![]() |
|
Hoi,
Ik doe sinds dit jaar de opleiding Mediatechnologie op de Eindhovense School. Nu is het eerste project een Website maken over jezelf. Nu heb ik het gehele plaatje al achtergrond in gesteld, maar ik zou me god niet weten hoe ik nu de navigatie moet maken, dus ik zoek iemand die mij hiermee kan helpen. Of misschien een handige site heeft etc. Hier de links. XHTML bestand CSS bestand Webtemplate
|
![]() |
|
Het lijkt erop dat je Dreamweaver gebruikt. Klopt dat? Zo ja, misschien moet je eens kijken naar iets dat heet 'hotspots' (http://www.studioartistx.nl/tutorial...hotspots.shtml)
Zo ben ik ook begonnen, klinkt heel erg herkenbaar ![]() Ik vind het design wel leuk trouwens. Dat maakte ik niet toen ik net begonnen was, ![]() edit: 't kan natuurlijk altijd beter dan met een hotspot, maar om mee te beginnen lijkt me het helemaal goed!
Laatst gewijzigd op 29-09-2009 om 06:29. |
![]() |
||
Citaat:
En het is me al gelukt trouwens ![]() ![]() Iemand nog een goede site met PHP tutorials voor mensen die daar nog niks van weten xD Ik dus.. We moeten een klein inlogsysteem maken, gewoon gebruikersnaam wachtwoord, en als het wachtwoord fout is dan moet dat ook aangegeven worden.
||
Citaat:
Even wat pointers voor je systeem (die logisch zijn wanneer je wat PHP snapt ![]() Form maken, de inputvelden een naam geven mbv het 'name' attribute (bv: <input type="text" name="gebruikersnaam" />. Form method attribuut op POST zetten en form action op de PHP pagina die je inlog af moet handelen. Op die PHP pagina haal je de waarden uit het formulier met behulp van de $_POST array. Om de gebruikersnaam op te halen doe je dus $_POST['gebruikersnaam'] en dan kun je bij de ingevulde gebruikersnaam. Zelfde doe je voor wachtwoord. Nu kun je op twee manieren verder gaan: 1. Je vergelijkt het wachtwoord en de gebruikersnaam met waarden opgeslagen in een database 2. Je vergelijkt het wachtwoord en de gebruikersnaam met waarden die je in je PHP gecode hebt Klopt de match, mag je verder, anders heb je pech. Klein voorbeeldje op basis van mijn pointers. Code:
<html> <head><title></title></head> <body> <form action="login.php" method="post" name="loginform"> <input type="text" name="gebruikersnaam" /> <input type="password" name="wachtwoord" /> <input type="submit" value="Log in!" name="login" /> </form> </body> </html> PHP-code:
![]()
|
![]() |
|
|