Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2002, 15:32
La Femme Nikita
La Femme Nikita is offline
Heeft iemand verstand van muizen/ratten en hun ziektes???

Mijn broertje heeft nu een half jaar zo'n muis die er uit ziet als een koe. Dat beessie was altijd hyperactief, rende altijd door z'n kooi, viel nooit te pakken, was inventief met het gebruik van z'n tanden en kon maar niet uit zn trendmolentje blijven ( )....

Tot op vanochtend, mn broertje vertelde dat ie m nu al een half uur aan het aaien was zonder dat het beessie m beet.

Wat is er met m aan de hand? Gaan die beesten ook in winterslaap??? Of gaat ie dood????
Oud 15-09-2002, 11:20
AlopiA
AlopiA is offline
volgens mij gaan sommigen wel in winterslaap en sommigen niet, maar het zou inderdaad goed kunnen dat ie ziek is, niet speciaal dat ie dood gaat. wat goed zou kunnen is dat het beestje longontsteking heeft, dat heeft de mijne ook gehad, zonder hulp (dierenarts) gaan ze dan (inderdaad) dood.

je zou hier kunnen gaan kijken, misschien kunnen ze je daar verder helpen (op de site staat veel info, en je zou e.v.t. je vraag in het forum kunnen stellen.

succes
Oud 15-09-2002, 14:05
Frida
Frida is offline
Misschien vind je hier wat??

Maar anders even naar de dierenarts ja
Oud 15-09-2002, 16:27
La Femme Nikita
La Femme Nikita is offline
Hartelijk bedankt evengoed, maar het beessie is gisterenavond om 19.25 overleden. M'n broertje in tranen, hij is jarig vandaag en hoopte tot vanochtend aan toe dat hij een nieuwe zou krijgen. Misschien voor sinterklaas...
Oud 15-09-2002, 18:32
Frida
Frida is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:
Hartelijk bedankt evengoed, maar het beessie is gisterenavond om 19.25 overleden. M'n broertje in tranen, hij is jarig vandaag en hoopte tot vanochtend aan toe dat hij een nieuwe zou krijgen. Misschien voor sinterklaas...
Er was dus duidelijk iets aan de hand...Jammer Heeft je broer het een beetje beseft en er min of meer wat afscheid van kunnen nemen?

iig sterkte voor je broer en jou en gecondoleerd
Oud 16-09-2002, 07:19
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
La Femme Nikita schreef:
shit zeg! idd duidelijk dat er iets goed mis was, misschien hebben jullie er nog afscheid van kunnen nemen?
succes ermee in elk geval!
Oud 20-09-2002, 13:20
Verwijderd
ik denk dattie streptococon (of dergelijk) heeft opgelopen, of maybe eenlongontsteking, mijn 2e ratje was anderhaf jaar oud toen ze een ziekte opliep, haren opzetten, erg traaag, sloom en de hele nacht bij me op bed geslapen en volgende dag overleden denk dat die van je broertje ongeveer zelfde heeft, maar mijn sparky had streptoccocen... was hij toevallig die dag nog naar de dierenwinkel (of plaats waar andere ratten zijn?) geweest?

Ik raad je trouwens aan om als je broertje weer ratjes gaat halen er 2 te nemen, ratjes horen nou eenmaal met ze meerdere te zitten

en sterkte voor je broertje
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:15
duifeltje
duifeltje is offline
gecondoleerd
Reageren

Regels voor berichten