Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Motten zijn ook heel smerig, en zéker als je ze van dichtbij bekijkt. Die gore haartjes op die poten. Vlinders enzo zijn leuk als ze op een afstandje fladderen maar van dichtbij zijn ze gewoon net zo smerig als al die andere beesten ![]() Ik roep altijd mn vader en zeg dat hij ze buiten moet zetten. Maar soms heeft hij daar geen zin in en dan mept hij gewoon. Ik zeg het trouwens vooral omdat ik niet zo graag geplette beesten tegen m'n muren heb e.d. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben niet bang voor ongevaarlijke dieren. Dat neemt niet weg dat ik ze liever niet in m'n huis heb. Ook niet dat ik heel hard gil als er ineens een enorme spin uit m'n broek komt lopen terwijl ik die aantrek, of als er een sprinkhaan vast komt te zitten in mijn haar. Maar als er iets schattigs zoals een hamster uit mijn broek zou komen of in mijn haar zou vliegen zou ik ook gillen.
Oh slakken raak ik wel liever niet aan, maar dat is vooral omdat ze zo vies voelen en ik bang ben om ze kapot te maken. Dit nadat ik ooit met blote voeten op een naaktslak ben gestapt. |
![]() |
|
Ik ben ontzettend bang voor slangen, ongeacht of ze ook daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Toen ik zes was heb ik een keer een slang moeten aaien (onder druk van moeders en een dierentuinmedewerker, zie je daar als kleuter maar eens uit te redden) en sindsdien ben ik gewoon bang. Het slaat verder niet echt ergens op, ik weet ook dat het irrationeel is, en toch.
Van spinnen, slakken en ander ongedierte moet ik ook niets hebben, maar dat is meer afkeer dan angst. Laatst werd ik besprongen door een spin die ik in het nauw dreef, daar schrik ik even van, maar dat is ook niet echt angst.
|
Vrijwel alle dieren met 'n staart: slangen, wormen, ratten, krokodillen, tijgers, etc. Zelfs de meeste honden en katten
![]() Ik heb sowieso niet veel met beestjes, vind ze hooguit mooi om te zien.
|
Verwijderd
|
Ik ben ook vreselijk bang voor (grote) spinnen. En inderdaad, wat Pippeloen zegt, als ik een topic open waarvan ik weet dat er enge spinnen-plaatjes instaan, dan durf ik eigenlijk niet te kijken.
![]() Ik ben ook 'bang' voor muizen. Niet voor de muis zelf, want die zijn natuurlijk lief enzo, maar als er een muis in een kamer zit ben ik ontzettend bang dat hij ineens tevoorschijn komt. Verder... insecten vind ik niet eng eigenlijk. En natuurlijk ben ik heus wel bang voor leeuwen en alles, maar die kom je hier toch niet tegen. |
![]() |
|
Oja ik ben ook bang voor beesten onder water als ik ze niet kan zien en ik ben zelf ook in het water. Dit omdat ik eens een boekje had als kind met een baracuda erin en die zag er zó eng uit. Toen ik ging bedenken hoe groot die beesten wel niet konden worden (door te vergelijken met de hoogte van de deur ofzo) vond ik dat zo bizar groot dat ik nachtmerries kreeg over enge onder water beesten die ik niet kon zien maar ze waren er wel.
Ik zag een keer een docu over mensen die waren verdwaald op zee en niets hadden om op te drijven. 's Nachts kwamen er haaien en ze bleven zo stil mogelijk maar ze voelden ze onder zich bewegen en soms tegen hen aan gaan, ze zagen niets omdat het water zo donker was. Brrrr dat idee. Maar als ik voor een aquarium sta ofzo vind ik het niet eng verder, dus dat zal wel niet echt angst voor de beesten zelf zijn. Het kan me dus ook niets interesseren wat voor beest het is, gewoon vissen ![]()
|
Verwijderd
|
Hmm ik houd ook niet zo van insecten. Ben er niet bang voor in de zin dat ik denk dat ze me pijn gaan doen ofzo, maar ik griezel er gewoon van. Spinnen hebben te veel poten en ze lopen altijd op je af
![]() Oh en laatst stond ik in de douche en gooide ik mijn haar en handdoek zo voorover, en toen viel er een duizendpoot uit de handdoek ![]() ![]() Maar gewervelde dieren vind ik eigenlijk per definitie niet eng? Op vakantie op 10 m afstand van een wilde beer met jongen geweest en op 20 m afstand van een wolf, en dat vond ik vooral supertof. Maar je bent wel oplettend natuurlijk, en in het bos liep ik continu heel goed om me heen te kijken of er niet plotseling een beer op ons pad kwam. Of in de woestijn goed naar de grond kijken, zodat je niet per ongeluk op een slang gaat staan. Maar dat is oplettendheid, geen angst. Hoewel ik denk dat ik wel bang zou zijn als ik al wandelend in het bos in the middle of nowhere een grote grizzly tegen zou komen ![]() Ooooh en als ik aan het zwemmen ben in natuurwater ben ik ook altijd een beetje bezorgd dat er geen beesten aan mijn tenen gaan knabbelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Moest een keer voor een opdracht een video maken over iemand die slangen en crocs hield. Met name de slangen waren geen kleine jongens. Die krokodillen waren vrij sloom weet niet wat daarmee aan de hand was. En die kerel maar zeggen, ja als je zo en zo doet dan gebeurt er echt niets. Nou was blij toen ze weer in hun hok zaten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Flora & Fauna |
voor? tegen? pels... Jasmijn. | 82 | 09-01-2005 21:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |