Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2009, 20:13
Verwijderd
Bij mij het volgende:

- het licht in de badkamer
- het licht in de gang
- het licht in de keuken
- sommige lampen in de huiskamer
- sommige lampen in de slaapkamer
- de magnetron
- het deksel van het senseoapparaat, maar verder doet hij het nog wel dus dat is niet zo erg
- drie van de vier gaspitten op het fornuis
- de geiser

Ik vind het niet zo erg dat de lampen het niet meer doen, want dat kun je oplossen door kaarsen. Nieuwe lampen erin draaien vind ik eng, want de vorige keer dat ik dat probeerde was de lamp ontploft. Like, echt ontploft. Overal glas. Dus nu ben ik aan het wachten tot alle lampen kapot zijn en daarna ga ik ze allemaal tegelijkertijd doen. Dat de magnetron het niet doet vind ik niet erg, want ik heb wel nog steeds een oven. Senseoapparaat is /care. Dat de geiser het niet doet is het vervelendst, want nu heb ik dus geen warm water. Ik weet trouwens niet zeker of hij wel echt kapot is, maar de waakvlam is wel uit en ik krijg 'm niet aan door aan die knopjes te frunniken. Maar zo uitgebreid heb ik het allemaal nog niet kunnen bekijken, want ik ben net thuis van twee weken elders slapen. Net ging ik er wel even naar kijken, hij is van het merk Junkers. Dat vind ik wel ironisch, gezien 't feit dat hij kapot is. Het internet zegt dat ik de waakvlam moet aansteken met een lucifer. Dat lijkt me een beetje gevaarlijk. Gelukkig ga ik morgen weer weg en kan ik het allemaal nog even uitstellen, maar één dezer dagen zal ik er toch echt aan moeten geloven. Als ik dan opeens niet meer kom posten dan weten jullie waar het aan ligt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2009, 20:16
Miekje*
Miekje* is offline
Het kelderlicht is kapot en dat is hinderlijk want nu zie ik niet of ik nou Ameretto of cola pak. Niet dat ik het niet aan de fles voel ofzo, maar het is wel vervelend .
Oud 19-10-2009, 20:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Anmereeto
Oud 19-10-2009, 20:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 19-10-2009, 20:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Alles doet het bij mij

Nou ja, de geiser is wel heel kut, maar we hebben (een beetje) warm water, dus ach.
Oud 19-10-2009, 20:52
Verwijderd
Mijn gitaar is eigenlijk ook een beetje stuk, maar ik heb geen zin het te repareren, want dan ligt ie zo weer een week open, dan speel ik liever met wat geruis. Verder eigenlijk niks, want mijn kamer is recent opgeknapt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 20:54
BendeBen
BendeBen is offline
ik heb al jaren een lekkende kraan. ik snap er de ballen van want hij lekt niet constant. dan had ik nog wel begrepen dat er iets mis was met het kraanleertje ofzoiets maar daar kan het dus niet aan liggen aangezien ie alleen af en toe een tijdje lauwwarm water lekt denk ik dat het aan de boiler ligt maar dan snap ik t allemaal niet meer.
ik heb het maar opgelost met een permanente opoffering van 1 pan en een houten snijplank die was gebarsten. halve snijplank in pan en kraan er boven zodat het zonder geluid in de pan druipt wat voorkomt dat ik het water door het putje hoor druppelen. eens in de zoveel tijd even de pan leegflikkeren en t kan weer ff voort.

ook heb ik een doucheputje dat meurt maar ook niet constant. iets met (onder)druk ofzo, dat gaat me allemaal te ver dus zet ik maar gewoon een ontstopperplopper op zodat ik niets ruik.

symptoombestrijding ftw
Oud 19-10-2009, 22:58
Verwijderd
- Bureaulampje
- Staande kamerlamp
- Magnetron Zelf fixen kan niet, maar geen zin om geld uit te geven aan reparatie. Beter ook voor mijn voeding > geen diepvriespizza's meer.
- Bureaublad is half doorgezakt door het hout dat gebarsten is rond de schroeven.
- Tig borden en glazen

Laatst gewijzigd op 19-10-2009 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 00:47
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
mijn "wasbakhoekje"-gloeilamp -> irritant, denk er niet aan om nieuwe te kopen
één van de drie douches -> kan me niet schelen
de wasmachine lekt -> is alleen irritant als iemand je was die uit de wasmachine komt óp de wasmachine legt en dan de helft eraf valt in het duizendranzige water zodat je het weer opnieuw kunt wassen.

voor de rest volgens mij niet, we hebben goede klussers in huis.

(het is wel allemaal verpauperd en ranzig en lelijk, maar niet zo kapot dat het niet kan functioneren)
Oud 21-10-2009, 01:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik had sinds ik hier kwam wonen (2 jaar geleden) een kapotte deurbel, maar die is vorige week eindelijk gefikst! Eindelijk geen vervaagde briefjes meer op de deur met 'bel is kapot, kloppen aub' en me dan de tering schrikken als iemand ook echt op m'n raam klopte.

Verder werkt alles prima, voor zover ik weet. Alleen 1 laatje van m'n kast valt weleens uit elkaar en ik heb laminaat met gigantische kieren ertussen, maar dat is ook allemaal nog van de vorige bewoonster en ik ben te laks om er wat aan te doen. Ik stoor me er ook niet aan eigenlijk.
Oud 21-10-2009, 06:43
Verwijderd
Mijn schuifdeurkast was iets van 2 jaar lang kapot, maar die is vorige week gemaakt.
Het licht in de keuken is ook stuk (de fitting) maar daar hangt nu een ander lampje aan de muur met touwtjes.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:19
Verwijderd
bij mij is er niet zoveel kapot, meer een hoop niet af, bij mn chick is een lamp boven de eettafel kapot en dat is irritant want t is net die ene waar we zitten te eten en hij vind t stom als ik m verwissel
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:20
Verwijderd
Volgens mij is niets kapot, behalve de verzameling kapotte-dingen-om-te-slopen in Theodoors la (telefoons, wekkers, eierwekkers, mp3-spelers). En de schuifdeuren van de kledingkast gaan steeds naar links, maar dat komt doordat het huis scheef is, dus dat is niet ín huis. En we hebben het opgelost door de spiegeldeur, die het zwaarst is, altijd aan de linkerkant te houden en de houten deur rechts en als je die voorzichtig dicht doet dan blijft hij dicht.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:35
TopDrop
TopDrop is offline
wat een kapotte lampen allemaal.. ik heb laatst gloeilampen ingeslagen van de blokker. dat waren philips gloeilampen van 25,40,60en100 watt voor 0,40 euro p/s. geen kapotte lampen voor mij! alhoewel ik er wel eentje uit mn handen liet vallen, zodat ie in de wasbak ontplofte.

bij ons is de douche kapot. de douchekop was afgebroken, en nu zit er nog een stukje in het schroefdraad dat er no way uit te krijgen is. dus moesten we een nieuw verbindingsstukje, maar dat kregen we no way uit de slang. dus nu moeten we ook nog een nieuwe slang. etc.
Oud 21-10-2009, 08:37
Verwijderd
Ik had nét in het afgelopen jaar elke lamp die kapot ging vervangen door een spaarlamp zodat we alleen spaarlampen hadden, en dan heb je nu LEDpeertjes. Kan ik opnieuw beginnen. En nu zou dat 7 jaar moeten duren. Maar tegen die tijd woon ik er niet meer. Zul je net zien dat de volgende bewoners al mijn LEDpeertjes weer vervangen voor gloeilampen. Hoewel, tegen de tijd dat eerst de spaarlampen kapot zijn gegaan en vervolgens de LEDden kapot zijn gegaan is het 2025 ofzo en zijn er vast geen gloeilampen meer.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:40
TopDrop
TopDrop is offline
spaarlampen zijn heel kut. toen ik hier kwam wonen hing er een spaarlamp boven mijn wastafel. iedere keer als ie net 'opgeladen' is en hij brandt vol, ben je al klaar met je hoofd fatsoeneren.

ik ben wel een fan van ledjes though. maar die moeten eerst nog even wat goedkoper worden. ik heb zo'n kerstboomsnoer met 35 ledjes <3
Oud 21-10-2009, 09:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het klokje van ons nieuwe fornuis springt vaak terug op 0:00 uur. Ik kijk wel vreemd op als ik dan om 4u 's nachts uit school kom. Heel vervelend en ik vind het ook niet kunnen omdat dat fornuis gloednieuw is en niet echt goedkoop. Maar papa moet de fabriek gewoon eens bellen.
Verder doet alles in huis het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 09:38
Rationeel
Rationeel is offline
niets meer. ik fiks alles.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 09:52
Verwijderd
In huis is niks kapot. Dat repareren we direct of gooien we weg. Het dak is wel kapot.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 09:57
TopDrop
TopDrop is offline
Dat is een beetje lastig weggooien idd
Oud 21-10-2009, 10:33
Verwijderd
de douche lekt als een malle
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 12:39
Aapje*
Aapje* is offline
de koelkast was stuk maar zojuist gerepareerd
de computer doet nog niet alles wat ie moet doen (ik heb bijv. geen 'toestemming' om in word te komen maar ben wel ingelogd als eigenaar). Dat is een beetje lastig met sommige dingen.

@ paranoide: klinkt of je een heel donker huis hebt nu?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 14:12
Verwijderd
Dat plateautje in de magnetron draait soms niet, maar meestal wel. (Als hij het niet doet, ga ik 't bord altijd zelf ronddraaien om de 20 seconden, dus als iets er dan 10 minuten in moet, is 't niet heel prettig, maar gelukkig doet hij het dus vaker wel dan niet.) Verder is er niets kapot...

Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 15:32
Verwijderd
oja op de computer is wel vanalles stuk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 15:43
Verwijderd
Citaat:
@ paranoide: klinkt of je een heel donker huis hebt nu?
Ja, lijkt me lastig combineren met haar leefritme.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2009, 16:00
Verwijderd
Oh, het lampje van de afzuigkap ging net kapot, maar dat was geen probleem, want ik had de nieuwe al klaar liggen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 18:33
Verwijderd
Niks geloof ik. Als er iets kapot is repareert mijn vader het meteen, want die is ubertechnisch.
Hoewel, nu ik dit typ bedenk ik me wel iets dat kapot is/niet werkt: de functie op mijn computer waarmee je trema's en streepjes op letters zet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 19:44
marrel
marrel is offline
Niks volgens mij. Kapotte dingen worden gerepareerd of weggegooid
Oud 21-10-2009, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Niks geloof ik. Als er iets kapot is repareert mijn vader het meteen, want die is ubertechnisch.
Hoewel, nu ik dit typ bedenk ik me wel iets dat kapot is/niet werkt: de functie op mijn computer waarmee je trema's en streepjes op letters zet.
Ctrl+shift. En als dat niet werkt staan je taalinstellingen verkeerd en moet je daar wat aan veranderen.

Citaat:
Ja, lijkt me lastig combineren met haar leefritme.
Ik heb behoorlijk wat lampen, dus in principe heb ik wel overal licht. Behalve in de badkamer, maar douchen bij kaarslicht heeft ook wel wat. (Koud douchen bij kaarslicht is dan wel weer iets te middeleeuws, dus ik ben maar weggevlucht naar m'n vriend.)

De lampjes in de badkamer en die in de keuken kunnen ook niet zomaar even vervangen worden, want die heeft de vorige bewoonster helemaal vastgeverfd aan het plafond. Dus als ik die wil vervangen moet ik de lamp zelf kapotslaan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 20:22
Verwijderd
De magnetron, omdat ik er heel even iets met metaal in had gedaan en ik op dat moment helemaal niet wist dat er geen metaal in de magnetron mag. En dat vind ik wel erg, want nu moet ik koken en dat kost meer moeite en vooral tijd.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ctrl+shift. En als dat niet werkt staan je taalinstellingen verkeerd en moet je daar wat aan veranderen.

Ik heb behoorlijk wat lampen, dus in principe heb ik wel overal licht. Behalve in de badkamer, maar douchen bij kaarslicht heeft ook wel wat. (Koud douchen bij kaarslicht is dan wel weer iets te middeleeuws, dus ik ben maar weggevlucht naar m'n vriend.)

De lampjes in de badkamer en die in de keuken kunnen ook niet zomaar even vervangen worden, want die heeft de vorige bewoonster helemaal vastgeverfd aan het plafond. Dus als ik die wil vervangen moet ik de lamp zelf kapotslaan.
Terpetine
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 08:23
Verwijderd
Ja mijn badkamerlamp doet het wel maar sinds hij twee dagen kapot was douche ik ook altijd bij kaarslicht, want dat is gezellig en ik slaap daarna beter.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 11:52
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
De magnetron, omdat ik er heel even iets met metaal in had gedaan en ik op dat moment helemaal niet wist dat er geen metaal in de magnetron mag. En dat vind ik wel erg, want nu moet ik koken en dat kost meer moeite en vooral tijd.
ik doe heel vaak metaal in de magnetron. Het gaat vaak wel een beetje vonken maar ik heb nog nooit gehad dat ie kapot ging.
Oud 22-10-2009, 11:58
Verwijderd
Ik doe ook vaak metalen dingetjes in de magnetron en dat vonkt nooit

edit: Ah; ziehier een soort van antwoord: http://www.intermediair.nl/artikel/k...magnetron.html
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 13:49
Tink*
Tink* is offline
Het putje van de douche spoelt alles niet snel genoeg weg, dus als ik net even te lang douche dan staat de hele badkamer blank. Maar daar moet ik gewoon even spul in gooien, althans dat ga ik doen, maar het probleem is dat ik eerst dat spul moet kopen en dat vergeet ik steeds. En verder valt mijn computer soms uit met een rare foutmelding.
Oud 22-10-2009, 14:35
Verwijderd
Lampje in de magnetron is stuk.
Vervelend.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 15:56
Rivka
Rivka is offline
Mijn bureaulamp, maar dat is /care want dat is al eeuwen zo en ik weet niet beter.
Oud 22-10-2009, 16:10
Verwijderd
Ik kom er zojuist achter dat de vorige bewoonster van mijn huis waarschijnlijk de handleidingsticker en het stickertje met het typenummer van de geiser er zelf af heeft gesloopt, want die geiser is volgens de handleiding helemaal niet bedoeld om het water in de badkamer te verwarmen. (In de handleiding staat '[...]mag NOOIT een douche of badkamer voeden', met hoofdletters en al.)

Hoewel het natuurlijk ook kan dat ze dit niet wist, maar het was best een kuthoer die echt voor elke spijker in dat huis geld wilde zien dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ze heeft zelfs de badkamerhaakjes eraf gesloopt toen we daar niet voor wilden betalen en eiste 800,- voor een inbouwkast die gewoon bij het huis hoort. (Als in, die kasten zitten in ieder appartement in mijn straat. Niet dat ze die er zelf in heeft laten zetten, dan zou het iets begrijpelijker zijn.) Toen we daar niet mee akkoord gingen haalde ze de deuren eruit en nam die mee, terwijl haar nieuwe huis heel lage plafonds heeft en mijn huis heel hoge, dus ze had er niet eens wat aan. Een huis zonder fatsoenlijke geiser is natuurlijk minder geld waard, dus ik zie haar er wel voor aan om dat te verzwijgen.

En dat is dan een vrouw van in de dertig met een dikke baan in het management :')
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:18
Verwijderd
Ik lees steeds "Wat kan er allemaal kapot in jouw huis"
Mijn naaimachine is kapot, of eigenlijk is er ergens een piepklein stukje plastic afgebroken en blijven steken, maar daardoor werkt ie niet meer
Verder ligt het huis vol diverse artikelen waarvan ik niet weet wat ze zijn en een deel daarvan is vast kapot.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:20
Nona
Nona is offline
@ Para: Whut.

Ik neem toch aan dat je in een huurhuis woont, niet? Dan zijn dat soort dingen gewoon van de woningstichting, ik snap niet dat die er dan niets aan gedaan heeft.
Oud 22-10-2009, 16:23
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En dat is dan een vrouw van in de dertig met een dikke baan in het management :')
Wat een kuthoer ;x
Oud 22-10-2009, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ik kom er zojuist achter dat de vorige bewoonster van mijn huis waarschijnlijk de handleidingsticker en het stickertje met het typenummer van de geiser er zelf af heeft gesloopt, want die geiser is volgens de handleiding helemaal niet bedoeld om het water in de badkamer te verwarmen. (In de handleiding staat '[...]mag NOOIT een douche of badkamer voeden', met hoofdletters en al.)

Hoewel het natuurlijk ook kan dat ze dit niet wist, maar het was best een kuthoer die echt voor elke spijker in dat huis geld wilde zien dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ze heeft zelfs de badkamerhaakjes eraf gesloopt toen we daar niet voor wilden betalen en eiste 800,- voor een inbouwkast die gewoon bij het huis hoort. (Als in, die kasten zitten in ieder appartement in mijn straat. Niet dat ze die er zelf in heeft laten zetten, dan zou het iets begrijpelijker zijn.) Toen we daar niet mee akkoord gingen haalde ze de deuren eruit en nam die mee, terwijl haar nieuwe huis heel lage plafonds heeft en mijn huis heel hoge, dus ze had er niet eens wat aan. Een huis zonder fatsoenlijke geiser is natuurlijk minder geld waard, dus ik zie haar er wel voor aan om dat te verzwijgen.

Jezus
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:30
Verwijderd
Citaat:
En verder valt mijn computer soms uit met een rare foutmelding.
Krijg je dan zo'n soort scherm te zien? Zo ja, dan zou ik er rap mee naar de computerreparateur gaan, want een Blue Screen of Death geeft vrijwel altijd aan dat er iets goed mis is met je computer.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:49
Verwijderd
Citaat:
@ Para: Whut.

Ik neem toch aan dat je in een huurhuis woont, niet? Dan zijn dat soort dingen gewoon van de woningstichting, ik snap niet dat die er dan niets aan gedaan heeft.
Het ligt wat ingewikkelder, het huis (of nouja, huis, het is een studioappartementje van 35m2 ) is van m'n ouders en ik huur het van hen. Als ze 't verkopen krijg ik de helft van de winst, en dat kan dan weer mooi (deels) richting mijn studieschuld want ik betaal verder alles zelf. M'n ouders konden me ook wel financiele hulp geven bij het huren van een kamer, maar een kamer in Amsterdam is nogal duur en te duur huren is in principe weggegooid geld. Dus het idee was dat we beter samen een hypotheek konden betalen en dat geld op die manier ergens in konden investeren.

Maar goed, reparaties en dergelijke zijn dus gewoon voor eigen rekening. Ik geloof wel dat die vrouw een verklaring moest ondertekenen waarin staat dat ze eerlijk heeft verteld wat er naar haar weten schort aan het huis. Dat is een standaardprocedure bij huizenverkoop, als ik me niet vergis, dus misschien kunnen we de kosten van een nieuwe geiser alsnog op haar verhalen. Maar die kans lijkt me klein.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:50
Verwijderd
Citaat:

Dan is het waarschijnlijk geen geiser, want geiser zijn bedoeld voor warm water in de keuken of de badkamer
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:50
light fighter
light fighter is offline
het enige dat kapot is is mijn cd-speler maar care want laptop. En het lampje van de magnetron en koelkast maar dat maakt mij ook niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:53
Verwijderd
Oja de afzuigkap is trouwens ook stuk bedenk ik me net. Nouja niet stuk, maar hij werkt gewoon niet echt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Dan is het waarschijnlijk geen geiser, want geiser zijn bedoeld voor warm water in de keuken of de badkamer
Nou, hij ziet er aardig geiserig uit anders:

Met waakvlam en al. Volgens de handleiding heeft 'ie een te laag debiet voor gebruik in de badkamer. Je mag 'm alleen boven een gootsteen of wastafel hangen, een douche of bad kan 'ie niet goed aan.

Maar misschien is het ook geen geiser, trouwens, want in de handleiding noemen ze hem stug 'toestel' of 'waterverwarmer'.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Nou, hij ziet er aardig geiserig uit anders:

[afbeelding]

Met waakvlam en al. Volgens de handleiding heeft 'ie een te laag debiet voor gebruik in de badkamer. Je mag 'm alleen boven een gootsteen of wastafel hangen, een douche of bad kan 'ie niet goed aan.

Maar misschien is het ook geen geiser, trouwens, want in de handleiding noemen ze hem stug 'toestel' of 'waterverwarmer'.
O zo. Stom dat er dan staat dat je hem nooit voor de douche mag gebruiken. Dan heb je gewoon een pisstraaltje onder de douche, maar verder boeit het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 17:08
Verwijderd
Ja, ik had ook al bedacht dat het niet bijzonder veel kwaad kan want hij heeft het wel al die tijd gewoon gedaan. Hij valt alleen kennelijk uit als je langer dan x minuten onder de douche staat. Maar toch, het is wel lame en het verklaart wel waarom de waterdruk zo lafjes is en het kan ook nooit echt goed zijn voor zo'n geiser. Hij gaat vast sneller kapot of gaat lekken of weetikveel wat voor enge dingen er nog meer met een geiser kunnen gebeuren als je hem constant overbelast.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten