![]() |
|
![]() |
Veel ex-prostituees vinden het lastig om relaties aan te gaan nadat ze uit ‘de business’ zijn gestapt. Ze hebben andere ideeën en emoties rond liefde, seks en intimiteit gekregen door hun werkverleden………..
Daarover schrijft vandaag het Nederlands Dagblad. Het gaat om een studie naar ex-prostituees, waarop Jessica Westerik vandaag promoveert aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Hiervoor sprak promovenda Westerik langdurig met 40 ex-prostituees en tekende hun levensverhalen op. “De gesprekken toonden dat de ervaring in de prostitutie invloed heeft op verschillende facetten van het leven van de ex-prostituees, zoals hun visie op (zelf)vertrouwen, relaties, liefde, seksualiteit, werk en hun mensbeeld.” Aldus Jessica vandaag op de site van het ND. Tot nu toe is er weinig onderzoek gedaan naar de manier waarop vrouwen omgaan met hun ervaringen in de prostitutie. Het wegvallen van de vanzelfsprekende samenhang tussen liefde en seksualiteit is de grootste verandering die het werk in de seksbranche voor prostituees met zich brengt. Voor een deel van de ex-prostituees stonden liefde en seksualiteit al los van elkaar, maar voor een ander deel was die ontkoppeling nieuw. Ook het begrip ‘intimiteit’ is bij de meeste ex-prostituees van betekenis veranderd. Velen koppelen intimiteit ~net als liefde~ los van seksualiteit. Eerst zagen zij seksualiteit als een uitingsvorm van intimiteit, maar na hun werk in de seksbranche definieerden zij intimiteit als ‘het zich wederzijds geestelijk openstellen voor een ander’. bron http://relatie.blog.nl/singles-datin...ijk-aan-de-man dus mijn vraag is : zouden jullie een relatie kunnen beginnen met een Ex-prostituee of gigolo waarom wel/niet zal je dat kunnen ?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
een relatie met een ex-prostituee is wel mogelijk ik heb naamelijk een goede relatie met mijn vriendin als je maar eerlijk en open bent tegen elkaar. het was wel even slikken toen ze het mij vertelde heb toen ook een beetje in de knoop gelegen met mijzelf maar ben daar nu uit ik weet dat ze mij niet gaat bedriegen met andere mannen ze kent ze wel door haar verleden.vertrouwen moet je hebben in elkaar het is niet altijd even gemakkelijk maar we komen er wel het meeste last hebben we van ex klanten van haar.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat als ik dat in het begin te horen krijg, dat ik sneller de neiging heb een evt relatie stop te zetten.
Ken ik de persoon in kwestie al en zijn we aan het daten en leer ik hem kennen, dan bestaat de kans dat ik het voor lief neem. Maar ben er in over t algemeen geen voorstander van. (waarschijnlijk vanuit eigen onzekerheid owso ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik sowieso niet op mannen van het type gigolo zou vallen
![]() Ik kan me niet echt inleven in deze situatie, dus ik heb géén idee wat ik zou doen... (Als mijn man het me nu zou vertellen, dan zou ik alleen maar lachen, want dat kán gewoon niet serieus zijn... Dus ja, moeilijk om me in te leven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Op zich zou ik wel een relatie kunnen hebben met een ex manhoer en als ik een man zou zijn, dan zou ik ook wel een relatie kunnen hebben met een ex-prostituee. Ik zou het allen kunnen als diegene volstrekt normaal is, maar het onderzoek toont aan dat dit soort mensen niet dezelfde opvattingen over seks hebben. Als een ex-prostituee moeite heeft met hebben van intimiteit, dan lijkt me een relatie wel extreem moeilijk. Wat als jij je partner niet eens normaal kunt zoenen? ![]() Ik denk dat de vraag van de TS niet heel erg realistisch is. Hoe vaak komt het nou voor dat je iemand tegenkomt die werkzaam is of werkzaam is geweest in de prostitutie. Misschien is andere vraag veel leuker, wat zou jij doen als je er achter komt dat jouw vriendje een ex-hoerenloper is? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 |