Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2009, 16:26
Marloess.
Marloess. is offline
Hi,
Na veel hier gelezen te hebben durf ik nu ook mijn eigen probleem te posten, ik weet echt niet wat ik doen moet.
Ik zit nu in de 4de van het Middelbaar Onderwijs. Doordat iedereen een profiel heeft gekozen zijn er nu ook veel clusters. Alle klassen zijn door elkaar gegooid, waar ik heel blij mee ben want in mijn vorige klas had ik niet echt veel goede vrienden. Mijn ''echte" vrienden zaten in een andere klas. Dankzij de clusters zit ik nu ook bij heb in de klas, en heb ik het een stuk gezelliger. En nu ik in de pauzes bij mijn 'echte' vrienden sta, begin ik ook anderen te kennen die weer vrienden met mijn vrienden zijn. Daar zit een jongen bij, zoals je al raadt, en nu komt het gedeelte waarover ik dringend advies nodig heb. In zeer korte tijd ben ik goede vrienden met hem geworden. Ik zit vlakbij hem in een cluster. Ook krabbelen we veel. Ik denk dat hij mij gewoon ziet als goede vriendin, maar ik denk dat ik meer voor hem voel.. Ik durf dit niet tegen hem te zeggen, ik ben bang dat hij dan niet meer met mij om zal gaan en dat ik misschien zelfs mijn andere vrienden kwijtraak. Wat moet ik doen? Moet ik mijn gevoelens proberen te verbergen? Ik weet niet of dit lukt, ik denk namelijk dat mijn vrienden ook vinden dat ik ineens veel met hem omga, veel met hem lach, ik krabbel veel met hem over hyves.. Moet ik dit gewoon blijven doen, moet ik minder contact zoeken, moet ik een vriendin om hulp vragen? Help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2009, 16:36
foefighter
foefighter is offline
nou spreek eens buiten school met hem af ga naar de bios of doe wat anders leuks. Op die manier kun je hem nog beter leren kennen en ziet hij ook wel in dat jij hem leuk vindt en misschien komt hij er ook wel achter dat hij meer in jou ziet.
Oud 10-10-2009, 18:13
cenerentola
cenerentola is offline
Je hoeft voorlopig nog niet te zeggen dat je hem leuk vindt, dat kan altijd later nog. Misschien moet je eerst met hem afspreken om samen huiswerk te maken of om naar de bioscoop te gaan. En dan het juiste moment afwachten met het tonen van je gevoelens!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 18:16
Lente
Lente is offline
waarom denk je dat hij jou alleen als gewone vriendin ziet?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 13:12
Marloess.
Marloess. is offline
Bedankt voor jullie adviezen! Vrijdag a.s. is er ook een schoolfeest, ik kijk wel hoe dat uitpakt(hij gaat, en ik ook). Ik laat het jullie weten

@ Lente: Omdat hij zich als een gewone vriend gedraagt naar mij toe
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 13:35
Daantjer
Daantjer is offline
even voor de duidelijkheid, bij bijna iedere jongen bestaat er niet iets als een gewone vriendin, google maar eens de 'ladder theory' het klopt domweg gewoon, of hij is homo... Maarja ik heb 1 gewone vriendin gehad en die was lesbisch dus... Hij is zo te zien geinteresseerd in jou dus de kans dat wat hier boven staat niet klopt is dus groot, de kans dat hij je ziet zitten is echt reusachtig
Oud 11-10-2009, 13:42
Marloess.
Marloess. is offline
Dan zou hij een vriendin waarmee hij al 4 jaar vrienden is ook leuk vinden.
En hij is geen homo, haha
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 13:51
Daantjer
Daantjer is offline
ok, hij vindt je, denk ik, wel leuk dus ga er voor, dan kan het wat leuks worden en hij en die vriendin van hem vonden elkaar wel leuk, dat is gewoon de psyche van de mens (Freud), dus zeg het hem gewoon.
Oud 11-10-2009, 18:30
I C U
I C U is offline
Probeer eens wat buiten school af te spreken, dat lijkt me een goede mogelijkheid om hem beter te leren kennen en dan kun je gelijk aftasten wat hij van jou vindt.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het verliezen van je andere vrienden, het lijkt me niet dat ze jou laten vallen omdat jij iemand leuk vindt die ook bekenden heeft in jouw vriendengroep.
Reageren

Regels voor berichten