Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2009, 22:57
Lydia Field
Lydia Field is offline
Okee, vandaag was ik bij iemand op bezoek en het was daar een enorme teringzooi. Toen ik daar iets van zei zei die vent dat hij alles aan het verkopen was. Ik heb toen eens rondgekeken maar het was allemaal kapotte troep, ouwe stereo, meubels en zo.

Maar..... in een doos zat een heel compleet servies Royal Knight Traditional Dinnerware uit Staffordshire England. Ik heb er een beetje verstand van en ik heb alle borden en kop/schotels bekeken. Een kop en schotel kost tegen de $ 50, een bord $ 30. Het was het servies van opa en oma geweest (die waren kennelijk overleden). Voor de hele doos wil hij maar $ 100 hebben! Het was maar vier keer gebruikt. Van alles is 10 stuks. Ik vroeg om certificaten of aankoopbewijzen maar die had hij niet.

In deze tijd zal een oud servies niet zo snel verkopen (ik vind dit oerlelijk anders had ik het zelf gehouden). Maar ik twijfel wel gruwelijk nu of ik het zal kopen. Honderd bucks is niet veel en ik heb toch zo'n gevoel dat er zich wel iemand aandient over een paar jaar als de economie wat beter is. Maar ja, ik kan de honderd dollar ook wel ergens anders voor gebruiken.

Mwah nu weet ik dus eigenlijk niet wat ik moet doen.
Oud 15-09-2009, 22:59
Verwijderd
Niet doen.

Als je het al koopt doe je dat alleen maar om winst te maken en het nooit zelf te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 22:59
TopDrop
TopDrop is offline
als een kop en schotel al 50 dollar kost, en daar staat een doos vol voor 100, dan moet je er zelfs in deze moeilijke tijd er totaal wel meer dan 100 dollar voor terug moeten kunnen krijgen als je het doorverkoopt, lijkt me zo.
Oud 15-09-2009, 23:02
Verwijderd
Ja, als je zeker weet zonder certificaten dat jij het tóch nog kan verkopen moet je dat zéker doen!! Lijkt mij een prima investering.

En anders kan je altijd nog ermee naar Kunst&Kitsch
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:

Als je het al koopt doe je dat alleen maar om winst te maken en het nooit zelf te gebruiken.
Wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Lydia Field
Lydia Field is offline
Citaat:
Niet doen.

Ja, dat was inderdaad mijn bedoeling. Ik ken een goudsmid die wil testen of het echt goud is op de borden en als het dat is, zou ik de hele doos in een hoekje mieteren (voorzichtig dan) en een paar jaar laten staan om dan later te verkopen.
Oud 15-09-2009, 23:05
Verwijderd
Ok dan moet je het doen Dan weet je je antwoord toch al? Waarom dan een funny topic?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 23:10
Lydia Field
Lydia Field is offline
Solly.

Dacht dat dit het meest voor de hand liggende plek ervoor was. Een mod kan het vast verplaatsen...?
Oud 15-09-2009, 23:15
Verwijderd
Nee maar serieus, waar zou je willen dat het staat dan? Je weet het antwoord toch op je eigen vraag? Wat wil je horen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 23:24
Verwijderd
Ik zou 't kopen. En als je 't niet koopt zou ik tegen de man zeggen dat het servies meer waard is dan de honderd dollar die hij ervoor vraagt. Hij verkoopt z'n shiz vast niet voor de lol, dus daar is hij vast blij mee.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 09:51
Verwijderd
Als je die 100 euro nodig hebt om komende maand van te eten, zou ik het niet doen. Als ze nu op je spaarrekening staan of als je er anders niet-noodzakelijke dingen van zou doen, dan wel.

En als ik een grote aankoop doe wil ik ook altijd dat van te voren wat mensen tegen mij zeggen 'ja dat is een goed idee', dus ik snap het wel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 10:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zolang je zeker weet dat dat het waard is (en dus dat je niet opgezadeld kunt worden met waardeloos en lelijk servies) kun je het doen. Het is niet iets wat ik er op zou gokken, persoonlijk, maar ach.
Oud 16-09-2009, 10:28
Allure
Allure is offline
Wat DP zegt ja, als je ondanks het ontbreken van een aankoopsbewijs ervan overtuigd bent dat het echt is en het dus veel meer waard is dan honderd euro, waarom niet.

Misschien een idee om even op marktplaats te kijken of een dergelijk servies te koop wordt aangeboden en zo ja, voor hoeveel geld dan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 10:36
Allure
Allure is offline
Oh hmm je woont geloof ik niet in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 10:41
Verwijderd
eBay.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:03
Rationeel
Rationeel is offline
je vindt altijd wel een sufkut die ergens meer voor over heeft dan jijzelf.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar mis mee?
GRAAICULTUUR Archont

Nee ik zou gewoon even wat research doen op marktplaats/ebay en als je zeker weet dat je er winst op kan maken dan laat mij maar een kapitalistische zwijn zijn en verkopen met die handel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:47
Verwijderd
Wat White Trash zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten