Advertentie | |
|
![]() |
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 b) 26-35 c) 36-45 d) 46-55 e) Ouder dan 55 2) Bent u vegetariër? a) Ja b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? a) Christendom b) Islam c) Hindoeïsme d) Anders dan bovenstaande e) Geen, ik ben atheïstisch 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja b) Nee 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief b) Negatief c) Neutraal 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. b) Nee, dat vind ik niet aanvaardbaar. c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. d) Ik weet niet wat stamcellen zijn. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. c) Soms, als variatie d) Nee 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. c) Soms, als variatie d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) a) Ik ben bang dat het slecht voor mijn gezondheid kan zijn b) Ik geloof niet dat kweekvlees kwalitatief op ´normaal´ vlees zal lijken c) Vanwege geloofsovertuigingen d) Mijn antwoord op vraag 7 en/of 8 was geen D. e) Andere reden, namelijk
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 b) 26-35 c) 36-45 d) 46-55 e) Ouder dan 55 2) Bent u vegetariër? a) Ja b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? a) Christendom b) Islam c) Hindoeïsme d) Anders dan bovenstaande e) Geen, ik ben atheïstisch 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja b) Nee 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief b) Negatief c) Neutraal 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. b) Nee, dat vind ik niet aanvaardbaar. c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. d) Ik weet niet wat stamcellen zijn. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. c) Soms, als variatie d) Nee 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. c) Soms, als variatie d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) a) Ik ben bang dat het slecht voor mijn gezondheid kan zijn b) Ik geloof niet dat kweekvlees kwalitatief op ´normaal´ vlees zal lijken c) Vanwege geloofsovertuigingen d) Mijn antwoord op vraag 7 en/of 8 was geen D. e) Andere reden, namelijk Overbodig en onzinnig om geld en energie te steken in deze manier van voedselproductie. Ik blijf gewoon voor biologisch vlees gaan. |
![]() |
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? e) Geen, ik ben atheïstisch 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima, maar c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. Ik ga er wel vanuit dat die manier moreel verantwoord is. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? c) Soms Ik wil daar nog aan toevoegen dat faillissement van boeren en slachthuizen me niet interesseert. Vooruitgang gaat vaak gepaard met problemen voor bepaalde groepen; zie de industriële revolutie en de copyrightproblemen met het internet. Bovendien zijn mensen die een bio-industriebedrijf runnen in mijn ogen sowieso geen mensen om rekening mee te houden, en ik denk dat biologische landbouw toch wel blijft bestaan door het romantische beeld dat mensen ervan hebben en het feit dat biologisch vlees meestal lekkerder is.
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 b 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? e) Geen, ik ben atheïstisch 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? c) Neutraal 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) e) Andere reden, namelijk geld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
b) 26 - 35 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? e) Geen, ik ben atheïstisch 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? c) Neutraal 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) e) Andere reden, namelijk geld. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? Ik ben agnost 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) e) Andere reden, namelijk ik ga niet meer betalen voor dingen die anders van dezelfde kwaliteit maar voor een lagere prijs aanwezig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Je moet echter kweekvleesch gaan kweken met direct opneembare stoffen, zoals sacchariden en glucose en zo voort. Daarnaast zal je ook daar antibiotica moeten gebruiken om te voorkomen dat het vlees beschimmeld. Ik denk dat uiteindelijk de carbon footprint wel kleiner zal zijn, maar dan voornamelijk omdat het geen echte methaan-producerende koeien zijn. Daarnaast lijkt het me naief om te denken dat het verdwijnen van 1 industrie een einde zal maken aan een bepaalde beweging. In ontwikkelende landen zoals Brazilie vinden ze wel een ander gewas dat ze dan gaan verbouwen. De langzame ondergang van de palmolie die daar werd aangelegd is ook niet het einde van die industrie. Ook de biologische landbouw heeft in veel gevallen weinig voor op bioproductie. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de extreme efficiëntie van de bioindustrie een bonus is voor de milieuvriendelijkheid van de industrie. Ik denk niet dat het opweegt tegen de extra uitstoot die een intensief bedrijf heeft, maar toch. Uiteindelijk moeten dat soort balansen per bedrijf bekeken worden om ze te bestuderen in detail.
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? b) Islam 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? b) Nee 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) e) Andere reden, namelijk: Ik denk dat ik zolang gewoon vlees nog verkocht wordt niet zal overstappen op kweekvlees. Waarom? Uit gewoonte denk ik.
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 b) 26-35 c) 36-45 d) 46-55 e) Ouder dan 55 2) Bent u vegetariër? a) Ja b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? a) Christendom b) Islam c) Hindoeïsme d) Anders dan bovenstaande e) Geen, ik ben atheïst 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja b) Nee 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief b) Negatief c) Neutraal 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. b) Nee, dat vind ik niet aanvaardbaar. c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. d) Ik weet niet wat stamcellen zijn. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. c) Soms, als variatie d) Nee 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. c) Soms, als variatie d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) a) Ik ben bang dat het slecht voor mijn gezondheid kan zijn b) Ik geloof niet dat kweekvlees kwalitatief op ´normaal´ vlees zal lijken c) Vanwege geloofsovertuigingen d) Mijn antwoord op vraag 7 en/of 8 was geen D. e) Andere reden, namelijk geld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? e) Geen, ik ben atheïstisch 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? a) Ja, dat vind ik prima. c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) e) Andere reden, namelijk geld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? d) Anders dan bovenstaande 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? b) Ja, als het maar hetzelfde smaakt. 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) d) Mijn antwoord op vraag 7 en/of 8 was geen D. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? d) Anders dan bovenstaande 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? a) Positief 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? a) Ja/c) Soms, als variatie 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) d) Mijn antwoord op vraag 7 en/of 8 was geen D. |
![]() |
|
1) Wat is uw leeftijd?
a) 15-25 2) Bent u vegetariër? b) Nee 3) Wat voor geloof heeft u? a) Christendom 4) Heeft u ooit eerder van kweekvlees gehoord? a) Ja 5) Hoe is uw eerste indruk over het kweken van vlees in laboratoria, nadat u het bovenstaande stukje heeft gelezen? c) Neutraal 6) Vindt u het aanvaardbaar dat er dierlijke stamcellen worden gebruikt voor vleesproductie? c) Dat ligt aan de manier waarop de stamcellen worden verkregen. 7) Zou u kweekvlees kopen als het beschikbaar is op de Nederlandse markt en het niet duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 8) Zou u kweekvlees kopen als het duurder is dan ‘normaal’ vlees? d) Nee 9) Als u op vraag 7 en/of 8 D heeft geantwoord, wat was hiervoor dan de reden? (meerdere antwoorden mogelijk) a) Ik ben bang dat het slecht voor mijn gezondheid kan zijn b) Ik geloof niet dat kweekvlees kwalitatief op ´normaal´ vlees zal lijken
|
![]() |
|
|