Hooiii,, in deze topic kun je je verhaal dumpen (of een stukje) en andere mensen beoordelen op hun verhaal. Ik begin wel met mijn stukje van een verhaal:
(de hoofdpersoon is christa, elisabeth is haar beste vriendin, en mick is christa's irrante broertje)
“Welk vak hebben we nu Beth?” Vraag ik aan Elisabeth terwijl we samen naar binnen lopen. “Wir haben deutsch meine freundin.” Antwoord Elisabeth en samen lopen we naar lokaal 102.
“Gutentag meine liebe kinder.” Zegt Gunther Berg, onze duits-leraar, zelf
afkomtig uit duitsland. “Vandaag gaan we het hebben over naamvallen. Wie weet ongeveer wat naamvallen zijn?” “Vallende namen!” Roept Roel Versteeg door de klas. Niemand lacht. “Zou dat pijn doen als ze vallen?” Doet hij er nog een schepje bovenop. Weer lacht er niemand. “Ahum meneer Roel. Zeg je het even als je klaar bent met je woordgrapjes, dan kan kunnen we weer verder met de les.” Cas steekt zijn vinger op. “Ja Cas?” Cas kucht even en weet met zijn ultra-uitgebreide-brein het perfecte antwoord te geven op de vraag: ‘Wat zijn naamvallen?’. “Gut, gut, mein freund! Du bist super!” Roept Gunther en prijst Cas zo’n beetje de hemel in.
In mijn gedachten zit ik thuis op de bank met een stuk chocola.
“Pfff.. wat een dag.” Zeg ik en plof neer op de bank na een lange dag school. “Hallo schat, blijf maar lekker zitten dan maak ik een lekker kopje thee voor je.” Verbaasd kijk ik op. Het is mama. “Hee, mama moet jij niet werken?” Vraag ik. “Nee hoor, ik heb vrij genomen om eens gezellige dingen met mijn dochter te gaan doen.” Zegt mama trots. “Oh, wat lief van je..” Zeg ik. “Hallo lieve grote zus.” Opnieuw kijk ik op. Dit keer staat Mick voor m’n neus. “Euhh.. hai.” Zeg ik en haal m’n neus op. “Wat kom je doen?” “Je een stuk chocola aanbieden lieve zus.” Zegt Mick en laat een stukje chocola zien op een rood fluwelen kussentje met kwastjes eraan. “Goh, dankje Mick. Maar waar heb ik dit aan te danken?” Vraag ik nieuwsgierig. “Oh, gewoon. Omdat je zo’n superzus bent!” Verontwaardigd ruik ik aan de chocola of ie misschien vergiftigd is. Dan komt mama de kamer binnen. “Alsjeblieft lieve schat.” Zegt ze en geeft me een kopje thee. Ook ruik ik daar voor de zekerheid even aan.
Omdat ik zo hongerig ben, concludeer ik dat de chocola niet vergiftigd is en neem snel een hap. Mmmm.. Ook de thee smaakt heerlijk. Opeens verschijnen ook Nick en Simon in de woonkamer en ik krijg een privé-concert. Wanneer ze weer weg zijn en ik een handtekening van beide heb, wordt er aangebeld. Ik maak open en er staat een berg cadeautjes in de deuropening. Snel spring ik erin en alles wat ik ooit wilde hebben, zit ertussen. Dan begint het dak te kraken en er komt een hele mooie grote luchtballon tevoorschijn. Elisabeth zit erin en neemt me mee naar Parijs waar we gaan shoppen. Ik zie een heel leuk t-shirtje en ren er naar toe, als ik opeens een grote hand op m’n schouder voel. “Christa.........
Christa!” Abrupt schrik ik wakker uit m’n dagdroom. “Aan het dagdromen mevrouw?” Zegt Gunther.
Laatst gewijzigd op 30-10-2009 om 09:17.
|