Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2009, 19:48
brands
brands is offline
Beste mede forumleden,

Ik weet niet of het topic hier thuis hoort aangezien het toch wel vrij algemeen is. Mocht het niet zo zijn dan mag het verplaatst worden naar het juist sub-forum.

Over het algemeen heb ik veel tentamens bij HBO accountancy met meerkeuzevragen. Ik weet dat mijn valkuil meerkeuze vragen tijdens het tentamen is. Hier maak ik altijd vrijwel de meeste fouten in, omdat meerkeuze vragen mij echt niet liggen. In de week van 3 november heb ik de 1ste tentamens van het studiejaar, maar hier zitten toch veel meerkeuze vragen in waar ik niet echt van hou.

Dit probeer ik zoveel mogelijk te oefenen met de vragen uit boeken en readers, maar ook daarin zitten heel veel fouten. Meestal is het de helft of meer. En voor een tentamen zou het resultaat zijn onvoldoende .

Heeft iemand tips om mij toch bij tentamens naar een voldoende te helpen door meer te trainen op meerkeuze vragen?

Met vriendelijke groeten,

Brands

P.S. zijn er meer mensen die hier ook last van hebben???

Laatst gewijzigd op 07-10-2009 om 19:49. Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2009, 20:17
Verwijderd
Tips bij meerkeuzevragen:

- Lees eerst de vraag. Bedenk daarna wat jij denkt dat het goede antwoord is (je kunt hierbij ook bedenken dat je het niet zeker weet, maar dénkt dat het wel dat zal zijn, of erachter komen dat je het niet weet). Kijk daarná pas naar de antwoordalternatieven. Kies het antwoord dat het dichtst bij jouw antwoord komt. Het hoeft niet 100% hetzelfde te zijn.
- Als er een ontkenning in de vraag zit, kan dat erg verwarrend zijn. Denk goed na over wat ze precies willen weten.
- Als er een verhaaltje/casus bij de vraag hoort, staat daar vaak overbodige informatie in. Lees eerst de vraag. Lees dan pas de casus. Onderstreep de dingen die echt belangrijk zijn voor de vraag.
- Maak eerst alle vragen waarvan je het antwoord zeker weet, als je het niet zeker weet ga je verder naar de volgende vraag. Maak daarna de vragen waarbij je twijfelt, als je geen idee hebt ga je verder naar de volgende vraag. Maak daarna de vragen waarvan je het antwoord niet meteen wist. Streep de antwoorden weg die het in elk geval níet zijn. Kies van de overige alternatieven datgene wat je het meest bekend voorkomt.
- Alleen verbeteren als je zeker weet dat je in eerste instantie het foute antwoord hebt aangegeven. Verbeteren als je twijfelt kost alleen maar tijd en meestal 'verbeter' je er net zoveel naar een fout antwoord als naar een goed antwoord.

Tips voor bij het leren voor een tentamen met meerkeuzevragen:
- Meerkeuzevragen gaan beter als je het gewoon beter weet en zeker bent over je kennis.
- Meerkeuzevragen gaan vaak wat meer op details in dan open vragen. Het is natuurlijk belangrijk dat je het boek doorleest zodat je het goed begrijpt, maar dat is niet genoeg (voor bijna niemand trouwens, ook niet voor mensen die wel goed in meerkeuze zijn). Je moet ook feitjes stampen. Neem daar de tijd voor. Schrijf tijdens het doorlezen alle kleine feitjes op waarvan je denkt dat ze wel belangrijk zijn maar je ze toch gaat vergeten.
- Lees een hoofdstuk uit het boek vóór het bijbehorende college, zodat je tijdens het college vragen kunt stellen over wat je niet begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 20:17
robin_ac_17
robin_ac_17 is offline
Hey, ook ik doe HBO accountancy. Is mijn eerste jaar en heb nog geen toetsen gehad. Het probleem kan zijn dat je gewoon niet over genoeg kennis beschikt. Meerkeuzevragen gaan vaak over pure feiten en wat minder over ontwikkelingen en praktijksituaties. Aangezien jij specifiek met meerkeuzevragen moeite hebt kan het zijn dat je gewoon op een verkeerde manier leert. Probeer eens een samenvatting te maken van een stuk tekst. HIerdoor zet je zelf al een groot aantal feiten op een rij waardoor de meerkeuzevragen misschien beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 11:10
brands
brands is offline
@ robin_ac_17;29747659: heb je geen meerkeuze vragen bij bv. marketing, algemene economie en dat soort dingen??

Groetjes,

Brands

P.S. graag nog meer tips
Oud 08-10-2009, 16:45
robin_ac_17
robin_ac_17 is offline
Uhm ik heb commerciële economie en management waar ik meerkeuzevragen voor zal krijgen.. samenvatting maken lijkt veel werk, maar is zeker een effectieve manier om te leren...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 20:27
Lente
Lente is offline
lees idd vooral heeel goed, er zitten vaak van die gemene instinkers in meerkeuzevragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten