Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2009, 11:53
Meadow
Meadow is offline
Lieve mensen,

Is hier iemand al in de inifiles van Risen gedoken? Ik heb hem aangeschaft via Steam omdat het me een gruwelijk gaaf spel leek, maar mijn motoriek is zo kut dat ik heeeeel langzaam wen aan de combatinterface . Nu zou je zeggen; verschilt niet van normaal, maar schijnbaar wel, ik ga veel langzamer vooruit dan de moeilijkheidsgraad van het spel. Waardoor ik nu compleet afgemaakt wordt elke keer dat ik een stel wolven tegen kom omdat ze te snel zijn... Ja, ik ben een lame gamer in het begin, laugh all you like. Heeft iemand een tip om de boel makkelijker te maken van op easy zodat mijn brakke motoriek wat meer tijd heeft om te leren voor ik meteen in het diepe gekiepert word ?

Merçi bien!
Oud 12-10-2009, 13:38
Verwijderd
Ik heb het nu ook een poos gespeeld en het combat systeem is gewoon roestig. Het draait voor een groot deel om reactietijd maar er wordt relatief laat gereageerd op je input. Probeer met space+links/rechts/achter te dodgen en dan aan te vallen. Zodra je een schild oppakt kan je gewoon constant blijven blokken zonder problemen. Meeste lui die je tegenkomt hebben een bepaald ritme qua aanvallen. Wolven hebben de neiging vies veel te dodgen en dan vaak 2 of 3 keer aan te vallen. Na die laatste attack zelf aanvallen en sowieso 3 keer hakken. Je eerste 2 attacks doen weinig dmg maar je overhead attack (je derde) doet redelijk wat schade.
Je kan meer schade doen en meer moves unlocken door STR te leren en sword/axe/staff omhoog te krikken bij trainers. Het is gewoon voor een groot deel wennen aan het systeem.

Als je ranged wil kan je het volgende doen. Je kan de town ingaan en missies voor de order doen, dan naar de monastery gaan en magic leren (dit is de enige manier). En zowel de Don als lui in de monastery hebben trainers voor boog en crossbow.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 13:46
Meadow
Meadow is offline
Dank je voor de tips, maar dat is juist mijn punt. Als ik naast hakken ook nog de hele tijd achteruit moet lopen etc zal ik ws eerder van een berg afstorten dan schade doen . Wolven kun je niet normaal blocken zonder schild, waardoor ik met hen vet moeite heb . Anyways, tot ik wat verder ben lijkt elk gevecht dus een gruwelijk frustrerende rotzooi te blijven. Één zo'n eikelige wolf gaat nog wel, maar 2 tegelijk....
Oud 12-10-2009, 15:23
Verwijderd
Met een schild kan je ze wel blokken. Boars zijn de enige "vroege" beesten die door je schild gaan. Desnoods kan je nog cheaten, en anders sidestep je gewoon constant om ze heen tot ze aanvallen, missen en dan hak je 3 keer, dan weer sidesteppen etc etc.

Zodra er meerdere zitten is het idd vervelende maar dan moet je gewoon een dun gangetje opzoeken zodat zodra je aanvalt je ze allemaal tegelijkertijd raakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten