Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2009, 20:12
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Veel ex-prostituees vinden het lastig om relaties aan te gaan nadat ze uit ‘de business’ zijn gestapt. Ze hebben andere ideeën en emoties rond liefde, seks en intimiteit gekregen door hun werkverleden………..

Daarover schrijft vandaag het Nederlands Dagblad.

Het gaat om een studie naar ex-prostituees, waarop Jessica Westerik vandaag promoveert aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht.

Hiervoor sprak promovenda Westerik langdurig met 40 ex-prostituees en tekende hun levensverhalen op. “De gesprekken toonden dat de ervaring in de prostitutie invloed heeft op verschillende facetten van het leven van de ex-prostituees, zoals hun visie op (zelf)vertrouwen, relaties, liefde, seksualiteit, werk en hun mensbeeld.” Aldus Jessica vandaag op de site van het ND.

Tot nu toe is er weinig onderzoek gedaan naar de manier waarop vrouwen omgaan met hun ervaringen in de prostitutie.

Het wegvallen van de vanzelfsprekende samenhang tussen liefde en seksualiteit is de grootste verandering die het werk in de seksbranche voor prostituees met zich brengt. Voor een deel van de ex-prostituees stonden liefde en seksualiteit al los van elkaar, maar voor een ander deel was die ontkoppeling nieuw. Ook het begrip ‘intimiteit’ is bij de meeste ex-prostituees van betekenis veranderd. Velen koppelen intimiteit ~net als liefde~ los van seksualiteit. Eerst zagen zij seksualiteit als een uitingsvorm van intimiteit, maar na hun werk in de seksbranche definieerden zij intimiteit als ‘het zich wederzijds geestelijk openstellen voor een ander’.

bron http://relatie.blog.nl/singles-datin...ijk-aan-de-man

dus mijn vraag is :
zouden jullie een relatie kunnen beginnen met een Ex-prostituee of gigolo
waarom wel/niet zal je dat kunnen ?
Oud 27-10-2009, 21:48
Verwijderd
Kan me het niet goed voorstellen, maar ik ben dan ook nog nooit een gigolo tegengekomen, dus ik heb het vooroordeel dat die qua persoonlijkheid toch mijn type niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 22:04
Luna
Luna is offline
De conclusies uit het onderzoek had ik zelf ook kunnen trekken. En dat de prostituees na hun 'carriere' moeilijk aan de man komen vind ik ook niet zo raar. Ik snap best dat mannen het geen fijn idee vinden dat er misschien wel honderden mannen aan zo'n vrouw hebben gezeten. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de vrouwen.
Ik zou zelf geen relatie aangaan met een gigolo, om de reden die Freyja noemt.
Oud 28-10-2009, 07:19
Verwijderd
Nu ga ik misschien een hele rare reactie geven. Maar stel ik kom een meisje tegen, en het klikt, verliefdheid, relatie enzo. Om bovengenoemde redenen zou zij mij verzwijgen dat ze ooit hoer is geweest. En er pas later over beginnen. Ik weet niet of ik het dan uit zou maken eerlijk gezegd, want ik kan me goed voorstellen dat ze zo'n verleden zou verzwijgen. En als de relatie verder goed is, en ik heb haar nooit kunnen betrappen op een andere leugen dan het verzwijgen van haar arbeidsverleden, weet ik niet of dat nu zo erg is, dat ik het uit zou maken.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 11:45
martijn1985
martijn1985 is offline
@louis armstrong: ik vind dat eigenlijk geen rare reactie. Het punt is meer dat de omstandigheden die jij schetst wel de ideale zijn, hoe waarschijnlijk is het dat je op zo'n manier in een relatie rolt met een ex-prostituee?
Oud 28-10-2009, 13:20
Verwijderd
Waarom niet? Ik zou het, in tegenstelling tot Louis, wel erg vinden als de man in kwestie zou verzwijgen dat hij dat hij zo'n verleden heeft. Ik zou het liever meteen weten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 14:40
Volk
Volk is offline
Ik zou het veel erger vinden als ik er tijdens de relatie achter kom dat hij een gigolo is geweest dan als hij het gewoon meldt voordat we een relatie beginnen. Voor mij gaat het dan om het vertrouwen. Als ik er tijdens de relatie achterkom ga ik me afvragen wat hij nog meer allemaal heeft verzwegen, en waarom hij me er niet eerder mee kon vertrouwen. (ik ben niet iemand die zomaar een relatie begint met een vreemde). Voor mij zou het vertrouwen weg zijn. Zoiets moet voor mij echt voor de relatie verteld zijn. Vertelt hij het van te voren dan maakt hij nog een kans. Maar het zou voor mij echt iets kunnen zijn om de relatie voor te verbreken omdat het vertrouwen dan weggevallen is.

Aangezien een prostitué ook een mens is maakt hij evenveel kans als anderen. Mits hij het beroep niet meer uitvoert.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 15:10
Juana__
Juana__ is offline
Ik denk dat ik wel een vooroordeel zou hebben als ik een ex-gigolo leer kennen, maar ik denk dat als ik een beetje onder de indruk zou zijn van hem, ik hem wel de kans zou geven om me te laten overtuigen...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 19:31
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Citaat:
Waarom niet? Ik zou het, in tegenstelling tot Louis, wel erg vinden als de man in kwestie zou verzwijgen dat hij dat hij zo'n verleden heeft. Ik zou het liever meteen weten.
ja ik ook maar denk dat zo iets niet meteen zeg
Oud 28-10-2009, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar het punt is, dat de ex-prostituee niet ten onrechte zal vrezen voor een vroegtijd einde van een in potentieel wel goeie relatie. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze ( hij ) niet meteen zal vertellen over haar arbeidsverleden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 10:19
lucvandewalle
lucvandewalle is offline
een relatie met een ex-prostituee is wel mogelijk ik heb naamelijk een goede relatie met mijn vriendin als je maar eerlijk en open bent tegen elkaar. het was wel even slikken toen ze het mij vertelde heb toen ook een beetje in de knoop gelegen met mijzelf maar ben daar nu uit ik weet dat ze mij niet gaat bedriegen met andere mannen ze kent ze wel door haar verleden.vertrouwen moet je hebben in elkaar het is niet altijd even gemakkelijk maar we komen er wel het meeste last hebben we van ex klanten van haar.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 11:37
Verwijderd
Ik denk dat als ik dat in het begin te horen krijg, dat ik sneller de neiging heb een evt relatie stop te zetten.
Ken ik de persoon in kwestie al en zijn we aan het daten en leer ik hem kennen, dan bestaat de kans dat ik het voor lief neem.
Maar ben er in over t algemeen geen voorstander van. (waarschijnlijk vanuit eigen onzekerheid owso )
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 11:50
Verwijderd
Ik denk dat ik sowieso niet op mannen van het type gigolo zou vallen
Ik kan me niet echt inleven in deze situatie, dus ik heb géén idee wat ik zou doen... (Als mijn man het me nu zou vertellen, dan zou ik alleen maar lachen, want dat kán gewoon niet serieus zijn... Dus ja, moeilijk om me in te leven )
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 14:56
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
De conclusies uit het onderzoek had ik zelf ook kunnen trekken. En dat de prostituees na hun 'carriere' moeilijk aan de man komen vind ik ook niet zo raar. Ik snap best dat mannen het geen fijn idee vinden dat er misschien wel honderden mannen aan zo'n vrouw hebben gezeten. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de vrouwen.
Ik zou zelf geen relatie aangaan met een gigolo, om de reden die Freyja noemt.
Natuurlijk had je die conclusies van te voren kunnen trekken, maar zonder onderzoek kun je dat nooit hard maken. Uit jouw post wordt ook duidelijk dat je bericht van de TS niet goed hebt gelezen. Het gaat in het onderzoek om de visies van ex-prostituees op hun relaties en niet om de visies van diegene die een relatie hebben met een ex-prostituee.

Op zich zou ik wel een relatie kunnen hebben met een ex manhoer en als ik een man zou zijn, dan zou ik ook wel een relatie kunnen hebben met een ex-prostituee. Ik zou het allen kunnen als diegene volstrekt normaal is, maar het onderzoek toont aan dat dit soort mensen niet dezelfde opvattingen over seks hebben. Als een ex-prostituee moeite heeft met hebben van intimiteit, dan lijkt me een relatie wel extreem moeilijk. Wat als jij je partner niet eens normaal kunt zoenen?

Ik denk dat de vraag van de TS niet heel erg realistisch is. Hoe vaak komt het nou voor dat je iemand tegenkomt die werkzaam is of werkzaam is geweest in de prostitutie. Misschien is andere vraag veel leuker, wat zou jij doen als je er achter komt dat jouw vriendje een ex-hoerenloper is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten