Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2009, 10:38
koenbart
koenbart is offline
Is het belangrijk dat iedereen een zinvolle dagbesteding heeft? Moet je iemand die hier het nut niet van inziet toch een zinvolle dagbesteding opdringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2009, 10:43
koenbart
koenbart is offline
Wij zijn het er wel mee eens omdat het belangrijk is voor de ontwikkeling van de cliënt. Want hij ontwikkeld daarbij zijn sociale contacten, verfijnd zijn motoriek en hij heeft wat te doen op de dagbesteding anders heeft hij/zij niks te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 12:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Vind u dat dagbesteding zin vol is voor een psychiatrisch paciënt? Die liever heel de dag thuis is en vaak alleen is?

Ps. Zouden jullie deze vraag willen beantwoorden voor school. Liefst zoveel mogelijk reacties
Kennelijk zitten jullie bij elkaar in de klas?

OT: Wie bepaalt wat "zinvolle" dagbesteding is? De patiënt? De maatschappij?
Sommige mensen kunnen prima voor zichzelf bepalen wat voor dagbesteding ze willen. En als dat het merendeel alleen is, is dat voor sommigen ook prima. Anderen kunnen dit niet zo goed zelf bepalen, en hebben hierbij hulp nodig. Anderen kiezen in dat geval een dagbesteding voor zo'n persoon. Maar ik weet wel dat deze personen hier vaak over mopperen: zij zien zelf het nut daarvan niet in.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 12:12
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik denk dat je niemand iets kan opleggen maar ik denk wel dat een dagbesteding belangrijk is. Ik ben nu zelf op zoek naar zinvolle dagbestedeing, want ik ben maar aan het wachten op een vervolgplek maar dagen thuis zitten word ik niet beter van.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 15:52
light fighter
light fighter is offline
Denk wel dat het belangrijk is dat iemand iets te doen heeft overdag maar dat het niet van 9:00 tot 17:00 volgepland moet worden. Maar ergens een paar een activiteit kan heel goed zijn voor de activering van een patiënt/cliënt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:10
Daantjer
Daantjer is offline
Ik leef zonder zinvolle dagbesteding denk ik, ik leef mijn dagen gewoon zo goed mogelijk en of het nou zin heeft of niet, het gaat mij erom dat ik en andere mensen het zo veel mogelijk naar hun zin hebben
Oud 01-12-2009, 19:27
T_ID
T_ID is offline
Crosspost met:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1782251
Oud 02-12-2009, 06:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het zijn volgens mij allemaal klasgenootjes, en dit was het eerste topic, dus daarom had ik daar op gereageerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten