil het kattenvoer niet op het aanrecht hebben staan, hebben de kat net zo'n beetje afgeleerd om steeds op het aanrecht te springen. Alle andere plekken kan de hond bij en is dus niet handig. Blijft lastig.
Ach weet je wat het is, hoe 'goed' het voer ook is het blijft constant een verschillende samenstelling. Dat betekent dus dat de hond veel of weinig zout binnen krijgt, veel of weinig calcium, veel of weinig dit veel of weinig dat. Het lichaam krijgt dus niet echt de kans om aan de brokken te wennen. Brokken blijven een human made voer dat niet perfect is voor je dier en moet er dus aan wennen om goed te werken.

Als je niet wil dat ze elkaars voer opeten (of vooral de hond het kattenvoer) zul je toch écht een hogere plek moeten verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 10:28
Verwijderd
Zo zwart-wit is het niet altijd.

Citaat:

En kattenvoer heeft een hele andere samenstelling dan hondenvoer, dus altijd de dieren hun eigen voer geven!

Toen wij onze hond uit het asiel haalden, weigerde hij te eten. De dierenarts gaf ons de tip om hem kattenvoer te geven. En verrek als het niet waar is: het beest begon te eten.

Uiteraard daarna wel gewoon op de hondenbrokken over gestapt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 14:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kun je niet alleen tijdens het eten de kat in de gang zetten met haar eten en de hond in de keuken, ofzo? In aparte ruimtes eten werkt altijd heel goed bij de dieren van mijn stiefmoeder.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 16:21
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ja dat zou kunnen, maar ze eten allebei niet alles meteen op. Ze nemen een paar hapjes, en dan laten ze de rest staan en eten dat verspreid over de dag op. Het is echt heel lastig.
Oud 02-09-2009, 11:52
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ja dat zou kunnen, maar ze eten allebei niet alles meteen op. Ze nemen een paar hapjes, en dan laten ze de rest staan en eten dat verspreid over de dag op. Het is echt heel lastig.
Dan leer je ze dat af. Bij mijn oom en tante heeft 1 kat suikerziekte en moet speciaal voer. Tegenwoordig miauwen de andere twee katten voor de deur waar het eten staat als ze eten willen, dat wordt dan even neergezet. Zodra die twee klaar zijn wordt het weer in de kast gezet en op die manier kan de suikerziekte-kat er niet van eten.

Die twee krijgen dus niet op vaste tijden te eten, gewoon als ze willen. Soms is er de hele dag niemand thuis dan krijgen ze 's ochtends en als ze weer thuis zijn 's avonds te eten. Dat kunnen katten echt wel hebben.

Gewoon even neerzetten, zodra ze weglopen afdekken en weg halen.

Katten miauwen meestal erg omdat ze aandacht willen, als hij verder gewoon gezond is. Dus misschien wat meer met hem spelen of hem even aaien of knuffelen als hij miauwt. Als het te erg wordt negeren natuurlijk maar ik snap dat dat niet altijd makkelijk is.
Oud 02-09-2009, 13:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan leer je ze dat af.
Natuurlijk niet. Katten eten gewoon verspreid over de dag, als je dat een probleem vindt moet je geen kat nemen. Jij eet toch ook niet 's morgens drie maaltijden en een toetje?

En dit is waarom de hond uit zijn bek stinkt: het is een hond.
Oud 03-09-2009, 16:00
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Natuurlijk niet. Katten eten gewoon verspreid over de dag, als je dat een probleem vindt moet je geen kat nemen. Jij eet toch ook niet 's morgens drie maaltijden en een toetje?

En dit is waarom de hond uit zijn bek stinkt: het is een hond.
Ik vind het geen probleem, mijn kat heeft de hele dag te eten. Maar bij het voorbeeld over de suikerziekte kat kan dat dus niet. Dan eet die het ook en daar wordt hij niet gezonder op. Als het niet gaat kan het echt geen kwaad om je kat op gezette tijden eten te geven hoor Beter dan hondenvoer...
Oud 03-09-2009, 17:05
Verwijderd
Een kat kun je het niet af/aanleren nee, een hond wel. Als hij klaar is met eten bak weer weghalen tot de volgende keer dat je hem voert.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Zo zwart-wit is het niet altijd.

Toen wij onze hond uit het asiel haalden, weigerde hij te eten. De dierenarts gaf ons de tip om hem kattenvoer te geven. En verrek als het niet waar is: het beest begon te eten.

Uiteraard daarna wel gewoon op de hondenbrokken over gestapt.
Dat is 'm natuurlijk om de smaak te doen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 17:07
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Een kat kun je het niet af/aanleren nee, een hond wel. Als hij klaar is met eten bak weer weghalen tot de volgende keer dat je hem voert.
Ja dat kan je doen, maar dan leer je 'm feitelijk om te schrokken, wat ook niet gezond is.
Oud 04-09-2009, 11:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het geen probleem, mijn kat heeft de hele dag te eten. Maar bij het voorbeeld over de suikerziekte kat kan dat dus niet. Dan eet die het ook en daar wordt hij niet gezonder op. Als het niet gaat kan het echt geen kwaad om je kat op gezette tijden eten te geven hoor Beter dan hondenvoer...
Ja, als het echt niet anders kan. Maar in dit geval kan het best anders.
Reageren

Regels voor berichten