Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2009, 21:15
snowflakes
snowflakes is offline
Ik heb vandaag mijn eerste gitaarles gehad en het lijkt me heel leuk om te leren ...
Ik ben me nu dus wat aan het orienteren op de aankoop van een geschikte beginnersgitaar...

Ben al bij meerdere muziekwinkels geweest, maar iedere medewerker zegt weer iets anders... Zo zegt de ene persoon dat ik zou moeten beginnen op een gitaar met nylon snaren, terwijl de andere zegt dat stalen snaren beter zijn...

Ik zit nu een beetje met het gevoel door de bomen het bos niet meer te zien...

En klassiek of western zijn ook termen die ik veel hoor vallen... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik weet uiteraard dat het ook veel aan je eigen smaak qua geluid ligt, maar toch zou ik graag wat meer weten over jullie ervaringen ...

Dus, laat van je horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2009, 16:02
Issun
Issun is offline
Ik ben zelf begonnen met een akoestische met nylon snaren. Als je echt nog begint is het misschien wat lastiger om gelijk op stalen snaren te spelen. Gelijk een western kopen lijkt me ook niet zo'n goed idee, tenzij je zeker weet dat je country(-achtige) muziek wilt gaan spelen.

Vraag anders ook even op www.gitaar.net en www.gitaarnet.nl.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 16:09
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Ik ben zelf begonnen met een akoestische met nylon snaren. Als je echt nog begint is het misschien wat lastiger om gelijk op stalen snaren te spelen. Gelijk een western kopen lijkt me ook niet zo'n goed idee, tenzij je zeker weet dat je country(-achtige) muziek wilt gaan spelen.

Vraag anders ook even op www.gitaar.net en www.gitaarnet.nl.
Ik hoor ook om me heen verluiden dat een klassieke gitaar met nylon snaren meer geschikt is voor klassieke stukken en dat een westerngitaar met stalen snaren meer geschikt is voor popliedjes enzo...

Wie kan me hier iets meer over vertellen?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 16:41
Verwijderd
je kan het 't beste aan je leraar vragen en kijken naar het punt waar je naartoe wil werken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 12:19
Verwijderd
het ligt een beetje aan welke muziek je ermee wil maken..

ik ben zelf begonnen op een klassieke gitaar (met nylon snaren dus), maar vrij snel daarna overgestapt naar een western omdat ik de sound mooier vind (metalen snaren klinken echt heel anders dan nylon snaren, miss handig om eens te beluisteren) de hals van de western gitaar smaller is en dus wat gemakkelijker bespeelbaar wanneer je veel akkoorden speelt en het beter past bij mijn muzieksmaak (ik speel veel indie/britpop zoals oasis, maar ook rolling stones etc).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
je kan het 't beste aan je leraar vragen en kijken naar het punt waar je naartoe wil werken.
Inderdaad. Hij weet ook welke winkels goed zijn ed.

Ikzelf ben begonnen op akoestisch met nylon, speel nu elektrisch.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:41
Verwijderd
ik ben ook begonnen met nylon snaren, maar dit voornamelijk omdat ik klassieke muziek speelde. het is maar net wat je zelf wilt, wil je lessen om vervolgens pop of rockmuziek te spelen, of wil je klassieke muziek leren spelen.
als je graag klassieke muziek wil spelen, dan zou ik voor nylon snaren kiezen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 12:29
joris456
joris456 is offline
Ik speel al 5 jaar, Kijk eerst of je het Echt leuk vindt. Koop dan pas een gitaar. Als je bijvoorbeeld veel Hardcore luisterd is er de kans dat Gitaar toch een beetje tegenvalt!

Suc6!
Oud 07-11-2009, 12:30
joris456
joris456 is offline
En begin met nylon-snaren.
Oud 07-11-2009, 22:25
Lychee
Lychee is offline
Ik vind klassieke voor geen meter spelen met die nylon snaren
Ik zou beginnen met stalen snaren, je went hartstikke snel aan stalen snaren en het klinkt een stuk beter vind ik.
Ook is de hals van een western wat slanker en dat speelt ook fijner (zeker voor beginners).
Je kan ook een elektrische kopen, zijn best goedkope bij. Kan je tenminste fatsoenlijk soleren als je dat zou willen
Oud 07-11-2009, 23:40
Roosje
Roosje is offline
Ik vind sowieso metalen snaren veel mooier klinken. 't Is wel iets moeilijker spelen, als in: je krijgt er véél pijnlijkere vingers van, maar dat is het enige verschil qua spelen wat ik merk. Oh, en dat akkoorden op een gitaar met metalen snaar vaak makkelijker zijn, omdat de hals smaller is.
Dat is allemaal al gezegd, alleen.

Ik heb een gitaar met nylon snaren maar als ik nog een keer zou moeten kiezen, kocht ik er zeker eentje met metalen (oftewel, een westerngitaar).
Oud 10-11-2009, 13:37
Elwin01
Elwin01 is offline
Citaat:
Ik vind klassieke voor geen meter spelen met die nylon snaren
Ik zou beginnen met stalen snaren, je went hartstikke snel aan stalen snaren en het klinkt een stuk beter vind ik.
Ook is de hals van een western wat slanker en dat speelt ook fijner (zeker voor beginners).
Je kan ook een elektrische kopen, zijn best goedkope bij. Kan je tenminste fatsoenlijk soleren als je dat zou willen
Neem een prs santana 2. die spelen goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten