Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2009, 13:13
Jon
Jon is offline
Ondanks alle economische tegenslag groeit Scholieren.com als een tierelier en daarom zijn we vanaf heden op zoek naar een

Programmeur (16-24 uur in de week)

Kan je een aardig potje programmeren? Lijkt het je wat om een dag of twee, drie in de week op kantoor in Utrecht te werken aan de verdere ontwikkeling van Scholieren.com? Bijvoorbeeld naast je studie? Solliciteer dan snel. Scholieren.com is een begrip onder middelbare scholieren en heeft maandelijks richting de 2 miljoen unieke bezoekers. De plannen zijn groots, de mogelijkheden eindeloos. Draag bij aan het succes!

Meer informatie vind je op http://www.scholieren.com/vacatures/. Zeg het voort!
Oud 05-11-2009, 11:14
Simon
Simon is offline
Een extra voordeel is dat je collega van mij wordt. Ik ben echt heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 11:33
Rob
Rob is offline
Citaat:
Beheersing van de belangrijke programmeertalen (XML, HTML, PHP, MySQL, AJAX)
Die programmeertalen ken ik allemaal niet. Vooral MySQL vind ik een rare taal. Lijkt die taal een beetje op het MySQL DBMS?
Oud 06-11-2009, 12:25
ILUsion
ILUsion is offline
Met MySQL bedoelt Jon dat je met MySQL kunt werken, dus het SQL-dialect dat in MySQL DBMS gebruikt wordt.

Zelfde voor XML, HTML, AJAX: zijn ook geen programmeertalen, maar wel computertalen of DSLs (Domain Specific Languages). Boeit verder voor geen meter dat je er niet mee kunt programmeren (hoewel je in SQL eigenlijk net nog een beetje kan programmeren en als je AJAX ziet voor wat het is, kan je daar eigenlijk ook mee programmeren); punt is dat je ze moet beheersen om aan de slag te kunnen.
Oud 06-11-2009, 17:56
Rob
Rob is offline
Citaat:
Met MySQL bedoelt Jon dat je met MySQL kunt werken, dus het SQL-dialect dat in MySQL DBMS gebruikt wordt.

Zelfde voor XML, HTML, AJAX: zijn ook geen programmeertalen, maar wel computertalen of DSLs (Domain Specific Languages). Boeit verder voor geen meter dat je er niet mee kunt programmeren (hoewel je in SQL eigenlijk net nog een beetje kan programmeren en als je AJAX ziet voor wat het is, kan je daar eigenlijk ook mee programmeren); punt is dat je ze moet beheersen om aan de slag te kunnen.
Het was dan ook een stukje sarcasme.
Mijn (misschien niet goed gecommuniceerde) punt was meer dat ik het zelf een afknapper vindt om in dat soort vacatures XML, XHTML, AJAX en MySQL als programmeertalen op te noemen wanneer deze dat niet zijn en zelf zou ik dan niet zo snel op zo'n vacature reageren. Heck, ik heb zelfs Linux ooit 's al vereiste programmeertaal gezien.
Oud 06-11-2009, 20:25
Jon
Jon is offline
Het is ook heel belangrijk om precies te weten wat een programmeertaal is en wat niet. Dat was ook de eerste vraag geweest in het sollicitatiegesprek, maar dat heeft ILUsion nu dus een beetje verpest. Bedankt daarvoor.
Oud 08-11-2009, 22:18
Verwijderd
Als je nog iets in QB4.5 moet kan je me bellen!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 13:48
Simon
Simon is offline
Straks komt er een vacature waarvoor je Francois, Deuts en Englisch vloeibaar moet spreken. Omdat wij daar zelf niet zo goed in zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 11:35
Verwijderd
Vloeibaar nog wel, ik denk niet dat je daar makkelijk iemand voor vindt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Het is ook heel belangrijk om precies te weten wat een programmeertaal is en wat niet. Dat was ook de eerste vraag geweest in het sollicitatiegesprek, maar dat heeft ILUsion nu dus een beetje verpest. Bedankt daarvoor.
Lol. Wat dat betreft zijn kleine opdrachtjes een beter selectiecriterium.

Het zou mij weinig kunnen schelen welke dialect van sql iemand kan, maar het is bijvoorbeeld veel belangrijker dat iemand een goed relationeel model kan ontwerpen. Dan komt de rest vanzelf.

Wat ook heel belangrijk is, is of iemand in staat is om zelf problemen op te lossen door iets op te zoeken. De beste programmeurs zijn autodidacten.

Anyways.. happy hunting Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die zoiets misschien als extra-tje erbij zouden doen naast hun fulltime baan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Lol. Wat dat betreft zijn kleine opdrachtjes een beter selectiecriterium.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten