Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2009, 19:30
tiptodog
tiptodog is offline
Hallo =),

Vond niet een exact correct forum, maar goed,..
Ik moet dus voor WW met een groepje een voorstelling maken over hoe wetenschap bepaalde sporten beïnvloedt.

Moet zelfs 3-8 dia's maken voor iemand anders van ons groepje .
Ik heb hier dus zooo geen zin in..

Maar daarover wou ik het niet bepaald hebben.

Ik moet het dus doen over Rally (autosport)
Maar ik weet in godsnaam niet hoe wetenschap en rally samengaan..
Misschien door de offroad races bepaalde veringcorrecties of berekeningen die men moet doen om goeie rallywagens te maken? Help

Dank je alvast!

(Je hoeft geen hele spreekbeurt of dia te maken voor me, leg me gewoon eens uit hoe wetenschap en rally nu samenwerken, (doorverwijzen naar sites is ook goed) )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2009, 21:45
arPos
arPos is offline
hoe wetenschap en rallysamengaan vraagt tie.

Rally is een van de technologisch meest uitdagende motorsporten, van de veiligheidskooi tot luchtschakelen, van hydraulische vering en kleptiming tot de geschiedenis van audi met de eerste 4wd...

wat wil je weten.

Laatst gewijzigd op 24-10-2009 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 08:40
Lisl
Lisl is offline
Wat ook interessant is om te weten is dat vele nieuwe ontwikkelingen in de gewone personenauto's hun oorsprong hebben in de autosport. In de autosport willen ze steeds snellere, zuinigere en veiligere auto's ontwikkelen. Voor de teams heeft dit een direct financieel gevolg (minder brandstof nodig, vaker winnen, minder gewonden bij een gevaarlijke sport), het is daar dus aantrekkelijk om geld in deze wetenschap te steken. De ontwikkelingen vinden vaak een weg naar de consumentenmarkt, al dan niet in een aangepaste vorm.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 15:45
tiptodog
tiptodog is offline
Dank je,
ik heb al heel wat informatie hieruit kunnen halen, en is ten volste genoeg =)

- Tom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten