Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2009, 21:41
meisje16jaar
meisje16jaar is offline
Hallo,
ik wou graag even weten of ik en mijn vriend nou een soa test moeten doen of niet,
we hebben nou bijna 2 weken geleden voor het eerst sex gehad met condoom.
Die condoom was na een half uurtje ofzo geklapt, hij was nog niet klaar gekomen maar voorvocht zal er wel in gezeten hebben, toen hij doorhad dat hij klapte had hij hem gelijk af gedaan en weggegooit.
daarna heb ik hem nog getrokken en gepijpt, heb het sperma ook doorgeslikt.
Daarna heeft hij een andere condoom gepakt en was later ook weer geklapt, ook toen was hij niet klaar gekomen in de condoom maar waarschijnlijk wel weer wat voorvocht.
Hij heeft me al wel een stuk of 5 keer in mijn kont geneukt en is niet klaargekomen.
Ik pijp hem wel regelmatig, en slik dan ook zijn sperma door.
Ik ben pas begonnen aan de pil en dit was mijn tweede dag.
Nou wil ik graag weten, is het slim om een soa test te doen?
onze ouders hadden trouwens geen soa en het was allebij onze eerste keer, ook zijn we niet vreemd gegaan en we hebben dus ook nog geen onveilige sex gehad.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 21:56
Verwijderd
Ik zou iig een zwangerschapstest doen als je pas 2 dagen de pil neemt. In voorvocht zitten ook zaadcellen en daar kun je dus ook zwanger van worden.

En hij kan wel zeggen dat dit zijn eerste keer is, ik zou hem daar toch niet zomaar in geloven. Pijpen en beffen zijn ook ideaal om SOA's op te doen, vooral omdat dit meestal zonder veiligheid gedaan wordt. Je kunt je nu al laten testen op enkele SOA's, maar voor een HIV-test moet je 6 maanden na de onveilige sex wachten. Ik zou als ik jou was, samen met hem naar de dokter gaan, samen testen laten doen en samen de resultaten bespreken, dan zit je veilig. Wat niet inhoudt dat hij niet kan vreemdgaan en het daar kan oplopen en het alsnog aan jou doorgeven als je onveilig vrijt.

Overigens vraag ik me af wat jullie fout doen met condooms als ze telkens knappen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 23:50
Roosje
Roosje is offline
^ dat kan ook echt pure pech zijn..
Oud 04-11-2009, 06:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Liefde & Relaties -> Seksualiteit
Oud 04-11-2009, 07:59
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Hallo,
ik wou graag even weten of ik en mijn vriend nou een soa test moeten doen of niet,
we hebben nou bijna 2 weken geleden voor het eerst sex gehad met condoom.
Die condoom was na een half uurtje ofzo geklapt, hij was nog niet klaar gekomen maar voorvocht zal er wel in gezeten hebben, toen hij doorhad dat hij klapte had hij hem gelijk af gedaan en weggegooit.
daarna heb ik hem nog getrokken en gepijpt, heb het sperma ook doorgeslikt.
Daarna heeft hij een andere condoom gepakt en was later ook weer geklapt, ook toen was hij niet klaar gekomen in de condoom maar waarschijnlijk wel weer wat voorvocht.
Hij heeft me al wel een stuk of 5 keer in mijn kont geneukt en is niet klaargekomen.
Ik pijp hem wel regelmatig, en slik dan ook zijn sperma door.
Ik ben pas begonnen aan de pil en dit was mijn tweede dag.
Nou wil ik graag weten, is het slim om een soa test te doen?
onze ouders hadden trouwens geen soa en het was allebij onze eerste keer, ook zijn we niet vreemd gegaan en we hebben dus ook nog geen onveilige sex gehad.
Alvast bedankt!
Je kan geen SOA hebben.
Maar zoals eerder gezegd; als 1 van de 2 liegt is meteen die hele veiligheid daar in weg.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 09:50
Volk
Volk is offline
Citaat:
Je kan geen SOA hebben.
Maar zoals eerder gezegd; als 1 van de 2 liegt is meteen die hele veiligheid daar in weg.
Onzin. Ze kan wel een soa hebben. Dat hoeft echt niet perse van je ouders of iemand anders te krijgen. Dat kun je ook al van jezelf hebben.

Citaat:
Hoe weet je dat je ouders geen soa's hebben? En jullie hebben volgens de openingspost flink wat onveilige seks gehad. Gewoon een soatest doen, zowel jij als je vriendje. En beter met condooms om leren gaan, die dingen horen echt niet zo vaak te knappen. Lees de bijsluiter eens.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
onzin. Ze kan wel een soa hebben. Dat hoeft echt niet perse van je ouders of iemand anders te krijgen. Dat kun je ook al van jezelf hebben.
hahahaahaha

Sorry, allow me

BWHAHAHAHAHAAAHAHAHAHA
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:13
Volk
Volk is offline
Citaat:
hahahaahaha

Sorry, allow me

BWHAHAHAHAHAAAHAHAHAHA
Gast.... doe effe onderzoek voordat je me uitlacht. Een soa is seksueel overdraagbaar maar vaak niet alleen seksueel overdraagbaar. Je kunt ook gewoon een bacterie oplopen in je ondergoed en dan heb je een soa. Heb je echt geen seks voor nodig hoor. Vraag maar aan je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:34
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hahaha, ja.. in Egypte wel ja, in Nederland niet XD. Bovendien zijn veel Soa's virussen en die gaan dood buiten het lichaam. Die bacterie verschijnt niet zomaar in je ondergoed hoor, het creatonisme zijn wel allang gepasseerd.

"Een geslachtsziekte kun je alleen krijgen van iemand die besmet is."
http://www.sexwoordenboek.nl/veilig_vrijen.html

" Realiseer je dat je partner in het verleden risico kan hebben gelopen. Ook als je een vaste relatie hebt en je partner al wat langer kent, moet je oppassen. Als je partner nog nooit (onbeschermde) sex heeft gehad is het natuurlijk een ander verhaal. Dan hoef je niet bang te zijn besmet te worden (maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je partner de waarheid spreekt)."
- http://www.sexwoordenboek.nl/geslach...scherming.html

"Soa worden overgedragen via sperma, bloed, vaginaal vocht en bij contact tussen slijmvliezen. Slijmvliezen zitten onder andere in de anus, penis, de vagina en de mond.
De meeste soa worden opgelopen bij onveilig vrijen. Onveilig vrijen is:

• Vaginale geslachtsgemeenschap zonder condoom
• Anale geslachtsgemeenschap zonder condoom
• Orale seks (pijpen en beffen) zonder condoom of beflapje

Een aantal soa is ook overdraagbaar via bloed. Je kunt ze oplopen als gevolg van een onhygiënische tatoeage of piercing. Of als je bij drugsgebruik naalden, spuiten of andere attributen van een ander gebruikt. Hiv, hepatitis B en syfilis kunnen tijdens de zwangerschap worden overgedragen van moeder op kind. Hiv, hepatitis B, syfilis, chlamydia, herpes genitalis en gonorroe kunnen tijdens de geboorte worden overgedragen op de baby.
Een soa krijg je niet door uit het kopje van een ander te drinken. Je krijgt het ook niet via een hoestbui, insectenbeten of een vieze WC-bril. Ook in het zwembad loop je geen risico."
- http://www.acsg.nl/soa.html

"Seksueel overdraagbare aandoeningen zijn infecties die door seksueel contact worden overgebracht."
- http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...d=409&letter=S

"Als je nog nooit seks hebt gehad dan kan het geen soa zijn."
http://www.netdokter.nl/index.cfm?ac...ord&vraag=5518

Ga mijn huisarts er niet voor bellen, denk dat ik ze met kerst of begin januarie ofzo wel weer keer zie, maar ik geloof dat het ook niet echt nodig is..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:58
Volk
Volk is offline
Citaat:
Hahaha, ja.. in Egypte wel ja, in Nederland niet XD. Bovendien zijn veel Soa's virussen en die gaan dood buiten het lichaam. Die bacterie verschijnt niet zomaar in je ondergoed hoor, het creatonisme zijn wel allang gepasseerd.

"Een geslachtsziekte kun je alleen krijgen van iemand die besmet is."
http://www.sexwoordenboek.nl/veilig_vrijen.html

" Realiseer je dat je partner in het verleden risico kan hebben gelopen. Ook als je een vaste relatie hebt en je partner al wat langer kent, moet je oppassen. Als je partner nog nooit (onbeschermde) sex heeft gehad is het natuurlijk een ander verhaal. Dan hoef je niet bang te zijn besmet te worden (maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je partner de waarheid spreekt)."
- http://www.sexwoordenboek.nl/geslach...scherming.html

"Soa worden overgedragen via sperma, bloed, vaginaal vocht en bij contact tussen slijmvliezen. Slijmvliezen zitten onder andere in de anus, penis, de vagina en de mond.
De meeste soa worden opgelopen bij onveilig vrijen. Onveilig vrijen is:

• Vaginale geslachtsgemeenschap zonder condoom
• Anale geslachtsgemeenschap zonder condoom
• Orale seks (pijpen en beffen) zonder condoom of beflapje

Een aantal soa is ook overdraagbaar via bloed. Je kunt ze oplopen als gevolg van een onhygiënische tatoeage of piercing. Of als je bij drugsgebruik naalden, spuiten of andere attributen van een ander gebruikt. Hiv, hepatitis B en syfilis kunnen tijdens de zwangerschap worden overgedragen van moeder op kind. Hiv, hepatitis B, syfilis, chlamydia, herpes genitalis en gonorroe kunnen tijdens de geboorte worden overgedragen op de baby.
Een soa krijg je niet door uit het kopje van een ander te drinken. Je krijgt het ook niet via een hoestbui, insectenbeten of een vieze WC-bril. Ook in het zwembad loop je geen risico."
- http://www.acsg.nl/soa.html

"Seksueel overdraagbare aandoeningen zijn infecties die door seksueel contact worden overgebracht."
- http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...d=409&letter=S

"Als je nog nooit seks hebt gehad dan kan het geen soa zijn."
http://www.netdokter.nl/index.cfm?ac...ord&vraag=5518

Ga mijn huisarts er niet voor bellen, denk dat ik ze met kerst of begin januarie ofzo wel weer keer zie, maar ik geloof dat het ook niet echt nodig is..
Sommige dingen die je hebt geplaatst spreken elkaar tegen. En een bacterie ontstaat inderdaad niet zomaar in je onderbroek maar die kan er wel terecht komen. Maar als je dan tegen het eind van het jaar bij je huisarts bent vraag maar na, het is namelijk wel zo. Dan kun je wel met linkjes komen (waarvan sommige elkaar tegenspreken) maar je hoeft niet perse seks te hebben om een soa te krijgen. Schimmels bijvoorbeeld kun je ook overdragen zonder seks. Vraag maar aan je huisarts dus. (ik heb al van 4 verschillende huisartsen te horen gekregen dat het echt zo is.) Had ik al gezegd dat sommige van de dingen die je hebt geplaatst elkaar tegen spreken?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:59
Zesen20
Zesen20 is offline
Je hebt niks te verliezen als je het doet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 11:00
Volk
Volk is offline
Het is zelfs gratis en je ouders komen er niet achter.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 11:29
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Sommige dingen die je hebt geplaatst spreken elkaar tegen. En een bacterie ontstaat inderdaad niet zomaar in je onderbroek maar die kan er wel terecht komen. Maar als je dan tegen het eind van het jaar bij je huisarts bent vraag maar na, het is namelijk wel zo. Dan kun je wel met linkjes komen (waarvan sommige elkaar tegenspreken) maar je hoeft niet perse seks te hebben om een soa te krijgen. Schimmels bijvoorbeeld kun je ook overdragen zonder seks. Vraag maar aan je huisarts dus. (ik heb al van 4 verschillende huisartsen te horen gekregen dat het echt zo is.) Had ik al gezegd dat sommige van de dingen die je hebt geplaatst elkaar tegen spreken?
Schimmels =/= Soa
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 11:46
Volk
Volk is offline
Citaat:
Schimmels =/= Soa
Als je het via seks kunt overdragen is het een seksueel overdraagbare aandoening. Of zie ik dat nou verkeerd?

daarbij was het een voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:19
Volk
Volk is offline
Bedoel je dat ze wel heel ruig tekeer zijn gegaan voor mensen die net met seks zijn begonnen? En dat dat dan onwaarschijnlijk is? Ik geef toe dat het een beetje een apart verhaal is. Want anders zie ik niet precies wat je bedoelt Bartezz.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:41
Verwijderd
Als je zeker weet dat het voor jullie allebei de eerst keer was, dan is het niet erg waarschijnlijk dat je hier een soa aan hebt overgehouden dus daar zou ik niet zo bang voor zijn Maar, zoals mutant zegt, in voorvocht kunnen wel zaadcellen doen dus een zwangerschapstest zou ik wel doen, al was het maar om gerust gesteld te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 23:34
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Bedoel je dat ze wel heel ruig tekeer zijn gegaan voor mensen die net met seks zijn begonnen? En dat dat dan onwaarschijnlijk is? Ik geef toe dat het een beetje een apart verhaal is. Want anders zie ik niet precies wat je bedoelt Bartezz.
'Ik ben al 5 keer in mijn kont geneukt.'

Praat iemand die voor het eerst dit soort intimiteiten heeft gehad met een persoon, zo respectloos over zichzelf?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 09:33
Volk
Volk is offline
Citaat:
'Ik ben al 5 keer in mijn kont geneukt.'

Praat iemand die voor het eerst dit soort intimiteiten heeft gehad met een persoon, zo respectloos over zichzelf?
Tja, ik ken mensen die nog veel respectlozer over zichzelf praten. "Ik laat me vandaag goed in me kut neuken, dan ben ik eindelijk van die maagdelijkheid af." Tegenwoordig praten pubers heel anders over zichzelf en seks dan toen ik nog een puber was. Maar om dan meteen te zeggen dat het niet waar is... dat weten we natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 19:18
Malossi
Malossi is offline
Zoek eerst het verschil maar es uit tussen een zwangerschapstest en een SOA-test. Verder, als het voor beiden de eerste keer was kun je GEEN SOA hebben, maar je kunt wel zwanger zijn.
SOA testen zijn trouwens helemaal niet eng, pijnlijk, moeilijk of zwaar, en gratis. Zwangerschapstesten ook. Dus wat verlies je? Trouwens, als hij je 'in je kont neukt' raak je niet zwanger. En als je zijn sperma doorslikt ook niet. Als hij je beft ook niet. ALLEEN als hij klaarkomt in je kut (om het maar even duidelijk voor jou te verwoorden).
Oud 05-11-2009, 19:47
Verwijderd
Als we het nou niet SOA noemen, maar wel een geslachtsziekte, is dan het hele gezeik over?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 22:18
Verwijderd
Het kan sowieso nooit kwaad om je te laten testen toch? En het is gratis en doet geen pijn dus ik zou het gewoon doen als je twijfelt!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 22:19
Verwijderd
Test gewoon. SIMPEL
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten