ik heb geen idee of dit in dit forum thuis hoort..
Maar ik moet mijn verhaal hier gewoon even posten!
Het is moeilijk te beseffen dat bij velen het leven vaak zo gemakkelijk lijkt en achter al die mensen een verhaal schuilt.
Een verhaal met veel geluk, vreugde, maar ook af en toe verdriet.
En dat verdriet, dat is nou juist net wat niet iedereen ziet.
Het valt me steeds vaker op en dan niet zo zeer bij mezelf maar vooral bij anderen, wanneer ik over straat loop of in de trein… Waar het ook is, Mensen proberen altijd te lachen en hun tranen te verbergen.
Ik besef me dit steeds meer sinds ik een vrouw van een jaar of 25/30 in de trein zag zitten.
Ze had rood betraande ogen en bleef toch glimlachen als iemand haar even aankeek.
Daarna keek ze weer snel weg en af en toe vulden haar ogen zich weer met tranen.
Toen ze gebeld werd, hoorde ik haar stem een beetje trillen.
De persoon aan de andere kant van de lijn merkte dit blijkbaar en had allicht gevraagd wat er was. De vrouw zei dat er niets aan de hand was en dat ze het alleen een beetje koud had.
Waarom kunnen we onze emoties niet gewoon tonen? Waarom is het zo belangrijk om constant te moeten lachen en attent te moeten zijn.
Waarom zouden we niet een keer uithuilen bij een wild vreemde in de trein.
Volgens mij heeft het allemaal te maken met schaamte. Want dat ziet er toch gek uit? En waarom zou ik een ander lastig vallen met mijn probleem! Dat is toch gek?!
Ik denk dat het helemaal niet zo gek is. Want we zijn toch allemaal mensen? Waarom zouden we elkaar dan niet wat meer steunen.
Maar het meeste vraag ik mij toch af, wanneer is iemand nou echt zichzelf? Want eigenlijk draait het daar gewoon om.
Het lijkt wel of iedereen een soort rol speelt in het toneelstuk “het leven” en dat leven moet altijd goed en leuk zijn, maar ben je dan wel jezelf?.
Want wat is nou jezelf zijn eigenlijk?
|