Advertentie | |
|
![]() |
|
LinkedIn en dan Facebook, op de tweede pagina. Een andere kerel met mijn naam staat er meer op olé olé.
![]() Maar Facebook heb ik wat afgeschermd, voor enkel vrienden dacht ik, dus no worries. Staan ook geen idiote foto's op van me, dus des te beter. ![]()
|
Er zijn echt tientallen mensen met mijn naam en ik weet niet of dat nu voordelig of nadelig is. Dadelijk zetten mijn naamsgenoten de meeste idiote dingen van zichzelf op internet en denken toekomstige werkgevers dat ik dat ben, dat lijkt me niet zo fijn. Toekomstige werkgevers die mij gaan googelen, zullen er sowieso een kluif aan hebben om te ontdekken wat echt over mij gaat. In elk geval zijn er wel redelijk wat berichten die over mij gaan. Op de eerste pagina gaat de vierde link pas over mij en dat is een krantenbericht uit de Volkskrant, verder is op de eerste pagina ook mijn blog te vinden, dat vind ik wel positief. Ik heb die blog juist opgezet zodat mensen mij via google kunnen vinden, dus daar zou ik nooit rare dingen op zetten. Op de tweede pagina gaan al meer berichten over mij, allemaal over mijn schrijven, dat vind ik wel prima.
Als je op afbeeldingen kijkt, zijn bijna alle afbeeldingen van de eerste regel van mij, behalve één (op de regels daarna staat geen enkele meer van mij, gek is dat). En eentje van Martin Ros, omdat die jureerde op een wedstrijd die ik heb gewonnen ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Er zijn maar een paar mensen met mijn naam. Op Google vind je eigenlijk alleen maar m'n Facebook, Twitter en wat bestuurlijke dingen. Je kan ook de website van mijn huis vinden, maar daar staan geen rare dingen op. Als je bij afbeeldingen kijkt dan zie je mij als twaalfjarige en een aantal foto's die op verschillende websites staan maar geen rare dingen.
Ik pas er wel redelijk mee op, maar ook niet echt enorm goed. Dat doe ik pas de laatste tijd. Want over een aantal jaar moet ik toch gaan solliciteren en dan is het wel prettig als niet al m'n partypics op internet vindbaar zijn onder mijn naam. |
![]() |
|
Mijn eigen naam invullen in Google doe ik zo af en toe, vooral als ik weer moet gaan solliciteren, gewoon om te kijken wat mensen kunnen vinden. Ik ben me er erg van bewust dat alles wat je op internet zet, terug te vinden is en mijn handelen is daar dus ook naar.
Door op mijn naam te google-en zie je (een aantal) uitslagen van zwemwedstrijden van de laatste jaren. En van de eerste (en tot nu toe enige) hardloopwedstrijd waar ik (dit jaar) aan mee heb gedaan. Niks mis mee, dus. Daarnaast valt het ook haast niet te voorkomen dat die op internet komen. Oh, en als je weet hoe je moet zoeken in verband met start- en finishtijden, kun je op de site van die hardloopwedstrijd een foto vinden waar ik op sta bij de finish. Maar die kon ik zelf al bijna niet vinden en mijn naam is daar niet aan gekoppeld. Nu net zie ik dat je mijn naam ook vindt op de pagina van de school waar ik nu werk. Daar komt misschien ook nog wel een foto bij; ik weet niet wat daar de policy van school voor is. Maar ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als mijn pasfoto of een teamfoto op die website zou staan. Verder staat mijn naam nog op de oudscholierenvereniging-website van mijn middelbare school. Ik ben inmiddels geen lid meer, dus ik zal eens vragen of ze mijn naam willen verwijderen van die 'contactpagina'. Maar verder geeft dit ook geen extra informatie over mij (schoolnaam staat natuurlijk op mijn CV), dus dat maakt eigenlijk ook niet uit. Op het forum zijn denk ik maar twee forummers die mijn naam kennen. Ook daar loop ik niet mee te koop, omdat mijn voornaam alleen al niet zo vaak voorkomt. De combinatie van mijn voor- en achternaam leidt via Google sowieso naar mij. Een poos geleden had ik een weblog, maar ook daar vond je niet mijn voornaam of die van vrienden, hooguit voorletters. Daarnaast schreef ik alleen over onderwerpen die ook echt de hele wereld wel mocht lezen. Twitter, Hyves, Facebook, LinkedIn; aan dat soort dingen 'doe ik niet', dus daar zul je niets over me vinden. Ooit, als 15-jarige, heb ik een half jaar een CU2-pagina gehad, maar daar ben ik snel van af gestapt toen ik eenmaal besefte dat 1) het niemand iets interesseert wat ik daar op zet en 2) alles wat je op internet zet nog jaren terug te vinden is. |
![]() |
|
Bij het googlen van mijn naam vind ik geen rare dingen. Wel een opvallend aantal foto's van een vent genaamd Karel De Cock? Geen idee waarom. En ja ook mijn facebook pagina. Die is niet zichtbaar voor mensen waarmee ik niet bevriend ben, maar mijn foto's zijn wel openbaar. Dat heb ik nu vooral dat mijn familie en vrienden die geen facebook hebben mijn foto's kunnen zien en mijn leven een beetje kunnen volgen (ik woon/studeer in het buitenland). Ook al zijn het niet écht aanstootgevende foto's denk ik wel dat ik die ga afschermen zodra ik mij op de banenmarkt begeef.
Ik heb ook een hyves pagina, maar die gebruik ik echt nooit, daar staan dus helemaal geen foto's op en ook geen rare krabbels. Dus ja, ik denk over zulke dingen wel na, maar me er echt zorgen over maken doe ik niet.
|
Wat je zou vinden bij googlen van mijn naam is mijn LinkedIn profiel, publicaties in kranten, mijn cijfers die ik haalde op mijn dansschool, en een paar reacties op publicaties in o.a. kranten.
|
Verwijderd
|
Ik ben denk ik alleen op Hyves googlebaar, maar daar is mijn profiel enkel zichtbaar voor zelf geselecteerde vrienden. Puur voor de veiligheid dus. Of ik verder zo vindbaar ben interesseert me niet zo eigenlijk. Ik ben liever niet te vinden dan dat er iets te veel van mij wordt gevonden.
Wat je verder misschien nog vind is wat oude resultaten van mijn zwemwedstrijden of de atletiekdag op de basisschool. Meer veel meer ook niet. |
![]() |
|
Hmmm, bij nader inzien... Als ik dus mijn naam google kom ik ook op dit forum uit, bij een ctrl-v topic waarin er een presentatie met mijn naam erin onder mijn ctrl-v stond... Het is een topic uit 2004, maar ik vind het niet echt een fijn idee dat iedereen die mijn naam heeft op dit forum uitkomt en alles kan lezen over mijn half depressieve periodes en jankbuien over mijn verschrikkelijke relationele gebied... Misschien moet ik eens vragen of dat nog gewijzigd kan worden.
|
Bij het doorzoeken van alle websites is er niets te vinden over mij. Bij het doorzoeken van Nederlandstalige sites zal de werkgever vooral m'n damverleden zien. Maar dat breng ik vaak toch al ter sprake, omdat het toch een groot deel van mijn leven is.
|
Heb niet echt een veel-voorkomende naam, dus een werkgever zal al snel bij mij uitkomen. Heb even mezelf gegoogled, en zie eerst mijn Facebook pagina, daarna een googlemaps website die ik gemaakt heb voor een studieproject, een media release van mijn universiteit dat ik ben uitgekozen om met een studieprogramma mee te gaan naar China, mijn deelname aan een theaterfestival 5 jaar geleden, en wat andere nonsense dingen zoals reviews van backpackers hostels die ik op een hostelwebsite gedaan heb.
Maar heb gisteren ondervonden dat het ook positief kan zijn als een werkgever je op internet kan vinden. Ik sprak enkele weken geleden met een oud collega van me en vertelde haar dat ik terug verhuisde naar de stad waar we samen gewerkt hebben en dat ik erover dacht mijn/onze oude werkgever te schrijven om te kijken of ik weer bij hem mocht komen werken. Schijnbaar had mijn collega dit aan de manager verteld, en uiteindelijk stuurde hij mij zelf een berichtje op Facebook om te vragen of het waar was dat ik weer terug verhuisde en of ik weer voor hem wilde komen werken. Zodoende ben ik dus nu al van een baantje verzekerd voor als ik volgende maand weer ga verhuizen!
|
![]() |
wat schoolbankachtige dingen, een site die ik zelf ben begonnen maar waar 0,0 op staat, school/werk gerelateerde dingen en ik sta op de site van mijn rijinstructeur bij de geslaagden
![]() mijn persoonlijke e-mailadres is nog op 3 plekken te vinden dankzij de cache van google, maar heb het daar wel al weggehaald. het waren studiegerelateerde dingen dus op zich geen ramp. hyves/twitter/linkedin/facebook heb ik niet. er zijn in binnen- en buitenland een boel mensen met mijn naam dus om mij er uit te vissen terwijl je verder niets van me weet is nog een hoop werk. die naamgenoten hebben wel hyves enzo, kan verwarrend zijn, maar achja. |
![]() |
|
Ik probeer mijn achternaam zoveel mogelijk van het internet verwijderd te houden en dat gaat mijzelf wel goed af, al ben ik door dingen die andere mensen online gezet hebben toch te vinden. Dat gaat vooral over ziekte, niet schokkend dus maar ik vind het wel een beetje vervelend. Als ik ga solliciteren zal het toch wel ter sprake komen maar nu kan men zich er al een beeld van gevormd hebben dat tegen die tijd niet meer up to date is. Het zijn direct de eerste hits, daarna is niets meer te vinden. Ook geen Hyves of Facebook, alleen een Llinked in pagina waar ik niets mee doe.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op mijn voornaam en achternaam zal een potentiele werkgever alleen vinden dat het klopt dat ik mijn highschool afgemaakt heb zoals opmijn CV staat omdat de lijst op het internet staat. Verder niets, op mijn gewoonlijke username (mocht iemand die weten) vind je mijn photobucket, ook niets bijzonders....
Mijn naam, en vooral mijn VN&AN combinatie komen gewoon niet voor, en ik heb verder alles op prive staan dus er valtniet veel te vinden. ![]() Als ik zelf door CVs aan het heen kijken ben dan pik ik altijd de jongere mensen eruit om te googlen, en wat ik dan vind telt zeker mee in mijn besluit het CV door te spelen of niet. Echt sommige mensen ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met mijn naam kom je vooral op m'n website, en dat vind ik geen probleem, zelfs al is het nog niet bijzonder professioneel. Zien ze dat ik wel bezig ben. Mijn hyves is friends only, hoewel wel op mijn eigen naam (en ik zou het ook prima vinden als werkgevers die zouden zien, trouwens, want ik zit er nooit op dus het staat niet vol met onzin) en op andere internetzaken gebruik ik mijn eigen naam niet, dus die zijn als je geen professionele hacker inzet als het goed is niet te vinden. Verder zijn er eigenlijk alleen cv-ondersteunende dingen die je tegenkomt - een hoop tekeningen, illustraties die ik gemaakt heb voor een studentenblad, de site van mijn tot-voor-kort bijbaantje, dus dat is allemaal probleemloos.
Het enige is dat er blijkbaar 1 ander iemand in Nederland is met mijn naam, en dat is een vrijgemaakt gereformeerd persoon dat piano speelt in de kerk ![]() Oh ik kom er net achter dat er een nieuwe website "Face search" is en daar kom ik wel een oude foto tegen! Nou ja, die is best geinig ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben me er zeker van bewust, maar dat komt misschien ook omdat ik het zelf ook gebruik om te weten wie er op sollicitatie komt. Heb zelf in principe alleen me hyves echt en wat vrijwilligerswerk waar me naam naar voren komt, als ik denk dat mijn hyves belastent is gooi ik hem wel tijdelijk dicht ;-) Maar gelukkig hoef ik niet te solliciteren op het moment.
|
![]() |
Ik ben enige in Nederland met mijn naam, dus als je alleen mijn voornaam googeld heb jij mij sowieso al te pakken. En het is niet heel beschamend, maar wel veel dingen die ik met m'n veertien, vijftien jaar zomaar op internet heb gegooid. Verder is ook alles te vinden van alle sportverenigingen waar ik op heb gezeten en is het vrij duidelijk dat ik het leuk vind om te dichten.
Ook op hyves ben ik de enige, maar gelukkig staan d'r geen rare foto's en/of berichten op m'n hyves. Ze hebben me altijd wel verteld dat ik niet zomaar met m'n achternaam moet strooien, al hadden ze dat nou ook even gezegd over m'n voornaam. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik mijn naam intik op google, kom ik de website van mijn oude school tegen dat ik geslaagd ben, mijn hyves (waar geen schokkende dingen opstaan), artikelen met mijn naam van het dorpsblad. Niet veel schokkends.
||
Citaat:
![]() In het algemeen trouwens: Ik heb wel een keer gehoord van iemand die zijn internet tegen zich gebruikt zag, toen hij een sport niet vermeldde op zijn CV, maar wel via internet te vinden was dat hij eraan meedeed en in het bestuur van die vereniging had gezeten. Waarom is het wel zo en staat het er niet? Bleek dat hij er met een conflict was weggegaan. Ik denk dat je dan dat beter kan vermelden, en tegelijk uitleggen waarom dat niet betekend dat je niet kan samenwerken o.i.d.
|
Marktplaats, Naamgenoten.nl of zoiets, schoolbank, hyves heb ik afgeschermd en ik ben niet vindbaar, mijn orkest heeft wel het verenigingsblaadje online gegooid waardoor ik met naam en toenaam én telefoonnummer op internet te vinden ben waar ik niet zo blij mee ben, maar als ik gegoogled word dan zien ze wel gelijk dat ik vrijwilligerswerk deed binnen de vereniging, dus ach. En ik schijn ooit een linkedIn profiel aangemaakt te hebben.
Behalve op hyves en facebook zijn er geen combinaties van mijn voor- en achternaam en foto die aan mij gelinkt zouden kunnen worden. Ik zorg er altijd wel voor dat ik mijn voor- en achternaam niet post, behalve als ik het niet erg vind om gevonden te worden. Toevallig zijn mijn profielfoto's wel partypics maar ik sta er nuchter en in nette kleding op (er worden meestal alleen foto's van me gemaakt als ik uit ga of op vakantie ben). Ik heb wel een hoop naamgenoten trouwens ![]() |
![]() |
|
Ik heb het ook even wereldwijd gegoogled
![]() Alleen voornaam is een 'ramp'. De eerste hit is al van mij, heel veel foto's van mij te zien. Maar, het is allemaal niet beschamend en laat juist zien hoe actief en ondernemend ik ben ![]() Voor en achternaam geven wel leuke resultaten. Artikelen en columns die ik heb geschreven, mijn stage bij de dierentuin, mijn weblog van de Antillen en Schoolbank. Ik heb de pech dat mijn naam zo uniek is, maar opzich heb ik geen onaardige dingen online staan ![]()
|
Verwijderd
|
Nee, ik ben niet googlebaar. Als je me al googlet dan zou je eventueel uit kunnen komen op mijn Hyves-account die verder afgeschermd is, dus daar word je ook niet veel wijzer van.
De enige googlebare naamgenoot is een scout en véél jonger, dus ik denk niet dat er problemen uit voort zouden kunnen komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 |