Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2009, 09:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
De Wereldraad van de Internationale Automobielfederatie (FIA) heeft een nieuw puntensysteem voor het WK Formule 1 goedgekeurd.
In 2010 zullen de eerste tien van een Grand Prix punten voor het kampioenschap scoren. De winnaar krijgt er 25, de tweede 20, de derde 15, de vierde 10, de vijfde 8, de zesde 6, de zevende 5, de achtste 3, de negende twee en de tiende 1.
De afgelopen jaren kreeg de top acht punten (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1).
De reden zou zijn omdat het aantal deelnemers wordt uitgebreid van 20 naar 26 auto'tjes.

Lang geleden heeft de F1 het puntensysteem van daarvoor gewijzigd naar het gene dat nu gebruikt wordt om toen niet "spannend" genoeg was. Het puntenaantal tussen de winnaar en de tweede en de derde waren zo groot dat het niet meer spannend was in het kampioenschap. Naar mijn mening heeft het puntensysteem dat nu gebruikt wordt, ook weer een te groot verschil. Wat denk jij?
Oud 12-12-2009, 13:42
PV
PV is offline
tjaa.. verschillen zijn inderdaad groot. alhoewel je ook zou kunnen zeggen dat top-3 rijden straks beter beloond gaat worden dan eerst. met zo'n groot puntenverschil willen rijders misschien meer risico's gaan nemen om een plaatsje op te schuiven?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 22:47
Methuselah
Methuselah is offline
Ik hoop inderdaad dat ze ook wat meer risico's gaan nemen nu... Races zijn echt om in slaap bij te vallen geworden. Als ik ze al kijk.
Oud 14-12-2009, 12:29
WolterB
WolterB is offline
Dit lijkt een beetje naar het MotoGP-systeem (25-20-16-13-11-10-9-..).
Denk dat het wel een positieve invloed heeft, maar het vereist ook meet bolides en dat is een beetje waar het aan schort natuurlijk.
Oud 18-12-2009, 14:14
Mark
Mark is offline
Wat ik jammer vindt. De vergelijking met ouwe rijders vervliegt. De alltime records van punten gaat de prullenbak in, omdat de winnaar nu 2,5x zo veel krijgt dan vroeger.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2009, 18:52
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Daarom is Schumacher ook teruggekomen, hij wil niet dat zijn puntentotaal van 148 in een seizoen gebroken gaat worden.

Maar ik neem aan dat er wel vergelijkingen gemaakt gaan worden, tussen 10-6-4-3-2-1 en 10-8-6-5-4-3-2-1 en dit nieuwe.
Reageren

Regels voor berichten