Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan het op het politiebureau vragen maar Oom agent is vaak ook niet helemaal op de hoogte van de wet- en regelgeving.
|
139 leek me ook nogal veel. De baliemedewerker op het politiebureau kon me nou ook niet bepaald verder helpen. Het enige dat ik als advies mee kreeg was 'als je nou gewoon de originele claxon houdt, dan weet je zeker dat je goed zit'
Daar vroeg ik toch niet om kut ![]() Denk dat ik gewoon zo'n 110DB ding bestel ![]()
|
Doet mij denken aan het verhaal van iemand die een scheepshoorn op (ja, op: het paste niet ín de auto) zijn auto had gemonteerd en er in de bergen mee was gaan lopen
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik denk dat het opzich wel mag, maar dat het niet erg fijn is als je plotseling moet toeteren en er fietst bijvoorbeeld iemand naast je auto, diegene zou een hartverzakking krijgen. Meerdere tonen (bv. a la dukes of hazzard) mag idd niet.
|
De hoorn van een trein is ook erg effectief:
http://www.youtube.com/watch?v=UbKvHzCUKBA Maar denk er wel aan dat bijv. je uitlaat gelimiteerd is aan een hoeveelheid decibel (dit is een beetje afhankelijk van het bouwjaar van je auto, meende ik). Als je dus onnodig/uitzonderlijk veel lawaai gaat maken kan je altijd op aandacht van de politie rekenen. 110 dB wordt verstaan als 'extreem geluid', bijv. een F-16 op een meter of 90 boven je hoofd langs. Misschien dat er dus geen wettelijke bepaling op is, maar in het ergste geval (bij misbruik van de hoorn zoals in het filmpje) zie ik bepaalde agenten er nog wel een Artikel 5 tegenaan willen gooien, dus je bent gewaarschuwd ![]()
|
Haha, het is zeker niet bedoeld om mensen een hartverzakking te bezorgen. Ik vind die standaard claxon gewoon erg matig. Bouwjaar van m'n auto is '92 en zo klinkt die claxon ook
![]() En ik dacht als er toch een andere opgaat, kan ik er meteen wat leuks van maken ![]() Zeker in de zomer (veel toeristen) gebruik ik dat ding regelmatig, maar ik heb het idee dat ze niet goed weten waar het geluid vandaan komt omdat het zo gierig is. Prima oplossing dus dit ![]()
|
|
Mwo, het lijkt me dat zelfs wanneer het niet verboden is, er juridische handvatten zijn. Om te beginnen is er geluidsoverlast waarvoor men iemand op de bon kan slingeren. Daarnaast zou je kunnen zeggen dat vanwege het geluidsniveau en het feit dat mensen het niet verwachten, mensen kunnen schrikken en het dus gevaarlijk is. Voor gevaar veroorzaken in het verkeer kun je ook een prent krijgen.
Los daarvan lokt zoiets zonder twijfel agressie uit als mensen schrikken.
||
Citaat:
![]() Ik zou dan denk ik ook een extra gat moeten boren om die kabel vanuit de motorruimte naar binnen te trekken (bestaande kabelgaten zitten écht vól ![]() ![]() Als ik hem op de bestaande claxon aansluit hoef ik er alleen maar een relais tussen te zetten.
||
Citaat:
Moet bij deze auto ook nog nieuwe remschijven eronder zetten, hoodlifts er in zetten en wil hem binnenkort ook even een beurtje geven. Heb helaas alleen in het weekend tijd en dan moet het weer ook een beetje meewerken. Nieuwe kabels leggen/boren/de hele meuk heb ik weinig trek in momenteel ![]() Er zit ook een sportstuurtje in dat ding (die ik er ook nog uit wil hebben) met maar 1 claxon knop, op een gewoon stuur had ik waarschijnlijk de 2 knoppen gesplit zodat ze beide een andere claxon aan sturen, maar helaas ![]()
|
![]() |
vergeet niet dat een claxon verplicht is, en dat als een agent "not amused" is door jouw toeter, je eigenlijk niet verder mag rijden, tenzij je ter plekke je oude claxon herinstalleert.
bedenk ook of je vaak in het buitenland komt en of je goed discussies in het Duits of Frans kunt voeren met agenten ![]()
|
Ach, ik acht de pakkans niet zo heel groot ook. Het is niet zo dat ik mijn claxon dagelijks gebruik (misschien 1x per maand gemiddeld). Denk dat ik hem toch ga bestellen binnenkort, er is alleen even iets tussen gekomen dat belangrijker is, dus gaat het geld eerst even daar naartoe
![]()
|
Ik ben er ook niet op uit om mensen de stuipen op het lijf te jagen (misschien hier wat van die schoolgasten die doen alsof de openbare weg bedoeld is als hangplek), maar het is wel fijn als mensen horen dat je claxonneert, de claxon die er nu op zit hoor je niet als je de radio aan hebt en de ramen dicht en dat vind ik vervelend
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Downloaden: Illegaal of legaal!? DBZ | 11 | 07-08-2008 11:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Illegalen krijgen eigen afdeling bij vakbond Supreme Dutch | 55 | 27-07-2006 23:20 | |
::SA:: Legale Wietteelt DarkeyeTR | 18 | 04-12-2005 13:57 | |
Software & Hardware |
[Alg] Software kopen; reclames sponsoren? Verwijderd | 32 | 21-02-2005 21:55 | |
Spanje laat duizenden illegalen toe. Verwijderd | 65 | 08-02-2005 22:03 | |
Software & Hardware |
windows XP opnieuw installeren Zoulou | 33 | 18-10-2003 12:30 |