Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2010, 10:09
gewoonmax
gewoonmax is offline
over 11 dagen moet ik een sportmedische keuring ondergaan die me goed moet keuren voor een HBO sportopleiding. In die keuring zit ook een urinetest en een longtest. Nou ben ik iemand die iedere dag wel wiet verdampt en ik zal dus ook vast en zeker flink wat THC in mijn bloed hebben.

Nou vraag ik me dus af of ze daar uberhaupt naar kijken, of dat het ze op gaat vallen en of het erg is als ze hier achter komen? Het is tenslotte wel een sportopleiding.

Ik ben sowieso bereid om deze 11 dagen te stoppen, maar heeft dat nog zin als chronisch gebruiker? En als het echt nodig is, kan ik dan ook de urine van iemand anders meenemen?

Wat ik ook nog wil aangeven is dat de opleiding pas in september begint. Dus in principe zou ik nu toch nog gewoon wiet moeten mogen gebruiken?
Oud 26-06-2010, 23:03
Verwijderd
Ikzelf denk dat de urinetest wordt gebruikt voor het testen van diabetes en bloedverlies. Ik denk dat ze van die random-test-strips gebruiken. Niks om je zorgen over te maken.

Wiet is -zeker als je chronisch gebruiker bent- zeker wel 1 maand, wellicht 2 maanden na je laatste joint in urine aan te tonen...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 12:34
gewoonmax
gewoonmax is offline
Oke, dan heeft stoppen nu dus hoe dan ook geen zin voor mij. Mochten ze het wel testen dan hoop ik maar dat ze er niet te moeilijk over doen aangezien de opleiding nog niet begonnen is. Thanks voor de reactie iig.
Oud 27-06-2010, 12:55
Verwijderd
Bij een standaard sportmedische keuring wordt in elk geval niet op THC getest.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Oke, dan heeft stoppen nu dus hoe dan ook geen zin voor mij. Mochten ze het wel testen dan hoop ik maar dat ze er niet te moeilijk over doen aangezien de opleiding nog niet begonnen is. Thanks voor de reactie iig.
tuurlijk heeft tijdelijk stoppen wel zin!
dan zit er minder in je urine, en valt het ze mss niet eens zo heel goed op.
als je gewoon door blijft gaan komt er alleen maar meer in urine.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 17:59
gewoonmax
gewoonmax is offline
Heb de test al gehad ondertussen en er werd niet gekeken naar THC. Het was alleen met teststripjes
Oud 09-07-2010, 18:32
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk heeft tijdelijk stoppen wel zin!
dan zit er minder in je urine, en valt het ze mss niet eens zo heel goed op.
als je gewoon door blijft gaan komt er alleen maar meer in urine.
Ik heb geen idee hoe zo'n test werkt, maar ik denk niet dat THC in verschillende 'sterktes' getest wordt. Of er zit THC in of niet.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 20:03
silentbob
silentbob is offline
zit een bepaalde waarde aan, erboven is positief, eronder negatief
en is een heel kleine waarde(en dus heel precies)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen idee hoe zo'n test werkt, maar ik denk niet dat THC in verschillende 'sterktes' getest wordt. Of er zit THC in of niet.
Ze kijken naar een aantal of één metaboliet van THC. De urine (zeg 1L) heeft een aantal voorbewerkingsstappen en vervolgens wordt er 1 stof aan toeggevoegd die ervoor zorgt dat het THC-metaboliet in de urine neerslaat (vast wordt) vervolgens wordt er door een SPE-filter of SPME (Solid Phase (Micro) Extraction) gefilterd. De THC-metaboliet blijft op het filter zitten en wordt eraf gewassen met iets waar ie goed in oplost (10mL). Vervolgens wordt geanalyseerd met GC of HPLC, net wat je leuk vindt.

Zoals je ziet kun je aardig kleine concentraties meten. 1L urine met haar THC-metabolieten wordt vervolgens opgevangen in 10ml vloeistof. Op deze manier kun je nanogrammen, microconcentraties etc meten. Deze manier van testen gebruiken ze bijvoorbeeld ook bij het wielrennen.

(sorry, kon het iet laten mijn analytisch-chemische kennis tentoon te spreiden.)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 21:26
silentbob
silentbob is offline
die testen hebben als het goed is een grenswaarde van 5 nanogram, die je op internet kunt bestellen in elk geval
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 13:32
miguel301
miguel301 is offline
Hmm, ik dacht dat sporters gezond leefden
Reageren

Regels voor berichten