Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 16:32
Verwijderd
Hallo Allemaal

Ik werk bij een McDonalds, en nou heb ik vorige week gehoord van onze roostermanager, dat ik nog 4 vrije weekenden moet hebben. Dit is gebaseerd op een of ander iets (wet ofzo, geen idee ) dat zegt dat je verplicht 13 vrije weekenden moet hebben in een jaar.

Deze 4 weekenden moet ik dus nog vrij hebben. Ik heb echt (nadat mijn rooster veranderd is) geen mogelijkheden meer om doordeweeks te werken. Ik vroeg me af, wat er nu gaat gebeuren, aangezien ik een contract heb voor min. 4 uur per week. Betalen zij mij die uren gewoon uit, of gaat dit van mijn snipperuren af?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2009, 17:26
remy476
remy476 is offline
Als je 4 uren contract hebt dan zal dit gewoon van je vakantiedagen af gaan. Als je een 0 uren contract hebt dan krijg je gewoon niet betaald. Aangezien jij een 4 uren contract hebt zal je gewoon betaald krijgen. Al vind ik dit raar van MCD geeft meestal 0 uren contracten...

Staat er niet dat je een 0 uren contract hebt en dat jij verplicht bent (buiten de wet om) om 4 uur per week te werken?
Oud 11-11-2009, 20:43
Balance
Balance is offline
Ik denk ook dat die 4 uur van je vakantiedagen af zullen gaan. Heb je die niet meer, dan kom je dus in de min te staan en moet je dat inhalen.
Oud 11-11-2009, 22:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Staat er niet dat je een 0 uren contract hebt en dat jij verplicht bent (buiten de wet om) om 4 uur per week te werken?
Dan heb je toch juist geen nul-uren/oproepcontract als er in je contract staat dat je 4 uur moet werken, of zeg ik nu iets raars.
Oud 12-11-2009, 00:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Dat klopt niet wat je manager zegt.
Ben je 17?
- Minimaal 13 vrije zondagen per 52 weken.

Waarschijnlijk doelt hij op deze regelgeving in de arbowet. Zoals je leest geld dit alleen voor zondagen, werk je ook op zaterdag? dan zegt de wet daar niks over, net iets te weinig info om een compleet antwoord te geven.

Het zoals sowieso van je vrije uren saldo af gaan. Maar als ik het zo lees kan je gewoon op zaterdag werken .
Oud 12-11-2009, 09:32
Verwijderd
Hoeveel uur werk je gemiddeld per week?
Want als je over 13 weken gemiddeld 4 uur per week werkt, krijg je die vrije weekenden niet uitbetaald.
Stel dat je in week 1 8 uur gewerkt hebt, en in week 2 0 uur, heb je gemiddeld 4 uur per week gewerkt, wat je contracturen zijn.

Als het goed is, staat de CAO ook wel op hetisjouwzaak, daar kan je rustig doorlezen wat al je rechten en plichten zijn
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 09:42
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Dan heb je toch juist geen nul-uren/oproepcontract als er in je contract staat dat je 4 uur moet werken, of zeg ik nu iets raars.
Dat ze dat van hem verwachten bedoelde ik..
Oud 12-11-2009, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Dat ze dat van hem verwachten bedoelde ik..
Als ze van je verwachten dat je 4 uur per week werkt en je dat gemiddeld ook doet, horen ze je ook bij ziekte te betalen voor 4 uur per week, ondanks een 0-uren-contract. Alleen weet ik niet of dat ook van toepassing is op verplichte vrije weekenden.

Dit jaar heeft nog 7 weekenden, kun je niet 3 weekenden 8 uur werken en 1 keertje doordeweeks 4 uur?
En ik zou ook even met je roostermaker overleggen of het zo is dat ze je die vrije weekenden verplicht moeten aanbieden, of dat jij er ook verplicht gebruik van moet maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten