Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2009, 23:26
patricia15
patricia15 is offline
Bijna 2 weken geleden met voetbalwedstrijd door mijn enkel gegaan (nog geen 10 min in veld gestaan)

Ben naar huisarts gegaan die stuurde me door naar het ziekenhuis.
Mn enkelbanden waren verrekt, en moest ik weer naar de huisarts om hem in te laten tapen.

Ik heb er nou haast geen last meer van.

maar zou graag mee willen spelen zaterdag met wedstrijd.

wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 08:27
Verwijderd
Hmm, je hebt er nog wel een beetje last van dus? Dan zou ik het niet doen. Ze zijn nu nog kwetsbaar om opnieuw te verrekken. Dan kun je beter nu een weekje wachten dan er na die wedstrijd wéér twee weken uitliggen.

Je kunt ook overwegen om de huisarts even te bellen. De doktersassistent weet waarschijnlijk wel wanneer je weer mag sporten.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 10:04
patricia15
patricia15 is offline
Ja, maar toen ik hem heb laten intapen door de huisarts zei die dat ik gewoon door moest lopen

Anders laat ik mn enkel voor de wedstrijd even intapen.
en dan ga ik niet de hele wedstrijd mee doen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 11:25
Verwijderd
Maar er is een groot verschil tussen lopen en voetballen . Als je er gewoon mee loopt is dat juist goed, dan stimuleer je je lichaam om sneller te genezen. Maar als je ermee gaat voetballen komen er weer veel rekkrachten op.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 12:33
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Hmm, je hebt er nog wel een beetje last van dus? Dan zou ik het niet doen. Ze zijn nu nog kwetsbaar om opnieuw te verrekken. Dan kun je beter nu een weekje wachten dan er na die wedstrijd wéér twee weken uitliggen.

Je kunt ook overwegen om de huisarts even te bellen. De doktersassistent weet waarschijnlijk wel wanneer je weer mag sporten.
Je enkelbanden zullen na een verrekking altijd kwetsbaar zijn.
Ik denk wel dat je zal kunnen spelen, maar dan moet je je enkel wel heel goed laten tapen (ik zou dat ook de komende weken doen).
En verder een jaar lang verstevigende oefeningen voor de enkel doen en een enkelbrace dragen wanneer je sport.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 15:20
patricia15
patricia15 is offline
Nou ik ga gewoon proberen om mee te toen,
en wanneer ik iets merk stop ik direct.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 20:49
Verwijderd
Ik zou het niet doen, het gaat waarschijnlijk mis. Ga naar de fysio, die kan je begeleiden en heel goed aangeven op welke manier je je enkel moet trainen om ze snel weer sterk te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 08:09
patricia15
patricia15 is offline
Ik heb wel mee gedaan,
maar had ik beter niet kunnen doen.
ik heb nu weer wat meer last van mn enkel.
en nu ook van mn lies.

nu moet ik echt 2 á 3 week rust nemen.
anders gaat het nooit over.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 18:56
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hardleersheid is een bitch.
Oud 05-10-2009, 22:37
patricia15
patricia15 is offline
Hallo,

weten jullie ook hoe ik mn enkel weer sterker kan maken?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 14:04
snoopy
snoopy is offline
Balletoefeningen doen. Serieus. Op je tenen gaan staan bijvoorbeeld. En je tenen strekken (hoewel dat officieel buigen heet) en voor, naast en achter je de grond aantikken.
Oud 12-10-2009, 22:46
patricia15
patricia15 is offline
Ik heb nou al 2 week rust gehad en wil woensdag of maandag wel weer langzaam mee gaan doen met training.
Maar ik weet niet of ik al mee moet doen met wedstrijd.
want ben nog wel bang dat ik door mn enkel ga

wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:54
Verwijderd
Niet meedoen. Als je te snel weer gaat sporten nadat er iets met je enkelbanden is geweest kun je er echt extreem lang last van houden. Niet uit ervaring, maar ervaringen van andere mensen. Toen ik mijn banden scheurde (let op, dat was wel scheuring) heb ik 6 weken niet gesport. Dus ik denk dat je zeker nog niet mee moet gaan doen met de wedstrijd, hoe graag je ook wil.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 14:33
patricia15
patricia15 is offline
Maar zal ik wel weer langzaam beginnen met trainen.
En als ik het weer verneem dat ik met de training stop.

Want dit is nou al 4 week geleden gebeurd.
majaa was ik direct weer zo slim om 2 week er na een wedstrijd te gaan spelen
wat ik dus beter niet kon doen, want daarna kreeg ik er weer meer last van
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:26
Verwijderd
Doe het nou maar gewoon niet. De komende 1 à 2 weken niet gaan trainen en al helemaal geen wedstrijd. Je weet zelf ook wel dat het helemaal niet slim is, straks lig je er weer 2 weken uit en dan wil je weer te vroeg beginnen en op een gegeven moment heb je je enkels gewoon zo overbelast dat je nog veel langer moet wachten tot het genezen is. Kijk gewoon hoe het over een week aanvoelt. Als je helemaal geen last meer hebt, kun je wel weer rustig aan het trainen gaan opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 09:59
fabian16
fabian16 is offline
hoi,

ik heb vorige week maandag mijn enkelbanden verrekt met voetbal ik kan nu gewoon lopen enzo das goed want zo verstevig je je enkelbanden, om meteen weer te gaan trainen zou ik nie doen het kan ook een zwakke plek worden moet ook nie ik kan voor mijn gevoel ook alles weer ik wil ook weer voetballe en ik doe ook nog sport opleiding en ga ook zo naar leger dagen hoe graag ik het ook wil ik doe het niet om dat het beter is voor mijn enkel ik denk altijd zo men gezondheid gaat voor alles je sport is niet je baan tis een hobby hoe moeilijk het ook is om optegeven voor paar weken ( gewoon nog 2 weken langer wachten ) 1 tip als je begint van dokter begin met een goeie warming up 2 is gewoon normaal lopen zo verstevig je de enkel banden weer.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 15:49
patricia15
patricia15 is offline
Okéé bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten