Advertentie | |
|
![]() |
||
Voor de gein ben ik het is een keer eens met christa...
bovendien komt criminaliteit vooral voor bij jongeren die zich niet zo veel aantrekken van de opvoeding of binnen gezinnen met 1 ouder waar er simpelweg niet genoeg tijd is voor opvoeden en controle. nog meer tijd van zulke ouders wegnemen omdat het kind zich misdraagt slaat als een pik op een plank, gaan we straks bij een verkeersongeval mr Eurlings een lecture over verkeersveiligheid aanbieden? Citaat:
|
![]() |
ik denk idd dat bij een 16-jarige een opvoedcursus voor de ouders niet meer helpt (tenzij ze meer en jongere kinderen hebben wellicht). wel vind ik dat ouders gestraft moeten worden als een kind waar ze nog wettelijk verantwoordelijk voor zijn een misdrijf pleegt. zelfs als het niet direct hun schuld was. als een minderjarig kind ontspoort en je doet daar als ouder niets aan, dus is het m.i. iig een soort van verwaarlozing.
||
Citaat:
bovendien acht ik de hoeveelheid ouders die actief bijdragen aan de criminaliteit van hun kind vrij klein, sterker ik ben van mening dat het gros van de criminele kindjes thuis een 'engeltje' zijn en de ouders slechts een 5% weten van wat ze buiten allemaal doen. Ik denk dat de grootste oplossing nog altijd het verbeteren van de studievoorwaarden is zodat het aantrekkelijker is je aarsch in een schoolbank te zetten. (en dan met name de uitwonende aanvullende beurs)
Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 20:33. |
![]() |
||
Citaat:
Geen ouder draagt er natuurlijk actief aan bij, maar er zijn tal van opvoedingstechnische en culturele elementen die bijdragen aan het ontstaan van crimineel gedrag.
||||
Citaat:
gemiddeld zijn criminelen boven de 20 en die wonen meestal uit huis, wil je het specifiek over jongeren hebben zal dat minder zijn maar dan nog valt er logischerwijs te verwachten dat criminaliteit vaker voorkomt bij "probleemgezinnen" niet geheel toevallig zijn dat vaak ook eenoudergezinnen. Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|